• دوشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9006-08417
  • خبرنگار : 71132

نماينده اصفهان درگفت‌وگوباايسنا: *ترك خوردن سي و سه پل ربطي به مترو ندارد *خشكي زاينده‌رود به اندازه مترو نگران كننده است

نماينده اصفهان درگفت‌وگوباايسنا:
*ترك خوردن سي و سه پل ربطي به مترو ندارد
*خشكي زاينده‌رود به اندازه مترو نگران كننده است

نماينده مردم اصفهان در مجلس با بيان اين‌كه ترك خوردن سي و سه پل ربطي به مترو اصفهان ندارد، گفت:‌ همان‌قدر كه فعاليت مترو براي سي و سه پل نگران كننده است، خشكي رودخانه زاينده‌رود نيز براي اين پل مخاطره‌آميز  است.

حميدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به انتشار اخباري در خصوص ترك خوردن پايه‌هاي سي و سه، پل آن را فاقد صحت دانست و اظهار داشت: اين ترك‌ها هرچند وقت يكبار در بخش‌هايي از سي و سه پل و در نتيجه مرور زمان ايجاد مي‌شود كه با استقرار ايستگاه مرمت دائمي ميراث فرهنگي در اين منطقه، بعد از بروز حوادثي از اين قبيل، مرمت آن به سرعت آغاز مي‌شود.

وي افزود: براساس نظر كارشناسان مترو ميراث فرهنگي،‌ اين ترك‌ها ناشي از حركت مترو نيست، چرا كه هنوز نه مترويي در اين منطقه فعاليت مي‌كند و نه دستگاه PBN مشغول به كار است. زماني هم كه دستگاه PBN در زير رودخانه كار مي‌كرد فاصله ايمن 40 تا 70 متري از محور پل رعايت مي‌شد. البته در حال حاضر اين دستگاه با فاصله 500 متري مشغول به كار است.

نماينده مردم اصفهان درمجلس با اشاره به قدمت 400 ساله سي و سه پل يادآور شد: به دليل مرور زمان اين موارد پيش مي‌آيد و البته ميراث فرهنگي هم مرتبا در حال مرمت است.

فولادگر درباره مخاطرات خشكي زاينده‌رود و تاثير آن بر سي و سه پل خاطرنشان كرد: براساس نظر كارشناسان زمين‌شناسي و ميراث فرهنگي پايه و فونداسيون اين پل به گونه‌اي طراحي شده كه استحكام آن در رطوبت بيشتر است. بنابراين اگر خشكي رودخانه در درازمدت ادامه يابد، امكان خطر براي سي و سه پل وجود دارد.

وي در پايان گفت: اميدوارم با مذاكراتي كه با مديريت استان و ستاد مديريت بحران و سازمان ‌آب شده، ‌حداقل آبي در رودخانه جاري شود يا شهرداري طرحي ارائه كند كه آب در رودخانه چرخش كند و اطراف پل هميشه آب وجود داشته باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha