• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403032315498
  • خبرنگار : 71480

درحاشیه جلسه دولت

اسماعیلی: رئیس جمهور باید بیشترین قرابت‌ها را با مسیر حرکت رئیس جمهور شهید مان داشته باشد

اسماعیلی:  رئیس جمهور باید  بیشترین قرابت‌ها را با مسیر حرکت رئیس جمهور شهید مان داشته باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که رئیس جمهور باید با کفایت، جامع الاطراف و دارای روحیه جهاد شبانه روزی باشد.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از آنکه شورای نگهبان نتایج احراز صلاحیت‌ها را اعلام کرد ، کسی باید رئیس جمهور شود که بیشترین قرابت‌ها را با مسیر حرکت رئیس جمهور شهید مان طی کرد، داشته باشد.

وی افزود: با توجه به تعابیری که رهبر معظم انقلاب در این خصوص گفتند که رئیس جمهور باید با کفایت، جامع الاطراف و دارای روحیه جهاد شبانه روزی باشد رئیس جمهور باید این ویژگی‌ها را که رهبری  فرمودند، داشته باشد.

وزیر ارشاد اظهارکرد:در دوره سه ساله رئیس جمهور شهید، مردم فصل جدیدی از کامرانی‌ها و کامروایی‌ها را داشتند تجربه می‌کردند که ان‌شاء الله دچار انقطاع نخواهد شد.

وزیر فرهنگ  و ارشاد اسلامی همچنین بیان کرد: در مورد نمایشگاه امسال فرصت نشد و روزی که قرار بود اخبار نمایشگاه را اعلام کنم، خبر مفقود شدن هلیکوپتر رئیس جمهور و هیئت همراه منتشر شد. رقم فروش کتاب در نمایشگاه امسال به ۶۰۰ میلیارد افزایش پیدا کرد که نسبت به رقم ۴۰۰ میلیاردی سال گذشته، افزایش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. افزایش قیمت کتاب‌های نمایشگاه نسبت به سال قبل بیشتر از ۲۲ درصد نبود.۴۰ کتابخانه عمومی تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد:‌ از ابتدای دولت رشد خوبی در افزایش سرانه مطالعه داشته‌ایم و در پیمایش‌های خود رسیده‌ایم که سرانه مطالعه برای هر ایرانی فارغ از کتاب‌های درسی، دعا، آموزشی ۳۵ دقیقه است.

وی با بیان اینکه اقدامات دولت در زمینه فرهنگی خیلی زیاد بوده است، ادامه داد: بودجه وزارت فرهنگ از ۱۲۰۰ میلیارد تومان به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. زیرساخت‌های بسیار مهمی مثل بنیاد پویانمایی، بنیاد نظامی، بنیاد سبک زندگی ایرانی اسلامی، بنیاد ملی تئاتر ایران تاسیس شده است. به خودکفایی در زمینه تولید کاغذ رسیدیم. اساسنامه شهر جهانی صنایع خلاق در حال تصویب شدن است و برای اولین بار در ۱۰ الی ۱۲ شهر دهکده‌های جهانی را در حال راه‌اندازی هستیم.

وی در پایان تاکید کرد:حوزه فرهنگ کمی مورد بی مهری قرار گرفته بود و دولت مردمی به فرهنگ و هنر بازگشت و تحولات مهمی انجام شده و زیرساخت‌ها فراهم شده است. یک اسب زین کرده آماده شده و امیدوارم راکب خوبی داشته باشد و به مقصد برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha