• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022719830
  • خبرنگار : 50441

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد: 

۲۰ سینمای جدید در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد 

۲۰ سینمای جدید در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد 

ایسنا/فارس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از احداث و بازسازی ۲٠ سالن سینما در استان فارس در آینده نزدیک خبر داد. 

محمدمهدی اسماعیلی امروز، ۲۷ اردیبهشت در حاشیه افتتاح نگارخانه سرو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: این احساس نیاز را جدی تلقی می‌کردیم که در یک مجموعه مرکزی شهر، چنین نگارخانه‌ای دایر و به هنرمندان اصیل این شهر تقدیم شود. 

۲۰ سینمای جدید در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد 

وی افزود: با همت و پشتکار استاندار فارس و همکاران ما در اداره کل کارهای خوبی در شیراز در حال انجام است. مصوبات خوبی هم در دو سفر دولت به شیراز انجام شده است که آن‌ها را دنبال می‌کنیم و  امیدواریم بخشی از آن‌ها را در پایان چهار سال اول دولت سیزدهم، تقدیم استان فارس و مردم شیراز کنیم. 

اسماعیلی هم چنین از افتتاح ۱۷ سینما در استان فارس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هم چنین با ابتکار خوب سازمان سینمایی و اداره ارشاد استان، برخی سالن‌ها در شهرستان‌ها و شهرهای محروم در حال بازآرایی و متناسب سازی است و ما هم در زمینه تهیه تجهیزات سینمایی کمک می‌کنیم که ۳ مورد آن نیز به‌زودی افتتاح خواهد شد. 

وزیر ارشاد در پایان گفت: برنامه داریم که نیازهای زیرساختی حوزه فرهنگ و هنر فارس با حمایت‌های استانداری پرتلاش استان، احصا و مرتفع شود.

۲۰ سینمای جدید در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد 

استاندار فارس نیز با بیان اینکه این استان از هنرمندان بسیاری برخوردار است، گفت: برخی هنرمندان نیاز داشته و دارند که آثار هنری خود را در مکانی مطلوب به نمایش بگذارند و به همین جهت فضایی اداری در اداره ارشاد، طی چندماه گذشته با تلاش‌های شبانه روزی به یک نگارخانه زیبا تبدیل شد و در اختیار هنرمندان قرار گرفت. 

۲۰ سینمای جدید در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد 

محمدهادی ایمانیه افزود: طبق دستور وزیر، قرار بر این شد تعدادی از محصولات توسط استانداری خریداری شود تا هنرمندان برای ادامه مسیر هنری، تشویق شوند.

معاون هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز با بیان اینکه چنین نگارخانه‌ای یکی از مطالبات جدی هنرمندان فارس بود، گفت: این مطالبه به‌حق، طی یکسال اخیر به‌صورت جدی پیگیری و در فضایی به مساحت ۱۹٠ متر و هزینه‌ای بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. 

۲۰ سینمای جدید در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد 

رسول موسوی‌نژادیان افزود: امکانات این نگارخانه از استانداردترین و به‌روزترین امکانات موجود در کشور است و امیدواریم هنرمندان فارس بتوانند در یک فضای کاملا استاندارد آثار خود را به نمایش بگذارند. 

به گزارش ایسنا، نخستین نمایشگاه نگارخانه سرو با نام «رویش سرو» متشکل از آثار ۱۶ هنرمند شیرازی که از امروز آغاز شده است، تا روز هفتم خردادماه دایر و پذیرای علاقه‌مندان به هنر خواهد بود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha