• سه‌شنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 8405-11464

افزايش 2/5 درصدي قيمت كتب درسي در سال تحصيلي جديد مديركل چاپ و توزيع كتب درسي: 871 عنوان كتاب درسي بدون تاخير از شهريور در كشور توزيع مي‌شود

افزايش 2/5 درصدي قيمت كتب درسي در سال تحصيلي جديد
مديركل چاپ و توزيع كتب درسي: 871 عنوان كتاب درسي بدون تاخير از شهريور در كشور توزيع مي‌شود

مديركل چاپ و توزيع كتب درسي با اعلام افزايش 5/2 درصدي قيمت كتابهاي درسي با توجه به افزايش هزينه‌هاي دستمزد اعلام شده از سوي وزارت كار نسبت به سال گذشته تصريح كرد: 871 عنوان كتاب درسي با شمارگان 162 ميليون و 147 هزار و 300 جلد براي سال تحصيلي 84ــ85 چاپ شده و در شهريور ماه توزيع مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ايسنا، سيد احمد حسيني با اشاره به اينكه آمار كتابهاي چاپ شده بر اساس آمار ارسالي از سوي سازمانهاي آموزش و پرورش استانهاي كشور، مركز آمار و ... تهيه شده است افزود: بر اين اساس كتابهاي درسي دوره راهنمايي و دبيرستان از اول شهريور ماه در كليه استانهاي كشور توسط 3 هزار و 900 كتابفروشي و كتابهاي دانش‌آموزان استان تهران از تاريخ 15 شهريور ماه توسط يكهزار و 300 كتاب فروشي توزيع خواهد شد.

وي با اعلام اينكه هم‌اكنون كتابهاي دوره ابتدايي در اختيار آموزش و پرورش كليه مناطق و استانها قرار گرفته است، تصريح كرد: بر اين اساس كتابهاي دوره ابتدايي از دهم شهريور ماه در اختيار واحدهاي آموزشي قرار گرفته و از بيستم شهريور اين كتابها از سوي مسؤولان توزيع كتابهاي درسي مناطق تهران نيز در اختيار واحدهاي آموزشي قرار مي‌گيرد. همچنين كتابهاي دوره پيش‌دانشگاهي نيز به محض تشكيل كلاس در واحد آموزشي با توجه به كتابي كه در مناطق آموزش و پرورش قرار گرفته است تحويل خواهد شد.

حسيني با اشاره به اينكه كتابهاي رشته‌هاي فني و حرفه‌اي و كاردانش نيز از هم‌اكنون در اختيار مسؤولان توزيع استانها قرار گرفته و با توجه به نياز هنرستانها و تنوع رشته‌هاي تحصيلي در اختيار هنرستان‌ها قرار خواهد گرفت، اظهار كرد: همچنين كتب مراكز تربيت معلم نيز با توجه به نياز آنها و تاييد مناطق آموزش و پرورش توزيع خواهد شد.

به گفته وي كتب دانش‌آموزان فني و حرفه‌اي و كاردانش دقيقا بر اساس آمار ارسالي دفاتر آموزش، ‌چاپ و توزيع شده است، با اشاره به مشكلات سال گذشته در زمينه توزيع كتابهاي اين حوزه خاطرنشان كرد: از آنجا كه تنوع اين رشته‌ها زياد بوده و تغيير رشته در آنها به سهولت امكانپذير است، لذا سال گذشته مشكلاتي در زمينه توزيع كتابهاي اين مناطق به وجود آمد كه سعي شده در سال جاري اين مشكلات به حداقل برسد كه در اين زمينه هم‌اكنون 9 ميليون جلد كتاب در اين حوزه چاپ شده است.

به گزارش ايسنا، مديركل چاپ و توزيع كتابهاي درسي تصريح كرد: 46 ميليون جلد از كتابهاي درسي دوره‌هاي راهنمايي و دبيرستان به علت اينكه در هنگام چاپ آنها نرخ ترخيص ارز كاغذ مشخص نبود و آموزش و پرورش نيز از يكسال پيش ناچار به چاپ آنها بود، بدون درج قيمت در پشت چاپ شده است.

وي با تاكيد بر اينكه تمام فروشگاه‌هايي كه قيمت كتابهاي درسي تعيين شده از سوي آموزش و پرورش را بر پشت شيشه نصب كرده باشند، حق توزيع دارند، گفت: بر اين اساس با كتابفروشي‌هايي كه بر خلاف مقررات عمل كرده و سوء استفاده كنند، از سوي اتحاديه ناشران برخورد جدي خواهد شد.

به گفته حسيني كليه كتابهاي درسي از ابتداي مهرماه و در طول سال تحصيلي در تمامي فروشگاه‌هاي شركت چاپ و نشر ايران و انتشارات مدرسه به طور كلي يا تك جلد به دانش‌آموزان تحويل خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه جمع قيمت كتابهاي درسي پايه اول دبستان 14 هزار و 900، دوم 20 هزار و 900، سوم 25 هزار و 800، چهارم 23 هزار و 500 و پنجم 20 هزار ريال است، گفت: بر اين اساس دانش‌آموزان اول راهنمايي بايد به ازاي 12 جلد كتاب 3170، دوم راهنمايي به ازاي 12 جلد 3110، سوم راهنمايي (پسران) به ازاي 13 جلد 3360، سوم راهنمايي (دختران) به ازاي 12 جلد كتاب 3150 تومان پرداخت كنند.

به گزارش ايسنا، مديركل چاپ و توزيع كتب درسي همچنين نرخ كتابهاي درسي پيش‌دانشگاهي عمومي را 880 تومان، علوم تجربي 1920، رياضي فيزيك 1250، ادبيات و علوم انساني 1940 و كتب پيش‌دانشگاهي هنر را 2680 تومان اعلام و اظهار كرد: قيمت كتابهاي درسي سال اول نظام جديد به ازاي 11 جلد 2890، دوم تجربي به ازاي 13 جلد 4220، دوم رياضي به ازاي 13 جلد 4080، دوم انساني به ازاي 13 جلد 4780، سوم تجربي به ازاي 12 جلد 3680، سوم رياضي به ازاي 13 جلد 4130 و سوم انساني به ازاي 14 جلد 4420 تومان تعيين شده است.

وي با اعلام برگزاري جشنواره تصويرسازي كتابهاي درسي از 15 تا 30‌ام آذرماه سال جاري گفت: بر اين اساس كتابهاي هديه آسماني پنجم دبستان، قرآن و هديه آسماني دوم دبستان، دين و زندگي دوم دبيرستان، بخوانيم و بنويسيم دوم، سوم،‌ چهارم و پنجم دبستان، علوم تجربي دوم، سوم و پنجم دبستان، تاريخ اول راهنمايي، علوم تجربي اول دبستان، قرآن سوم دبستان با تصوير سازي جديد چاپ شده‌اند.

گفتني است انتشارات شماره يك چاپ و نشر واقع در كيلومتر 17 جاده كرج خيابان داروپخش، شماره 2،‌خيابان انقلاب،‌ خيابان دانشگاه، شماره 3 خيابان فداييان اسلام، پايين‌تر از شوش، شماره 4 كرج،‌ خيابان كارخانه قند و انتشارات مدرسه واقع در خيابان سپهبد قرني نرسيده به كريمخان زند توزيع كتابهاي درسي را بر عهده داشته و شماره تلفن‌هاي 88827778 و 4 ــ 66026241 از ساعت 9 صبح تا 3 بعداز ظهر پاسخگوي شكايات و اعلام مشكلات در زمينه كتابهاي درسي است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha