• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403022417598
  • خبرنگار : 50294

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان:

‌نظام بانکی یکی از ارکان اصلی اقتصادی کشور است

‌نظام بانکی یکی از ارکان اصلی اقتصادی کشور است

ایسنا/کردستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در نخستین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با تأکید بر اهمیت نقش نظام بانکی به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور گفت: بانک‌ها یکی از مؤلفه‌های اصلی کشور در جهت نیل به اهداف اقتصادی هستند که همگرایی و هماهنگی بین نظام بانکی در استان می‌تواند زمینه‌ساز دستیابی به توفیقات بیش از پیش استان کردستان در حوزه‌های مختلف اقتصادی و توسعه‌ای باشد.

اکبر محمدی امروز (٢٣ اردیبهشت ) در نخستین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان کردستان با اشاره به نامگذاری سالجاری توسط مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، تدوین برنامه عملیاتی تحقق شعار سال در دستور کار استان قرار گرفته است که نقش هر یک از دستگاه‌های اجرایی در این برنامه عملیاتی مشخص و برش شهرستانی این برنامه نیز تدوین خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای دستیابی به رشد ٨ درصدی اقتصادی در برنامه هفتم توسعه کشور گفت: برای دستیابی به این مهم بیش از ٤ هزار همت سرمایه‌گذاری لازم است که تنها ٢٥درصد از این مقدار سهم دولت برای سرمایه‌گذاری در این حوزه در طول اجرای برنامه پیش‌بینی شده است و بانک‌ها به عنوان یکی از ارکان نظام اقتصادی کشور می‌توانند نقش مهمی را در تحقق این هدف ایفاء نمایند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سهم استان از منابع بانکی بیان کرد: سهم منابع در اختیار استان باید الزاما در راستای تحقق اهداف شعار سال و به صورت اثر بخش و در جهت افزایش تولید و اشتغال تخصیص داده شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان افزود: رصد و پایش اجرایی نمودن برنامه عملیاتی تحقق شعار سال در قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم که متشکل از چهار کارگروه است نظارت و ارزیابی خواهد شد.

محمدی اظهار کرد: دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده این برنامه عملیاتی مستلزم همراهی و همکاری کلیه بانک‌های عامل سطح استان است که لازم است کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان کردستان با جدیت این مهم را دنبال و همراهی نمایند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با تقدیر از عملکرد بانک‌های سطح استان در سال گذشته گفت: امیدواریم این هماهنگی در سالجاری نیز تداوم داشته و برنامه‌ریزی لازم برای جذب منابع و سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه‌ای و اشتغالزا صورت پذیرد. 

در پایان محمدی ابراز امیدواری کرد در سالجاری شاهد تحقق کامل اهداف دولت و توسعه استان در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha