• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403030100140
  • خبرنگار : 71588

شهادت ۷ فلسطینی در یورش اشغالگران به شهر جِنین

شهادت ۷ فلسطینی در یورش اشغالگران به شهر جِنین

تیپ گردان‌های القدس در جنین اعلام کرد که مجاهدان این گردان با نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر جنین وارد درگیری شدند.

به گزارش ایسنا، تیپ گردان‌های القدس در جنین اعلام کرد: مجاهدان ما با نیروهای رژیم صهیونیستی در جنین وارد درگیری شدند.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که درنتیجه این درگیری‌ها هفت شهروند فلسطینی شهید و چندین تن دیگر به ضرب گلوله نیروهای رژیم اشغالگر در جنین واقع در کرانه باختری زخمی شدند.

وسام بکر، رئیس بیمارستان دولتی جنین اعلام کرد در میان شهدا، اسید جبارین، متخصص جراحی بیمارستان جنین حضور دارد که در اطراف بیمارستان هدف قرار گرفت، همچنین معلمی که در مدرسه مشغول به کار بود و نیز دانش آموزی که در حال بازگشت به خانه‌اش بود، در میان شهدا دیده می‌شوند.

منابع محلی فلسطینی  نیز از شنیده شدن صدای انفجار مهیبی در اردوگاه جنین در جریان عملیات نظامی ارتش اشغالگر خبر دادند.

تیپ جنین - گردان‌های القدس اعلام کرد که نیروهای اشغالگرِ در حال پیشروی در منطقه الوکاله در جنین را با یک بمب هدف قرار داد.

در همین راستا، گردان‌های القسام در جنین اعلام کرد که مجاهدان این گردان به همراه گروه‌های مقاومت با نیروهای رژیم اشغالگر وارد درگیری‌های خشونت‌بار شده‌اند.

از سوی دیگر، مدیرکل وزارت بهداشت در جنین تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی مانع تردد آمبولانس‌ها و امدادرسانی آنها به مجروحان می‌شود.

وی تصرح کرد یورش نظامیان رژیم صهیونیسیتی به جنین همچنان ادامه دارد و زیرساخت‌ها ویران شده و کادر درمان و تیم‌های امدادرسان به‌طور مستقیم هدف قرار گرفته می‌شوند.

مدیرکل وزارت بهداشت در جنین اعلام کرد: درصورت تداوم یورش‌های ارتش رژیم اشغالگر به جنین احتمال دارد کنترل از دستمان خارج شود.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که تعداد شهدا در جنین به هفت تن و شمار مجروحان به ۱۵ تن افزایش یافته است.

رئیس بیمارستان جنین نیز اعلام کرد که وضعیت دشوار است چرا که کادر درمان برای تعامل با شمار زیاد مجروحان کافی نیست.

در همین رابطه، ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که نظامیان ارتش این رژیم در جنین با نیروهای فلسطینی وارد درگیری شدند.

امروز سه شنبه، نیروهای اشغالگر در میان درگیری‌ها به شهر جنین و اردوگاه آن یورش بردند.

منابع امنیتی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر خودروهای خود را در خیابان‌های جنین، حیفا، نابلس و جاده برقین به حرکت درآوردند که منجر به درگیری‌هایی در اطراف اردوگاه جنین و وادی برقین شد.

از سوی دیگر، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نیروهای مقاومت فلسطین در شهر طوباس موفق شدند با یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری‌شده یک لودر متعلق به رژیم صهیونیستی که در یورش به این شهر مشارکت داشته را منفجر کنند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند اشغالگران به شهر طوباس واقع در شمال شرق کرانه باختری یورش بردند و نیروهای مقاومت با اشغالگران وارد درگیری شدند.

در عین حال نیروهای رژیم اشغالگر به شهرک‌های «قصرة» در جنوب نابلس و «ترقومیا» در غرب الخلیل یورش بردند.

نیروهای رژیم شغالگر همچنین به روستاهای «یطا»، «الشیوخ» و «سعیر» در شهرستان الخلیل واقع در کرانه باختری یورش بردند.

نیروهای رژیم صهیونیستی اقدام به بازداشت «یاسین تیسیر عبدالرحمان شعبان» اسیر آزاده ۴۱ ساله فلسطین از روستای «الجلمة» واقع در شمال جنین کردند که مادر چهار فرزند است.

اشغالگران همچنین به شهرک «سنجل» واقع در شمال شرق رام‌الله یورش بردند و در اثنای آن اقدام به بازداشت چندین تن از جوانان فلسطینی در این شهرک کردند.

همزمان با جنگ ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از هفتم اکتبر که تاکنون ده‌ها هزار شهید و زخمی بر جای گذاشته است، فلسطینیان در  مناطق مختلف کرانه باختری با نظامیان رژیم صهیونیستی مقابله می‌کنند. طی این مدت تنش‌ها و درگیری‌های میدانی میان ۲ طرف و یورش صهیونیست‌ها به محله‌ها و منازل و بازداشت فلسطینیان تشدید شده است. از هفتم اکتبر تاکنون طی یورش‌های صهیونیست‌ها به کرانه باختری بیش از ۵۰۰ نفر شهید و هزاران تن در این منطقه زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha