• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403022417407
  • خبرنگار : 50214

امام جمعه یزد:

یزد نیازمند طرح جامع فرهنگی است

یزد نیازمند طرح جامع فرهنگی است

ایسنا/یزد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: استان یزد نیازمند طرح جامع و بزرگ فرهنگی است ضمن اینکه باید شرایطی فراهم شود که اسناد مرتبط با مفاخر استان به درستی صیانت شود.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در جمع فعالان، پژوهشگران، اساتید دانشگاه و مسئولان حوزه اسناد ملی و تاریخی با اشاره به خیانت غربی‌ها به کشورمان، اظهار کرد: متاسفانه حتی در زمینه حفظ و حراست از اسناد نیز در مقطعی اسناد ارزشمند و میراث اجداد ما را چپاول کردند.

وی با بیان این که آنها هویت ما را به تاراج بردند، افزود: غربی‌ها از ابتدا روی این موضوع که به هویت خود پای بند نباشیم، کارهای بسیاری کردند و حتی از دوران کودکی که آموزش‌ها ماندگار است، تفکر و تعقل و تدین را به تدریج به حاشیه بردند.

آیت الله ناصری با بیان این که آنها این تفکر که خارجی ها برای شما می سازند و آماده می کنند و شما مصرف کنید، را مطرح کردند، عنوان کرد: عده ای نیز از ۱۰۰ سال پیش از این تفکر استقبال کردند و هنوز هم به رغم تغییراتی که اتفاق افتاد و پیشرفت هایی که در حوزه های مختلف داشتیم، برخی بر طبل وابستگی می کوبند.

امام جمعه یزد ادامه داد: باید خودمان حرکت کنیم، کار و زندگی و هویت خود را بسازیم و تلاش کنیم تا در تک تک ما قدرت تشخیص حق از باطل نهادینه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بخشی از اسناد ارزشمند استان یزد توسط ساواک از بین رفت، افزود: به عنوان مثال ساواک وقتی به منزل آیت الله حیدری حمله کرد، بسیاری از اسناد ارزشمند را مصادره کرد.

آیت الله ناصری با بیان اینکه یزد مفاخر بزرگی دارد، عنوان کرد: امیدواریم مرکز اسناد بتواند در گردآوری و صیانت از اسناد ملی و تاریخی موفق عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه یزد به سمت فولادسازی و کارخانجات کاشی رفته است، افزود: یزد نیازمند یک طرح بزرگ و جامع فرهنگی است که مرکز اسناد می تواند در آن جایگاه ویژه ای داشته باشد.

یزد نیازمند طرح جامع فرهنگی است

به گزارش ایسنا و به نقل از دفتر امام جمعه یزد، «سعید زارع» مدیر کل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان نیز در این دیدار با بیان اینکه استان یزد فعالیت های بسیار خوبی در حوزه جمع آوری اسناد داشته است،

وی اظهار کرد: دستگاه ها قوانین و ارزش اسناد را درک نمی کردند و به دلیل عدم آگاهی اسناد را از رده خارج می کردند اما تلاش ما آموزش به آنها و حفظ این اسناد است.

این مسئول با بیان این که معتقدیم هزاران سند در دست مردم است که این اسناد ارزش بسیاری دارد، افزود: مرکز ثبت اسناد و کتابخانه ملی متولی حفظ و حراست و پاسداری از میراث مکتوب به عنوان آیینه هویت ماست.

زارع در پایان هم از مردم خواست تا اسناد ارزشمند خود را در اختیار مرکز اسناد قرار دهند تا با شیوه های علمی از آنها صیانت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha