• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403023021993
  • خبرنگار : 50160

سخنگوی سپاه:

ایرانی‌ها تفاوت خادم و خائن را می‌دانند / دشمن کوچک‌ترین نارسایی را به خط خبری تبدیل می‌کند

ایرانی‌ها تفاوت خادم و خائن را می‌دانند / دشمن کوچک‌ترین نارسایی را به خط خبری تبدیل می‌کند

ایسنا/زنجان سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران تفاوت خادم و خائن را می‌دانند و در هر شرایطی، واکنش خوب نشان می‌دهند.

سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه) در همایش گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات که در سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان برگزار شد، با بیان اینکه ملت ایران، مردمی فهیم و قدرشناس هستند، اظهار کرد: مردم از ارکان اصلی وقوع انقلاب اسلامی و تداوم آن هستند و باید تلاش کرد با خدمت به آنها حق مطلب را ادا کنیم.

وی بیان کرد: در مواجهه با مردم باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که در شأن آنها باشد و قدر این سرمایه‌های عظیم را باید بدانیم و مطالبات آنها را به گوش مسؤولان برسانیم و در کنار آن، اقدامات انجام‌شده باید بیان شود تا مردم بدانند خادمان‌شان در عرصه‌های مختلف چه عملکردی دارند.

شریف با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در ۴۵ سال گذشته به‌طور مستمر تحت تهاجم رسانه‌ای غرب بوده و آنها تلاش کرده‌اند کارهای انجام‌شده را جور دیگر منعکس کنند، افزود: در این شرایط، سوالی مطرح می‌شود از این جهت که چرا فقط ایران اسلامی مورد این حجم از کار رسانه‌ای غرب قرار دارد.

وی ادامه داد: با تحلیل رفتارهای رسانه‌ای غرب دو وجهه از رفتارها را مشاهده می‌کنیم یا ایران اسلامی به گفته آنها ضعیف است که سوال مطرح می‌شود چرا کشور ضعیف در معرض تهاجم و توطئه‌های رنگارنگ است که پاسخ به این سوال بسیار مهم است. پس اگر غیر از این است، باید اعتراف کنند که ایران قوی و قدرتمند است. در مسأله پهبادها، اول عنوان شد ایران بیشتر در این رابطه تبلیغات می‌کند ولی بعد از آغاز جنگ روسیه با اوکراین، هجمه خبری ایجاد شد که ایران به روسیه با ارسال پهباد کمک کرده و نتیجه جنگ را تغییر داده است. باید دلایل این دوگانگی‌ها مشخص شود.

سخنگو و مسؤول روابط عمومی سپاه با اشاره به اینکه با بررسی عملیات صادق نیز این دوگانگی خبری بیشتر خود را نشان می‌دهد، گفت: قبل از برخورد موشک‌ها و پهبادها اعلام شد ۹۹ درصد موشک‌ها از سوی رژیم اشغالگر منهدم شد، در حالی‌ که هنور موشک‌ها به سرزمین‌های اشغالی نرسیده بود و بعد از مشخص شدن وضعیت نوع اخبار نیز تغییر کرد. باید بپذیریم علت اینکه دشمن با همه توان علیه ایران اسلامی کار می‌کند قدرت گفتمان انقلاب اسلامی است که برآمده از مفاهیم عمیق قرآن کریم است.

وی با اشاره به خیزش دانشجویان غرب در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، اظهار کرد: چند سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل، مواردی را در رابطه با رژیم کودک‌کش بیان کردند که گویا تاریخ امروز را عنوان کرده‌اند و با وجود سکوت خبری چند ده ساله شاهدیم بعد از عملیات طوفان‌الاقصی مردم جهان نسبت به آدم‌کشی‌های رژیم اشغالگر قدس مطلع شدند و به خیابان‌ها آمدند. این‌ها از ریشه گفتمان انقلاب اسلامی است.

شریف بیان کرد: با بررسی این موارد متوجه می‌شویم چرا دشمن این‌قدر علیه انقلاب اسلامی عمل می‌کند، چون انقلاب اسلامی ایران الهام‌بخش و منبع تولید قدرت در امت اسلامی است. گفتمان این انقلاب خواستار آزادی برای همه جوامع بشری است و در مقابل این گفتمان قوی شاهدیم هر روز هجمه علیه ایران افزایش می‌یابد، اما اراده خداوند چیز دیگری استف چون مردم ایران طرف حق هستند و حق پیروز است.

او تاکید کرد: در این شرایط، رسانه‌ها باید روی گزاره‌ها حساس باشند و بر مدار امید حرکت کنند، چون دشمن به‌دنبال جریان‌سازی است که به مردم القا کند انقلاب آنها اشتباه بوده و وضعیت کشور همواره بحرانی است و کوچک‌ترین نارسایی را تبدیل به خط خبری می‌کند که در برابر آن باید هوشیارانه رفتار کنیم.

وی افزود: ملت ایران در طول مسیر حرکت خود بر موانع مختلف غلبه کرده و امروز هم مسائل و مشکلات معیشتی را که به سختی موانع گذشته نیست، حل خواهد کرد و در این مسیر جمعیت جوان و توانمند ایران راه‌گشاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha