• چهارشنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 90122404531

نمره 15 به هندبال بانوان در سال 90

ميترا نوري: به جاي انتقاد مغرضانه راهكار نشان دهيد

ميترا نوري: به جاي انتقاد مغرضانه راهكار نشان دهيد

نايب رييس فدراسيون هندبال در بررسي وضعيت اين رشته در سال هندبال به بيان نقاط ضعف و قوت اين رشته در بخش بانوان پرداخت و به عملكرد هندبال بانوان نمره 15 داد.

نايب رييس فدراسيون هندبال در بررسي وضعيت اين رشته در سال هندبال به بيان نقاط ضعف و قوت اين رشته در بخش بانوان پرداخت و به عملكرد هندبال بانوان نمره 15 داد.

ميترا نوري در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره عملكرد بانوان در سال 90 گفت: نگاه فدراسيون در سال جاري به بخش بانوان يك نگاه ارتقايي بود به طوري كه ليگ امسال با 10 تيم آغاز شد اما با منحل شدن تيم‌هاي پرسپوليس و سپاهان در آخرين لحظات، ليگ بانوان كار خود را با 8 تيم آغاز كرد.

وي گفت: تيم ثامن با يك پشتوانه مالي خوب به ليگ آمد و نتيجه آن هم قهرماني بود. همچنين بخش خصوصي امسال با تيم‌هاي مارتياي كردستان و تيم كرمان بسيار خوب در ليگ ظاهر شد اما تيم ذوب آهن نسبت به سال‌هاي گذشته ركود داشت كه اميدواريم اين كمبودها در سال آينده مرتفع شود و اين تيم مقتدرانه در ليگ حضور يابد.

نايب رييس فدراسيون هندبال با بيان اينكه مجيد تهران اولين حضور خود را در ليگ تجربه مي‌كرد گفت: بايد به تيم‌هايي كه تجربه اول خود را در ليگ داشته‌اند فرصت داد تا در سال‌هاي آينده بتوانند نتيجه بگيرند. اين نكته را در نظر بگيريد كه داشتن يك ليگ پويا مي‌تواند تيم ملي قوي را در پي داشته باشد.

نوري درخصوص تيم ملي هندبال بانوان گفت: در تلاش هستيم كه با تركيب تيم ملي پرقدرت بتوانيم حضوري بسيار خوب در چهاردهمين دوره مسابقه‌هاي قهرماني آسيايي كره داشته باشيم. در سال 2010 سومين حضور خود را در مسابقه‌هاي آسيايي تجربه كرديم اما عملكرد خوبي نداشتيم و عقل سليم مي‌گويد وقتي كادر فني عملكرد خوبي نداشته نبايد دوباره به كار گرفته شود. سعي داريم در كادر فني جديد از مربي جوان و پيشكسوت استفاده كنيم و تفكر فدراسيون اين است كه مربيان جوان را در كادر فني داشته باشيم تا كسب تجربه كنند.

وي به برگزاري كارگاه آموزشي براي مربيان اشاره كرد و گفت: در اين كارگاه به مربيان عنوان كردم كه برويد و علم‌تان را بالا ببريد چون مربيان تيم ملي در سال 2013 از بين شما انتخاب خواهند شد و برنامه فدراسيون هم اين است كه از مربيان داخلي استفاده كند. آوردن مربي خارجي بسيار سخت است به همين دليل سعي مي‌كنيم كه در سال‌هاي آينده با ارتقاي سطح علمي مربيان داخلي از آن‌ها در كادر فني استفاده كنيم.

وي با اشاره به اينكه براي اولين بار در تيم ملي از مربي دروازه‌بانان استفاده شده است، افزود: تاكنون مربي دروازه‌باني در تيم ملي نداشته‌ايم اما سعي كرديم كه به صورت تخصصي‌تر به بخش‌هاي مختلف تيم ملي نگاه كنيم. همچنين ناهيد مقبول را به عنوان سرپرست تيم ملي انتخاب كردم كه خيلي‌ها اين گلايه را داشتند كه چرا يك نايب رييس را به عنوان سرپرست انتخاب كرده‌ام در صورتي كه ايشان به عنوان نايب رييس استان آذربايجان غربي سه دوره ميزباني مسابقه‌هاي قهرماني كشور را بر عهده داشت و توانست بسيار خوب از عهده اين مسابقه‌ها برآيد. اعتقاد دارم كه از افرادي كه داراي توانمندي بالايي هستند بايد در تيم ملي استفاده شود نه اينكه اگر فردي سمتي در تيم ملي داشته، تا ابد هم در تيم ملي بماند. بايد براي آمادگي تيم ملي بانوان مديريت زمان داشته باشيم نه اينكه يك ماه مانده به مسابقه‌ها تيم ملي را جمع كنيم و مثل سال‌هاي گذشته در بين هشت تيم مقام هشتمي را به دست آوريم.

نوري در پاسخ به اينكه انتخاب بازيكنان پيش از حضور سرمربي در تيم ملي انجام شده است در حالي كه ممكن است سرمربي مورد نظر با افراد انتخابي موافق نباشد گفت: سعي كرده‌ايم كه بهترين‌ها را براي تيم ملي انتخاب كنيم و از لحاظ آمادگي جسماني، تاكتيك فردي و... اين انتخاب‌ها انجام شده است كه مستندات آن هم وجود دارد. پس از حضور سرمربي در تيم ملي او مي‌تواند اين مستندات را مورد بررسي قرار دهد و اگر گزينه ديگري داشت جايگزين كند چون ما در 6 ماهه اول سال مسابقه‌هاي ليگ برتر نداريم و زمان زيادي هم براي آمادگي تيم ملي وجود ندارد. من به فدراسيون پافشاري كردم كه پيش از عيد يك اردوي تيم ملي برگزار شود چون معتقدم بايد گام اول را خود برداريم و تمام داشته‌هاي خود را در اختيار سرمربي قرار دهيم.

وي درباره اينكه چرا در مسابقه‌هاي انتخابي تيم ملي ابتدا 50 بازيكن به اردو دعوت شدند اما پس از آن اين تعداد به 71 نفر رسيد گفت: ما با توجه به مسابقه‌هاي ليگ برتر و مسابقه‌هاي دسته يك 51 بازيكن را انتخاب كرديم اما برخي از مربي‌ها آمدند و عنوان كردند كه ما بازيكني داريم كه در سطح عالي است ما هم به نظر آن‌ها احترام گذاشتيم. اگر به آن‌ها اجازه نمي‌داديم كه به اردو بيايند شايد اين ذهنيت برايشان ايجاد مي‌شد كه ما اين توانايي را داشتيم و فدراسيون نگذاشت ما حضور يابيم. در حالي كه فدراسيون اين فضا را ايجاد كرده است كه هر كس كه مي‌گويد من توانايي‌اش را دارم، در اردوي تيم ملي حضور يابد اما در نهايت 30 نفر از اين بازيكنان انتخاب خواهند شد.

نوري درباره اينكه شنيده مي‌شود شما در انتخاب بازيكنان نقش داريد گفت: من متاسفم اگر كسي اين صحبت را كرده است. هر كسي در جايگاه خود شرح وظايف خود را دارد. اگر هر كسي در جايگاه خود شرح وظايفش را انجام دهد، مملكت ما گلستان مي‌شود. من هيچ وقت جايگاه خود را پايين نمي‌آورم كه در انتخاب تيم ملي حتي اظهار نظر كنم. بلكه معتقدم هر تصميمي كه كادر فني بگيرد، همان خواهد بود.

وي ادامه داد: به طور مثال من در گذشته مربي بوده‌ام و پيش آمده است كه بازيكن من عضو تيم ملي بوده اما حتي كادر فني هم متوجه نشده است كه اين بازيكن شاگرد من بوده است. چون اعتقادم اين است كه هر كسي بايد توانمند باشد و بتواند از توانمندي خود دفاع كند. زماني كه مربي بودم يادم است اعتراض كردم كه چرا حتي يكي از بازيكنان من در تيم ملي نيست و حتي قصد كردم كه هندبال را كنار بگذارم. اما در آن شرايط به من اجازه نمي‌دادند كه حتي راجع به اين موضوع حرف بزنم اما حالا همه مي‌توانند حرف بزنند و ما هم تا آنجا كه از دست‌مان بربيايد موضوع را بررسي مي‌كنم.

نوري گفت: همه ما ضعف داريم و ميترا نوري هم ضعف دارد. البته قوت هم دارد و اين خاصيت انسان بودن است. هميشه معتقد بوده‌ام كه بياييد و انتقاد سازنده بكنيد. يك روزي من مي‌روم و كس ديگري جاي من را مي‌گيرد و تا بوده همين بوده است. اما به جاي آنكه نوري را نقد كنيد و يا بي‌دليل از او تعريف كنيد به او راهكار نشان دهيد. متاسفانه ما تنها بر روي نقاط ضعف و مشكلات تمركز كرده‌ايم در حالي كه وقتي مي‌گوييم مشكلات چيست بايد راهكار آن را هم نشان دهيم.

وي درباره اينكه چه نمره‌اي به عملكرد خود به عنوان جوان‌ترين نايب رييس فدراسيون در سال جاري مي‌دهيد گفت: ما نمره‌ي خود را بر اساس تقويم ورزشي مي‌دهيم كه بر اين اساس نزديك به 90 درصد از تقويم ورزشي بانوان انجام شد و تنها موردي كه نتوانستيم انجام دهيم مسابقه‌هاي پيشكسوتان بود. البته در سال جاري اردوهاي برون‌مرزي هم نداشتيم كه دليل آن كمبود بودجه بوده است. هرچند خيلي تلاش كرديم با كشورهاي همجوار همچون تركيه و آذربايجان هم صحبت كنيم كه آن‌ها به ايران بيايند اما موافقت نكردند. در مجموع با توجه به برنامه‌هايي كه در ذهن داشتم، از نمره 20 به خود 15 مي‌دهم.

نوري افزود: من در ابتداي كارم به جاي آنكه تمركزم بر روي ورزش بانوان باشد، بيشتر پاسخگوي هجمه زيادي كه به كارم مي‌شد بودم و حتي در همان ابتداي حضورم در فدراسيون دو اعزام به فاصله 10 روز انجام شد و تمام اين موضوعات فشار كاري من را چند برابر كرده بود. موضوعي كه دوست داشتم انجام دهم اين بود كه در چند منطقه كشور كانون قهرماني هندبال را راه‌ اندازي كنم و حالا اين جزو برنامه‌هاي سال آينده ماست و مي‌خواهيم حداقل 5 پايگاه قهرماني هندبال بانوان در كشور داشته باشيم.

نايب رييس فدراسيون هندبال افزود: برگزاري مسابقه‌ي چهار جانبه دهه فجر از ديگر برنامه‌هايي بود كه به دليل مشكلات مالي نتوانستيم در سال جاري اجرايي كنيم. برگزاري مسابقه‌هاي باشگاه‌هاي آسيا مي‌تواند بهترين رويداد ورزش هندبال بانوان در سال آينده باشد چون ما در حال حاضر باشگاهي در آسيا نداريم كه بخواهيم مسابقه‌هاي آن را برگزار كنيم البته ايران در اين رابطه صحبت‌هايي را كرده است و اعلام آمادگي كرده كه حتي اگر تعداد تيم‌هاي باشگاهي كم باشد، در اين مسابقه‌هاي حضور خواهد يافت و اميدوارم در سال‌ آينده شاهد برگزاري اين مسابقه‌ها باشيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha