• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403022417527
  • خبرنگار : 71592

عضو حماس: خواسته‌های هیئت مذاکره کننده ما منوط به اجماع ملی است

عضو حماس: خواسته‌های هیئت مذاکره کننده ما منوط به اجماع ملی است

رئیس دفتر روابط ملی حماس بر وحدت موضع فلسطین در بخش سیاسی و گروه‌های مذاکره کننده تاکید و خاطرنشان کرد: مطالبات فلسطینی ارائه شده از سوی هیئت مذاکره کننده منوط به اجماع ملی، مردمی و جناحی است.

به گزارش ایسنا، این سخنان حسام بدران، رئیس دفتر روابط ملی در جنبش حماس در نشست مشورتی دبیران کل گروه‌های ملی و نمایندگان جناح‌های مقاومت فلسطین که روز یکشنبه در ساختمان شورای ملی فلسطین در دمشق برگزار شد،‌ مطرح گردید.

بدران بر تداوم تماس‌ها و دیدارهایی که با کل جامعه ملی و جناح‌ها و اقشار مختلف مردم فلسطین در بیش از یک عرصه انجام می‌شود، تاکید کرد.

وی تصریح کرد: پرونده مذاکرات باید به آتش‌بس کامل و همه جانبه، خروج کامل نیروهای اشغالگر از تمام مناطق نوار غزه، بازگشت آوارگان به خانه‌های خود بدون محدودیت و قید و شرط و آغاز امدادرسانی و بازسازی غزه منجر شود. به طوریکه که نیازهای مردم فلسطین ما در نوار غزه را برآورده کند و سپس به یک توافق شرافتمندانه مبادله اسرا ختم شود تا به رنج چندین دهه اسیران ما در زندان‌های اشغالی پایان دهد.

بدران گفت: «ما در این مرحله یک عملکرد سیاسی و یک موضع ملی را پشت سر می‌گذاریم که در آن تمام دنیا را مورد خطاب قرار می‌دهیم و درک روزافزونی از موضع فلسطین چه در سطح منطقه‌ای و چه در سطح بین‌المللی، چه در سطح دولت‌ها و چه در سطح مردمی وجود دارد که برای حمایت از مردم فلسطین و رد ادامه این اشغالگری که چندین دهه است ما را آزار می‌دهد، در سراسر جهان  آغاز شده‌اند.»

وی خاطرنشان کرد: «اشغالگری در نوعی انزوا به سر می‌برد و موقعیت آن دیگر مورد قبول اکثریت قریب به اتفاق طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نیست و از این رو تهاجم آن به رفح در روزهای اخیر نوعی قیام علیه جهانیان است. به طور کلی، این حمله تاکید بر این است که دولت اشغالگر در تلاش است تا فراتر از قوانین بین‌المللی، قوانین و عرف‌های معمول در سطح جهانی زندگی کند.»

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، عضو دفتر سیاسی حماس از همه طرف‌ها در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی خواست تا بر نتانیاهو و دولت راست افراطی او برای توقف این تجاوزات مداوم فشار بیاورند و تاکید کرد که مردم فلسطین پرچم سفید را برافراشته نخواهند کرد و تسلیم نخواهند شد یا از اعمال حق طبیعی خود برای مقاومت در برابر اشغالگری و دفع تجاوز آن دست برنمی‌دارند.

بدران نتانیاهو، بن گویر و اداره زندان را مسؤول کامل شرایط اسیران فلسطینی در زندان‌های اشغالی دانست.

وی افزود: اسیران ما امروز در زندان‌های اشغالگران در شرایط غیرانسانی و بی‌سابقه‌ای به سر می‌برند، چه اسیرانی که بعد از هفتم اکتبر از نوار غزه دستگیر شدند و چه آن‌هایی که در زندان‌های مخفی زیر بدترین و ظالمانه‌ترین شکنجه‌ها هستند و اشغالگران هیچ اطلاعاتی در مورد آنها نمی‌دهند. اما ما آنها را رها نمی‌کنیم و نقش ما دفاع از آنها و رسیدن به آزادی آنها است. ما زندان‌های شناخته شده اشغالگران را زیر نظر داریم و می‌دانیم شکنجه سیستماتیک و حالت گرسنگی یا کشتار به هر طریقی در آنها وجود دارد.

بدران تاکید کرد: ادامه رنج و شکنجه اسیران ما در زندان‌های اشغالگران بدون موضع مناسب فلسطین برای دفاع از اسیران و به طور کلی مردم ما نمی‌تواند ادامه یابد.

بدران از مردم فلسطین به طور عام و مردم نوار غزه به طور خاص و از مقاومت فلسطین با تمام تشکل‌های نظامی‌اش به دلیل استواری و عملکردشان در نبرد با اشغالگران و کسانی که در پشت آن ایستاده‌اند، قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha