• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022619479
  • خبرنگار : 30147

مسئول اهدای عضو دانشکده علوم پزشکی تربت‌ جام:

رتبه پنجم کشوری در اهداء عضو به دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام رسید

رتبه پنجم کشوری در اهداء عضو به دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام رسید

ایسنا/خراسان رضوی مسئول اهدای عضو دانشکده علوم پزشکی تربت‌ جام، از کسب رتبه دوم استان و پنجم کشور توسط واحد اهدای عضو این دانشکده در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

 طاهره محمدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی تربت‌ جام پیشگام در اهدای عضو است، از نجات جان ۷۹ بیمار با فداکاری ۲۰ انسان نیکوکار خبر داد و افزود: واحد اهدای عضو این دانشکده توانست در سال ۱۴۰۲ کسب رتبه دوم استان و پنجم کشور را کسب کند.

وی این موفقیت را حاصل تلاش‌ها و فداکاری‌های تیم پزشکی و همچنین مشارکت ارزشمند مردم نیکوکار شهرستان تربت‌ جام دانست و با اشاره به فعالیت‌های این واحد از سال ۱۳۹۸ تاکنون، اظهار کرد: تاکنون ۲۰ مورد اهدای عضو در شهرستان تربت‌جام انجام شده که به واسطه این فداکاری‌ها، جان ۷۹ بیمار نیازمند نجات یافته است.

مسئول اهدای عضو دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام با تأکید بر اهمیت اهدای عضو در نجات جان بیماران، از مردم فهیم و نوع‌دوست شهرستان تربت‌جام خواست تا با ثبت‌نام در کارت اهدای عضو، در این امر خداپسندانه سهیم شوند.

وی خاطرنشان کرد: دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام با تعهد به رسالت خود در قبال جامعه، در نظر دارد با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص اهدای عضو، زمینه‌های نجات جان هرچه بیشتر بیماران نیازمند را فراهم نماید.

محمدی با اشاره به اینکه شهرستان تربت‌جام از سال ۱۳۹۸ به عنوان واحد اهدای عضو در کشور مطرح و تائید شد، به تقدیر از خانواده‌های اهداکنندگان عضو پرداخت و گفت: اهدای عضو، اقدامی خداپسندانه و نوع‌دوستانه است که جان انسان‌های دیگر را نجات می‌دهد. این خانواده‌ها با اهدای اعضای عزیزان خود به جامعه بشریت خدمت بزرگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اهدای عضو، نجات جان بیماران نیازمند به پیوند عضو است، اظهار کرد: خانواده‌های ایثارگری که اعضای عزیزان خود را اهدا می‌کنند، در واقع به زندگی انسان‌های دیگر جان دوباره می‌بخشند.

مسئول اهدای عضو دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اهدای عضو در جامعه، افزود: باید با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، مردم را نسبت به این امر خداپسندانه آگاه کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha