• شنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403010401373
  • خبرنگار : 71145

صد و شصت و نهمین روز جنگ

ادامه درگیری و محاصره مجتمع پزشکی الشفا و آمار جدید تلفات غزه

ادامه درگیری و محاصره مجتمع پزشکی الشفا و آمار جدید تلفات غزه

جنگ در نوار غزه برای یکصد و شصت و نهمین روز ادامه دارد و نیروهای اشغالگر برای ششمین روز متوالی و در بحبوحه کارزار «تهاجم وحشتناک» به فلسطینی‌ها شامل دستگیری، تیرباران، بمباران و آتش زدن منازل به یورش به مجتمع پزشکی الشفا ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، درحالیکه بامداد روز شنبه، درگیری‌ها و گلوله باران‌های توپخانه‌ای در مجاورت مجتمع پزشکی الشفا در غرب شهر غزه از سر گرفته شد، گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را با گلوله «یاسین ۱۰۵» در مجاورت بیمارستان الشفا در شهر غزه هدف قرار داد.

گردان های القسام همچنین اعلام کرد که تعدادی از نظامیان رژیم صهیونیستی را پس از هدف قرار دادن آنها با گلوله در حالی که در ساختمانی در مجاورت مجتمع الشفا محبوس شده بودند، کشته و زخمی کرد.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه امروز اعلام کرد: ما دولت آمریکا و جامعه بین‌المللی را کاملاً مسؤول جنایت سازمان یافته علیه مجتمع پزشکی شفا می‌دانیم که ارتش اشغالگر «بی رحمانه» مرتکب می‌شود. ارتش اسرائیل ساختمان‌های مجتمع پزشکی الشفا و تیم‌های پزشکی و کسانی که داخل آن هستند تهدید به بمباران و تخریب کرد.

براساس بیانیه این دفتر، رژیم اشغالگر تهدید کرده ساختمان‌های مجتمع پزشکی الشفا را بر سر تیم های پزشکی و افراد داخل آن تخریب می‌کند و به دستگیری و بازداشت بیش از ۸۰۰ نفر و شهادت ۱۷۰ فلسطینی در این مجتمع اذعان کرده است.

این دفتر افزود: ما از کشورهای جهان می‌خواهیم که جنایت نسل‌کشی را که اشغالگران با تمام وحشیگری انجام داده محکوم کنند، سکوت را بشکنند و در توقف جنگ و کشتارهای جاری به اشکال مختلف نقش عملی ایفا کنند.

همچنین اسماعیل الثوابته، مدیرکل دفتر رسانه‌ای‌ دولتی غزه گفت: نیروهای اشغالگر اسرائیل بیش از ۱۰۰ نفر را در داخل مجتمع پزشکی الشفا به شهادت رساندند.

ادامه درگیری و یورش به مجتمع پزشکی شفا در غزه و کشتار جدید در رفح

الثوابته در بیانیه‌ای به الجزیره اوایل امروز گفت که نیروهای اشغالگر تعدادی از پرسنل پزشکی را در داخل مجتمع اعدام کردند.

وی ادامه داد: بر اثر ممانعت ارتش اسرائیل از مداوا، چهار بیمار در داخل بزرگترین مرکز درمانی نوار غزه جان خود را از دست دادند و وضعیت داخل مجتمع را غم انگیز توصیف کرد.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد ارتش اشغالگر محمد زاهر نونو پزشک این بیمارستان را به دلیل مخالفت با ترک بیمارستان و رها کردن مجروحان به حال خود تیرباران کرد.

این خبرنگار همچنین گفت بیش از ۲۴۰ تن به عنوان گروگان در ساختمان شاهزاده نایف در داخل مجتمع پزشکی الشفا بازداشت هستند.

شاهدان عینی و منابع محلی از مجاورت مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه به العربی الجدید گفتند که نیروهای ارتش اشغالگر عمدا ده‌ها خانه خانواده فلسطینی را به عنوان بخشی از حمله چند روزه آنها در اطراف بزرگترین مجتمع پزشکی در نوار غزه به آتش می‌کشند.

سربازان اشغالگر پس از دستگیری جوانان و مردان از اعضای خانواده‌هایی که هنوز در آن منطقه به ویژه محله الرمال زندگی می‌کردند، آنها را مورد آزار و اذیت قرار دادند، لباس‌هایشان را از تنشان درآوردند، دست‌هایشان را بستند و پیش از بردن آنها به مناطق نامعلوم، چشمانشان را هم بستند.

در همان زمان، نیروهای اشغالگر زنان و کودکان را مجبور کردند با لباس‌هایی که بر تن داشتند و بدون چمدان یا مایحتاج زندگی به سمت جنوب حرکت کنند.

تعدادی از شاهدان عینی همچنین از پخش شدن ده‌ها جسد فلسطینی شهید یا تیرباران شده توسط سربازان اشغالگر در آن منطقه و در کنار جاده‌ها خبر دادند که مجبور به حرکت به سمت جنوب شده بودند.

در سحرگاه روز دوشنبه، نیروهای ارتش اشغالگر در میان تیراندازی شدید و پرواز پهپادها به مجتمع پزشکی الشفا یورش بردند که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی شد.

در همین حال، بسیاری از خانواده‌ها از جمله کودکان و افراد مسن، بدون آب و غذا، همچنان در خانه‌های خود در بلوک‌های مسکونی در شمال مجتمع پزشکی الشفا محبوس هستند. آنها درخواست تخلیه بی‌فایده دارند از جمله خانواده حلس که در یک ساختمان در حال ساخت گرفتار شده‌اند و درخواست مداخله برای نجات جان افراد مجروح در بین افراد گرفتار شده در آن مکان دارند.

محمود بصل، سخنگوی دفاع مدنی در غزه، در بیانیه‌ای مطبوعاتی از نهادهای بین‌المللی برای «مداخله فوری» با رژیم اشغالگر اسرائیل به منظور هماهنگی و اجازه دادن به کادر دفاع مدنی برای تخلیه این خانواده‌ها درخواست کرد و فاش کرد که ده‌ها درخواست ثبت شده است.

در همین حال، صدای تیراندازی و انفجار به طور شبانه روزی در مجتمع پزشکی الشفا و اطراف آن بویژه در شب شنیده می‌شود که مقامات ارتش اشغالگر و سخنگوی آن، دنیل هاگاری، از ادامه «عملیات نظامی» در مجتمع پزشکی شفا و اطراف آن تا چند روز دیگر خبر داد.

این دومین بار است که نیروهای اسرائیلی از زمان آغاز جنگ در نوار غزه در هفت اکتبر به مجتمع پزشکی شفا حمله می‌کنند و پس از حداقل یک هفته محاصره در ۱۶ نوامبر برای اولین بار به آن حمله کردند.

بامداد شنبه همچنین در حمله رژیم صهیونیستی به شمال شهر رفح در جنوب نوار غزه، پنج فلسطینی از جمله کودکان شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

هواپیماهای اشغالگر به یک خانه ۲ طبقه در منطقه میراژ در شمال شهر رفح حمله کردند که بر اثر آن پنج فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

ادامه درگیری و یورش به مجتمع پزشکی شفا در غزه و کشتار جدید در رفح

قایق‌های اسراییلی نیز به سمت مناطقی در غرب رفح شلیک کردند و همزمان توپخانه‌های اشغالگر شهر القراره در شمال خان یونس را بمباران کردند.

این در حالی است که خبرنگار الجزیره گفت که توپخانه رژیم صهیونیستی منطقه المواصی در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد.

منابع فلسطینی نیز گفتند که هواپیماهای اشغالگر حملاتی را در مجاورت بیمارستان اروپایی در خان یونس انجام دادند.

منابع محلی همچنین گزارش دادند که نیروهای اشغالگر شمال غرب بیت حانون و نزدیکی اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه و شمال اردوگاه النصیرت در مرکز نوار غزه را با توپخانه بمباران کردند.

توپخانه اشغالگر شرق البریج، المغراقه و الزهرا در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد. در پی هدف قرار دادن چادرهای آوارگان در منطقه البرکه در شهر دیرالبلح تعدادی زخمی ثبت شده است. خبرنگار المیادین نیز افزود پس از این حمله تعدادی از شهدا و زخمی‌ها به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته اشغالگران دست به هفت کشتار در غزه زدند که این کشتارها شامل بیمارستان‌ها نیز شدند به طوریکه ۷۲ شهید و ۱۱۴ زخمی برجای گذاشت.

وزارت بهداشت فلسطین افزود شهدای تجاوزات از هفتم اکتبر به ۳۲ هزار و ۱۴۲ تن و تعداد مجروحان به ۷۴ هزار و ۴۱۲ تن رسید.

وزارت بهداشت غزه ادامه داد کادر درمان و بیماران در بیماستان الشفا در محاصره هستند و از سازمان‌های بین‌المللی درخواست مداخله برای نجات جانشان را دارند.

این وزارتخانه تاکید کرد در نتیجه محاصره بیمارستان مذکور برای ششمین روز بدون آب و غذا پنج تن از مجروحان شهید شدند.

این در حالی است که در جنایت جدید اشغالگران سربازان صهیونیست منتظران در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه در میدان الکویت را هدف قرار دادند که هفت شهید و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا (سازمان امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) گفت: اسرائیل امروز از رسیدن کاروان کمک‌های غذایی به شمال غزه جلوگیری کرد. ساکنان شمال غزه در آستانه قحطی به سر می‌برند.

وی افزود: آخرین باری که توانستیم کمک‌های غذایی به شمال غزه بفرستیم حدود ۲ ماه پیش بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha