پس از كش و قوس هاي فراوان در مورد بنزين طي ماه هاي اخير، وزير نفت در آخرين اظهار نظر خود از عدم تامين مالي بودجه بنزين در سال آينده و چاپ كوپن هاي بنزين جهت سهميه بندي آن خبر داد.
به گزارش ايسنا زنگنه گفت:« در صورت كوپني شدن بنزين اولويت با خودروهاي عمومي و تاكسي ها،وانت بارها و در آخر خودروهاي شخصي است.»
بيژن زنگنه كه به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران در گفت گوي ويژه خبري شبكه دو حاضر شده بود، به صحبت هايي كه طرفداران احداث پالايشگاه درباره اقتصادي بودن آن دارند، اشاره كرد و افزود:« احداث پالايشگاه تا هشت ماه پيش اقتصادي نبود. اما در اين مدت شرايط تغيير كرده و ما اقدامات خود را شروع كردهايم.»
به گزارش خبرنگار نفت و انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شايد مطالعات امكانسنجي طرح توسعه پالايشگاه تهران و تبريز و همچنين طرحهاي توسعه پالايشگاههاي شازند اراك، اصفهان و بندرعباس و آبادان از جمله اقداماتي باشد كه وزير نفت از آنها ياد كرده، چنانكه با مجموع 10 ميليارد دلار سرمايهگذاري در طي برنامه چهارم ، ظرفيت اسمي پالايشگاههاي كشور از يك ميليون و 122 هزار بشكه فعلي به دو ميليون و 298 هزار بشكه افزايش خواهد يافت.
مهندس كاشفي، مديرعامل شركت ملي پخش فرآوردههاي نفتي كشور، نيز در گفتوگو باايسنا ضمن اشاره به پيشنهاد وزير نفت به دولت و مجوزي كه براي واردات موقت بنزين اخذ كردهاند، اظهار اميدواري كرد كه دولت و مجلس مسئله منابع تامين بنزين مورد نياز كشور را زودتر حل كنند.
وي افزود:« واردات و خريد بنزين براي دو ماه آينده به طور موقت و اعتباري با دستور دولت و توسط امور بين الملل وزارت نفت صورت مي گيرد و به احتمال زياد سهميه بندي بنزين نخواهيم داشت.»
اين درحالي است كه وزير نفت در گفتوگوي شب پنجشنبه خود با اشاره به چاپ كوپن هاي بنزين به سهميه بندي آن در نيمه اول سال 84 اشاره كرد و اظهار داشت:« استفاده از كارت هوشمند طبق برنامه دولت از ماه آينده اجرا مي شود و كوپني شدن بنزين با دو قيمت را به مجلس داده ايم كه اگر تصويب نشود مجلس هزينه جديدي را به دولت تحميل مي كند.»
وزير نفت با تاكيد بر اينكه اصل مشكل احداث پالايشگاه در كشور توانايي فني ،عملياتي و مديريتي نبوده است تفاوت ديدگاه ها را در كل مجموعه نفت مشكل ساز خواند.
انتهاي پيام
نظرات