• جمعه / ۱۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402071409085
  • خبرنگار : 71552

پیروزی مهم شطرنج‌بازان مقابل فیلیپین/ سرنوشت قهرمانی در دستان ایران

پیروزی مهم شطرنج‌بازان مقابل فیلیپین/ سرنوشت قهرمانی در دستان ایران

تیم ملی شطرنج ایران در دور هشتم رقابت‌های تیمی استاندارد بازی‌های آسیایی مقابل تیم فیلیپین به پیروزی رسید.

به گزارش ایسنا، شطرنج‌بازان ایران در مرحله هشتم بخش استاندارد بازی‌های آسیایی با ترکیب پرهام مقصودلو، بردیا دانشور، پویا ایدنی و سیدمحمدامین طباطبایی مقابل تیم فیلیپین با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید.

پرهام مقصودلو سوپر استاد بزرگ شطرنج ایران توانست حریف خود برسامینا از فیلیپین را شکست دهد. سید محمدامین طباطبایی سوپر استاد بزرگ شطرنج ایران توانست گومز فیلیپینی را مقتدرانه شکست دهد.

همچنین بردیا دانشور توانست با اقتدار مقابل گارسیا از فیلیپین به پیروزی دست یابد و برد تیم ملی را نیز در این دیدار قطعی کند. تنها باخت ایران را پویا ایدنی رقم زد.

تیم ملی ایران تاکنون مقابل فیلیپین، مغولستان، بنگلادش، قزاقستان، چین و ازبکستان به برتری رسیده و مقابل هند و ویتنام مساوی کرده است و همچنان با ۷.۵ امتیاز در صدر جدول مسابقات قرار دارد. در این بخش ۱۳ تیم حضور دارند. این مسابقه تا مرحله نهم ادامه دارد.

ایران فردا در دور نهم بازی خواهد کرد و در صورت پیروزی، به مدال طلای بازیهای آسیایی دست خواهد یافت. با توجه به اینکه هند از ایران 0.5 امتیاز عقب است، ایران با برد در مسابقه فردا، به مدال طلای بازیهای آسیایی خواهد رسید.

پیش از این شطرنج ایران در بخش سرعت بازی‌های آسیایی سه نماینده داشت؛ سیدمحمدامین طباطبایی در این بخش چهارم شد، مبینا علی‌نسب در رده چهارم ایستاد و پرهام مقصودلو که فقط تا پایان دور هفتم رقابت کرده بود در رده بیست‌وپنجم قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۱۹:۴۴

به نام خدا. سلام. شطرنج اختراع ایران است. کارنامه اردشیر بابکان در پنج هزار سال پیش نوشته که شطرنج و چوگان و تیراندازی به تمام نوجوانان ایران آموزش داده می شد. متاسفانه ای عده ای خائن و انگلیسی صفت متن این کتیبه ی باستانی را تحریف کردند و جای شطرنج اسب دوانی گذاشتند و در برخی کتب علوم اجتماعی دبیرستان و حتی دانشگاه از این ترجمه ی اشتباه استفاده کردند تا شطرنج را هندی بنامند. شطرنج اختراع هند نیست. دروغ هندی ها و خیانت وابستگان انگلیسی که دوست دارند ارکان هویت فرهنگ ایران را بدزدند ، پخش نکنید. شطرنج مال ایران است. مجریان تلویزیون و اصحاب رسانه باید درباره ی این موضوع مهم و جاانداختن اینکه شطرنج ورزش ایرانی است و اختراع ایران است، همت گمارند. وزارت آموزش و پرورش باید نسبت به اصلاح متن ترجمه ی کارنامه ی اردشیر بابکان در کتاب علوم اجتماعی در اسرع وقت اقدام نماید. باید یک کمیته ی حمایت از ورزش های باستانی ایران درون وزارت ورزش شکل بگیرد که به ورزش های باستانی ایران یعنی کشتی و ورزش زورخانه ای و شطرنج و تیراندازی و چوگان بودجه ای فراتر از بودجه ی سازمانی و امکانات بیشتر در نظر بگیرد. از وزیر ورزش می خواهیم طرح فرابودجه ی ورزش های باستانی را به مجلس ارائه دهد و ما را از چنگال تیز عقاب های بی رحم فوتبالی نجات دهد. با سپاس حسین شهیری طبرستانی مربی درجه یک شطرنج فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران و دلسوز ورزش مملکت

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۴ ۲۱:۱۹

اگه علیرضا فیروزجا بجای پویا ایدنی بودنت الان قهرمانی مون قطعی بود