• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403022316716
  • خبرنگار : 50225

رئیس پلیس راه کشور عنوان کرد

ترافیک روان ‌مسیرهای‌ اربعین در سال گذشته/ لزوم رفع ایرادهای مسیر سوسنگرد به بستان

ترافیک روان ‌مسیرهای‌ اربعین در سال گذشته/ لزوم رفع ایرادهای مسیر سوسنگرد به بستان

ایسنا/خوزستان رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه در اربعین سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن ترافیک روان بود، گفت: همه دستگاه‌ها پای کار اربعین حسینی(ع) هستند و امیدواریم با مصوباتی که داشتیم در اربعین امسال شاهد تغییر محسوس نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار حسن مومنی در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات ویژه اربعین که امروز (۲۳ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده در مسیرهای زائران اربعین در خوزستان به سمت مرز اظهار کرد: خوشبختانه میزان زیادی از مسیر سوسنگرد به سمت بستان کار شده اما حدود ۲۰ کیلومتر از آن باقی مانده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: خطر بعدی در خصوص بریدگی‌ها در مسیر است و در این خصوص اجرای عملیات برای تبدیل به دوربرگردان استاندارد، هزینه‌بر و زمان‌بر است اما آرام‌سازی استاندارد باید انجام شود. مردم از سرعت‌کاه‌های غیراستاندارد گلایه دارند اما هر جایی سرعت‌کاه استاندارد ایجاد کردیم، به گونه‌ای که خودرو به راحتی با سرعت ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت از آن عبور می‌کند، مردم گلایه نداشته‌اند.

رئیس پلیس راه کشور گفت: اگر در این محدوده، روی بریدگی‌ها کار نشود، خطر وقوع تصادفات فوتی سنگین وجود دارد. در جاده عبدالخان نیز در تصادف اتوبوس با سمند پنج نفر کشته شدند و نباید اجازه دهیم از این مسیر تردد شود.

مومنی بیان کرد: مسئولان خوزستان در حوزه تصادفات دغدغه‌مند هستند اما متاسفانه نتیجه‌ای نگرفتیم و سه سال است که شاهد افزایش تصادفات در خوزستان هستیم.

وی افزود: میزان کشته‌های عابر پیاده در خوزستان زیاد است. بر اساس میانگین کشور میزان کشته‌های عابرپیاده در جاده‌ها ۷ درصد اما در خوزستان ۱۵ درصد است، بنابراین میزان کشته‌های عابر پیاده در خوزستان تقریبا دو برابر میانگین کشوری است.

رئیس پلیس راه کشور گفت: میزان تصادفات کامیون‌ها در خوزستان نیز چند درصد از میانگین کشوری بالاتر است که این مساله به دلیل تردد زیاد کامیون‌ها در جاده‌های استان خوزستان است. میزان عدم توجه به جلو و انحراف به چپ در خوزستان نیز ۵ تا ۶ درصد از میانگین کشوری بالاتر است که باید حساسیت زیادی در این خصوص وجود داشته باشد تا امسال میزان تصادفات در خوزستان کاهش یابد، زیرا اگر امسال برای چهارمین سال پیاپی تصادفات افزایش یابد، مناسب نیست.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از چالش‌ها در دو پایانه چذابه و شلمچه، فعالیت مسافرکش‌های شخصی است.

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه در اربعین سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن ترافیک روان بود، گفت: همه دستگاه‌ها پای کار اربعین حسینی(ع) هستند و امیدواریم با مصوباتی که داشتیم در اربعین امسال شاهد تغییر محسوس نسبت به سال گذشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha