• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402091812852
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۱۸ آذر؛ نمایش «موشک شفق»/تسهیل در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی

اخبار سیاسی ۱۸ آذر؛ نمایش «موشک شفق»/تسهیل در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی

«نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش»، «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» و «سفر نخست وزیر سوریه به ایران» از موضوعات مهم خبری هجدهم آذرماه ۱۴۰۲ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز اولین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «از نیروی انسانی تا سرمایه انسانی» با حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح افتتاح شد.

سردار سرلشکر محمد باقری در بخشی از اظهارات خود در این مراسم  از تلاش مجاهدین فلسطینی قدردانی کرد و گفت: امیدواریم که عمر رژیم صهیونیستی با  جنایاتی که مسیر افول آن‌ها را تسریع کرده زودتر پایان یابد. جبهه حق بنا بر وعده الهی حتما پیروز خواهد بود و به نفع رژیم صهیونیستی است که دست از جنایت برداشته و به پای صندوق  همه پرسی بیاید و همه فلسطینیان از هر دین و آیین و مذهبی و بخشی تصمیم بگیرند که آینده این سرزمین چگونه اداره شود و  راهی جز این برای  صلح و آرامش  در این سرزمین وجود ندارد.

همچنین در این نمایشگاه «موشک شفق» به نمایش گذاشته شد که یکی دیگر از دستاوردهای هوانیروز است.

موشک شفق ۴۸ کیلوگرم وزن، ۱۸۹ سانتی متر طول، ۲۰ کیلومتر برد و سرجنگی آن نیز ۱۳ کیلوگرم وزن دارد. این موشک قابلیت عملیات در شب و روز و کلیه شرایط آب و هوایی را داراست و با هدایت لیزری قابلیت نصب بر روی دیگر جنگنده‌ها، قایق های تندرو و کشتی را دارد.

****

نخست وزیر سوریه که بعد از ظهر دیروز، ۱۷ آذر به دعوت معاون اول رئیس‌جمهور ایران در صدر هیاتی بلندپایه وارد تهران شده است، صبح امروز از سوی محمد مخبر به صورت رسمی استقبال شد.

برنامه اصلی حسین عرنوس در این سفر حضور در پانزدهمین اجلاس کمیته عالی مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و سوریه است که وی ریاست جلسات کمیته عالی مشترک همکاری بین سوریه و ایران از طرف سوری را بر عهده دارد.

معاون اول رئیس جمهور کشورمان در دیداری که با نخست وزیر سوریه داشت، روابط تهران و دمشق را راهبردی،‌ نزدیک و صمیمانه توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم است در حوزه اقتصادی نیز همکاری مشترک و گسترده با سوریه داشته باشد. دولت و ملت ایران نگاه ویژه ای نسبت به سوریه دارند و آرامش،‌ استقلال،‌ موفقیت و رفاه مردم سوریه را از اولویت های خود می دانند.

****

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در رشته توئیتی در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرده، نوشت: «برخی ذوق زده از اینکه سوژه مناسبی پیدا کرده‌اند، بر طبل فساد حوزه چای می‌دمند! غافل از اینکه عمده این فساد در دوره دوستانشان اتفاق افتاده و اعتراض ما هم به مسئولین دولت فعلی این است که چرا زودتر جلوی فساد ادامه دار دولت قبل را نگرفتند و عاملین آنرا زودتر برکنار نکرده و به دستگاه قضا معرفی نکردند؟

علیرضا عباسی در بخش دیگری از توییتش تاکید کرده است که ملت آگاه شده‌اند و خوب می‌دانند فساد ستیزی این دولت مانندی در دولت‌های گذشته نداشته و در این زمینه دولت‌های گذشته به گرد این دولت هم نمی‌رسند.

همچنین با توجه به معضل آلودگی هوا در کلانشهرها، یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به بیان راهکارهایی برا کنترل این مشکل پرداخته و با تاکید بر ضرورت شناسایی و مهار منابع تشدید کننده آلودگی هوا در کلانشهرها به ویژه اهواز می گوید: انتظار می‌رود در تعطیلی شهرها به دنبال آلودگی هوا نگاه تبعیض‌آمیز حاکم نباشد.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم اعلام کرد که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان استعلام می‌گیرد.

موسی غضنفرآبادی چنین توضیح داد که شورای نگهبان در زمان بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس  شامل نمایندگان فعلی، از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره بررسی‌های داخلی مجلس و ارائه تذکرات به نمایندگان در پرونده‌هایشان استعلام می‌گیرد.

****

امروز همچنین سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از تائید لایحه «تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» در شورای نگهبان خبر داد و نوشت: لایحه تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» که در مرحله قبل با اشکالات و ابهاماتی مواجه شده بود، پس از اصلاح در مجلس و بررسی مجدد در شورای نگهبان، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

****

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در بیانیه‌ای از دستگیری چهار نفر از سرشبکه های اصلی باند گروگانگیری اتباع خارجی در شهرستان‌ خوی خبر داد.

سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پور جمشیدیان توضیح داد: در این عملیات چهار نفر از سرشبکه های اصلی عوامل گروگانگیری اتباع خارجی که مبادرت به قاچاق، اخاذی و شکنجه اتباع بیگانه داشتند و در مناطق مرزی قطور این شهرستان فعال بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha