• شنبه / ۱ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8903-00371

مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت خبر داد: افزايش 10برابري ظرفيت شبكه‌ي ديتاي داخلي ايجاد مركز ميزباني از اطلاعات كليه‌ي سازمان‌هاي دولتي

مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت خبر داد:
افزايش 10برابري ظرفيت شبكه‌ي ديتاي داخلي
ايجاد مركز ميزباني از اطلاعات كليه‌ي سازمان‌هاي دولتي

مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت گفت: قرار است موضوع ديتاسنتر يا مركز داده توسط ارتباطات زيرساخت انجام شود كه خريد ساختمان آن در مرحله قرارداد بوده و برنامه‌ي ما اين است كه كليه مراكز دولتي و سازمان‌هاي دولتي را بتوانيم در آنجا ميزباني كنيم.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود خسروي در نشست خبري امروز خود با خبرنگاران درباره پروژه IDC - ديتاسنتر يا مركز داده - اظهار كرد: اين تكليفي بود كه دولت برعهده ما گذاشت كه مركز دولتي براي ميزباني سايت‌هاي به ويژه دولتي در كشور وجود داشته باشد كه البته اكنون بخش‌هاي خصوصي در اين زمينه داراي ديتاسنتر هستند كه از جمله مي‌توان به افرانت و پارس‌آنلاين اشاره كرد كه در اين زمينه فعاليت مي‌كنند.

تمديد قرارداد پيمانكاران تلفن اينترنتي

خسروي در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: تا به حال سه پيمانكار در رابطه با موضوع VOIP يا تلفن اينترنتي با شركت ارتباطات زيرساخت همكاري مي‌كردند كه قرارداد آن‌ها يك سال و قابل تمديد به سه سال است.

او ادامه داد: قرارداد اين سه شركت در تاريخ يكم اسفندماه سال گذشته به پايان رسيد و ما در چند ماهه اخير مشغول برگزاري جلسات در اين رابطه بوديم كه توافقات نهايي انجام و قرار شد قرارداد اين سه پيمانكار به مدت يك سال ديگر تمديد شود؛ نهايي شدن اين تمديد قرارداد ظرف يك هفته آينده انجام خواهد شد.

تشكيل تعاوني شركت‌هاي VOIP

وي افزود: بيش از 100 شركت فعال در اين زمينه داريم كه از طريق استان‌ها به آن‌ها مجوز فعاليت داده‌ شده و رگولاتوري تا اطلاع ثانوي به آن‌ها اجازه فعاليت داده است و قرار شده كه به جهت حل شدن مشكل آن‌ها و هماهنگي بيش‌تر، آن‌ها در قالب دو تعاوني تجميع شده و فعاليت كنند كه مجوزهاي لازم نيز صادر شده و قراردادش در مرحله امضا و مبادله است و اميدواريم تا دو ماه ديگر اين كار نهايي شود.

افزوده شدن 30 لينك STM1

خسروي در بخشي از سخنان خود با اشاره به آمار خطوط STM1 گفت: در سال گذشته 60 لينك STM1 افزايش داديم كه نسبت به ابتداي سال گذشته مي‌توان گفت حدود 78 درصد پهناي باند اينترنت افزايش پيدا كرد و در حال حاضر ما 137 لينك STM1‌ داريم.

مدير عامل شركت ارتباطات يادآور شد: در آينده نزديك 30 لينك STM1 ديگر به اين تعداد افزوده مي‌شود و در مجموع 167 خط STM1 خواهيم داشت.

وي هم‌چنين با بيان اينكه ما در حال افزايش قابليت اطمينان شبكه بوده و براي اين كار سعي مي‌كنيم هزينه‌هاي لازم را انجام دهيم گفت: در حدود 4 سال گذشته فقط از مسير كابل جاسك ـ فجيره ارتباط برقرار مي‌كرديم ولي امروزه از شمال و از جنوب به كابل‌هاي مرتبط، ارتباط برقرار كرديم و از شمال 16 لينك STM1 ارتباط داريم و از مسيرهاي ديگر نيز ارتباطاتي برقرار مي‌شود و مرتبا در حال افزايش است.

خسروي تاكيد كرد: در يادداشت تفاهمي كه اخيرا به امضا رسانديم، قرار شده كه دو لينك STM64 در مرز آستارا و دو لينك STM64 در مرز ارمنستان برقرار كنيم كه به‌طور شبانه‌روزي در اين زمينه فعاليت صورت گرفته و در حال انجام كارهاي مورد نياز هستيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه با تفاهم‌نامه‌هايي كه به امضا رسانده‌ايم و افزايش ظرفيت‌هايي كه داشتيم، خرابي‌هايي كه ايجاد مي‌شود آثار مخرب كمتري خواهد داشت، تعداد قطعي‌هاي فيبر نوري را از ابتداي سال تا به حال دو مورد عنوان كرد.

او در ادامه با اشاره به بحث اپراتور سوم تلفن همراه و آغاز فعاليتش گفت: در برنامه‌ريزي‌هايمان تمام نيازهاي اپراتورها را مد نظر قرار داده و سعي كرديم كه اپراتورها مشكلي نداشته باشند و درباره اپراتور سوم نيز نيازهايش را برطرف كرده و مشكلي نخواهد داشت.

افزايش 10برابري ظرفيت شبكه ديتاي داخلي

خسروي هم‌چنين درباره آخرين وضعيت پروژه‌هاي كور و سوپر كور شركت ارتباطات زيرساخت گفت: اين دو پروژه حداكثر تا شش ماه آينده راه‌اندازي خواهند شد.

مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت تصريح كرد: با راه‌اندازي پروژه كور و سوپركور اين شركت، تا حدود حداكثر 6 ماه آينده ظرفيت شبكه ديتا در بخش داخلي تا حدود 10 برابر افزايش پيدا مي‌كند و شعار ما اين است كه هيچ‌كس با مراجعه به شركت‌هاي ارتباطات زيرساخت نبايد جواب منفي دريافت كند.

برخورد با قاچاقچيان مكالمه

خسروي با بيان اينكه ما در معاونت نگه‌داري شركت زيرساخت تشكيلاتي را داريم و درواقع بر كساني كه كار قاچاق ترافيك را انجام مي‌دهند، نظارت كرده و با آن‌ها برخورد جدي مي‌كنيم گفت: در اين زمينه تعداد زيادي تلفن شناسايي شده و قطع مي‌شوند؛ 60 درصد قاچاق مكالمه از طريق موبايل و 40 درصد از طريق ثابت است.

 ورود 40 ميليون دقيقه ترافيك مكالمه قانوني در ماه

او با تاكيد بر اينكه از طريق سه پيمانكاري كه به‌صورت قانوني در اين زمينه فعاليت مي‌كنند، كار انجام مي‌دهيم خاطر نشان كرد: در ماه حدود 40 ميليون دقيقه ترافيك به‌صورت قانوني وارد كشور مي‌شود؛ درباره قاچاق ترافيك و برخورد با آن هم، آيين‌نامه‌اي در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات نهايي و امضا شده و به زيرساخت ابلاغ شده و ما به دنبال آنيم كه جريمه‌هاي لازم را درباره متخلفان لحاظ كنيم.

درصدد كاهش قيمت اينترنت هستيم

مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت هم‌چنين درباره كاهش قيمت اينترنت گفت: ما درصدد كاهش قيمت اينترنت هستيم و در اين زمينه فعاليت‌هاي لازم را انجام مي‌دهيم و اگر بخش خصوصي ادعا دارد كه مي‌تواند اينترنت و پهناي باند را ارزان‌تر از شركت ارتباطات زيرساخت وارد كند، بايد به بحث كيفيت آن نيز توجه شود زيرا ما مي‌خواهيم شبكه بهتر، با امكانات و كيفيت بالاتري و درنتيجه امنيت بيش‌تري داشته باشيم و هزينه‌هاي لازم را نيز در اين زمينه انجام مي‌دهيم.

كاهش 20 درصدي قيمت اينترنت

خسروي تاكيد كرد: ما در يك ماهه گذشته با توجه به كارهاي كارشناسي و بررسي‌هاي لازم كه انجام داديم، حدود 20 درصد كاهش قيمت اينترنت را مصوب كرديم و وزير ارتباطات نيز اين موضوع را اعلام كرد و ما در تلاشيم كه بهره‌ي اين موضوع را مصرف‌كننده نهايي برده و درواقع از روند كاهش قيمت اينترنت مصرف‌كننده نهايي منتفع شود.

اعلام موضوع SLA به مشتريان كلان زيرساخت

خسروي هم‌چنين درباره موضوع SLA - توافقنامه سطح ارائه خدمات - تاكيد كرد: اين موضوع را طبق مصوبه‌اي كه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات داده به مشتريان كلانمان اعلام كرديم و درواقع SLA يك سطح خدماتي است كه تكاليفي را براي سرويس‌دهنده و طرف قرارداد ايجاد مي‌كند و ما آمادگي اجراي آن را داريم؛ ما ملزم هستيم كه SLA را ارائه دهيم اما مشتري مختار است كه از آن استفاده كند يا خير.

اجراي لايحه صيانت از حريم فيبر نوري

وي هم‌چنين درباره آيين‌نامه‌ي اجرايي لايحه صيانت از حريم فيبر نوري گفت: كميته‌ي مشتركي در اين زمينه از مراكز مرتبط تشكيل شده و ما مشغول انجام كارهاي مورد نياز آن هستيم و بايد پروسه اداري آن طي شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha