• یکشنبه / ۱ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8806-06782

قاچاق مكالمات با اصلاح تعرفه حل مي‌شود؟ رئيس هيات مديره شركت مخابرات: تنها راه موثر جلوگيري از قاچاق شناور كردن نرخ تعرفه است

قاچاق مكالمات با اصلاح تعرفه حل مي‌شود؟ 
رئيس هيات مديره شركت مخابرات: 
تنها راه موثر جلوگيري از قاچاق شناور كردن نرخ تعرفه است

رئيس هيات مديره شركت مخابرات ايران تاكيد كرد: تنها راه جلوگيري از قاچاق ترافيك مكالمه و كنترل ترافيك غيرمجاز بحث اصلاح تعرفه‌ها است.

وفا غفاريان در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: بحث تعرفه‌هاي ارزان و قاچاق ترافيك مكالمه از مباحث مرتبط با شركت ارتباطات زيرساخت است نه مخابرات زيرا دروازه‌هاي خروجي متعلق به آن‌هاست.

وي با بيان اينكه اصولا براي كنترل ترافيك غيرمجاز سه راهكار اصولي وجود دارد گفت: يكي از راهكارها فني و ديگري تعرفه‌اي است و روش ديگر پيگيري مكالمات است اما تا به حال تجربه نشان داده كه راهكارهاي فني و پيگيري مكالمات نتيجه خوبي نداشته است.

او گفت: در زيرساخت‌ تلاش مي‌شود اما كماكان ما بحث ترافيك‌هاي غيرمجاز را داريم و تنها راه بحث اصلاح تعرفه‌هاست كه بايد اين موضوع را حل كند.

وي با بيان اين كه مثل اين موضوع را در بحث بنزين داشتيم تاكيد كرد: در بحث بنزين هم زماني كه اين تعرفه با كشورهاي همسايه همتراز شد، سطح قاچاق تغيير اساسي كرد و تنها راه موثر براي جلوگيري از قاچاق ترافيك يا بحث ترافيك غيرمجاز اين است كه نرخ تعرفه را شناور كنيم و آن را در اختيار زيرساخت‌ قرار دهيم و سير مراحل آن پيچيده نباشد و به طول نينجامد.

اين اظهارات در حالي است كه حدود دو سال پيش دكتر مهوش عبدالكريمي - پژوهشگر و كارشناس مخابرات - در گفت‌وگو با ايسنا گفته بود: تعيين و اعمال نرخ‌هاي متفاوت ارتباطات بين‌الملل در پيك‌هاي ترافيكي (صبح، بعدازظهر و شب) و جلوگيري از فعاليت‌هاي غيرقانوني برخي سازمان‌هاي دولتي (ارگان‌ها، نهادها، شرکت‌ها و اخيراً بيمارستان‌ها) جهت ارايه‌ي سرويس‌هاي مخابراتي و برقراري ارتباطات غيرمجاز بين‌الملل با استفاده از تصويب قوانين و مقررات كامل‌تر و برخورد قانوني با آن سازمان‌ها، ضمن نظارت مستمر بر فعاليت‌هاي دولتي و غيردولتي در بخش ارتباطات بين‌الملل از پيشنهادات کاربردي پژوهش در اين حوزه است.

به گفته وي مي‌توان با ايجاد سيستم اطلاع‌رساني به موقع از ارتباطات شبكه و ايجاد مركز محاسبات (Billing Center) دقيق و مجهز به تجهيزات روز در تصميم‌گيري‌هاي مالي و اقتصادي و سامان‌دهي ترافيك بين‌الملل استفاده شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha