• شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1402071208198
  • خبرنگار : 71065

محصص: امکان ندارد با این وضع به المپیک برویم!

محصص: امکان ندارد با این وضع به المپیک برویم!

مرتضی محصص کارشناس فوتبال، اعتقاد دارد تیم‌های ملی فوتبال ایران برای موفقیت به یک برنامه و ساختار جامع نیاز دارند.

مرتضی محصص در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص ناکامی تیم ملی فوتبال امید ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: برای تیم ملی امید در کنار برنامه‌ریزی مدون نیاز داریم که از تجربیات تلخ گذشته استفاده کنیم. این داستان می‌تواند همینطور ادامه پیدا کند. انتظار می‌رود که باشگاه‌ها هم همکاری کنند، چون تعداد زیادی از بازیکنان تیم امید می‌توانند بازیکنان مطرحی در سطح باشگاهی باشند.

  • بیشتر بخوانید

پایان راه تیم پر سروصدا با شکست ناباورانه مقابل هنگ‌کنگ!

او ادامه داد: از نظر من در این حوزه نیاز به همفکری با تیم ملی بزرگسالان وجود دارد. الان از امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی بزرگسالان تا رده‌های نوجوانان و نونهالان نیاز به همکاری داریم تا یک فلسفه و ساختار تشکیل دهیم. باید دیدگاه مشترکی بین همه رده‌های ملی وجود داشته باشد و بین مربیان آن‌ها جلساتی منظم باشد تا هماهنگی به شکلی عالی رقم بخورد.

اگر دنبال مقصر باشیم به جایی نمی‌رسیم

این کارشناس فوتبال افزود: نیاز داریم تمرینات مدون با بهترین امکانات را داشته باشیم. منظور از امکانات زمین تمرین مناسب و همینطور برگزاری مسابقات کارآمد است. اگر بخواهیم پس از این شکست به دنبال مقصر باشیم هرگز به جایی نخواهیم رسید.

امکان ندارد با بازی‌های محدود به المپیک برسید

محصص درمورد انتقادات به عملکرد رضا عنایتی روی نیمکت تیم ملی امید بیان کرد: ضمن احترامی که برای او قائلم، او مانند تمامی مربیان تلاش خودش را کرد ولی ساختار مناسب نبود و باید بپذیریم که در مدت زمان خیلی کوتاهی تیم امید تشکیل شده بود. عنایتی با ۵ یا ۱۰ بازی در یکی، دو تورنمنت شانسی ندارد تیمش را آماده کند. این امکان ندارد شما با بازی‌های محدود برای راه یافتن به المپیک شانس زیادی داشته باشید.

ژاپن به طور مرتب با اروپا و آمریکا در ارتباط است

او ادامه داد: اگر هنگ کنگ را کنار بگذاریم که ما را شانسی شکست داد، رقبای ما تیم‌هایی مانند ازبکستان، کره جنوبی و ژاپن هستند که نمی‌توانیم از آن‌ها جدا باشیم. آن‌ها برنامه‌هایی دارند که باخبر هستم تیم‌های ملی ژاپن مرتب با اروپا و همینطور آمریکا در ارتباط هستند تا علم به روز را برای بازآموزی مربیان بکار بگیرند یا برگزاری مسابقات تدارکاتی را هماهنگ کنند.

  • بیشتر بخوانید

نامجومطلق: هر دوره می‌گوییم بهترین نسل را داریم

محصص در پاسخ به این سوال که تیم‌های ملی با چه راهکاری می‌توانند در آینده به موفقیت برسند، گفت: به جای انتقاد و منفی صحبت کردن به نظرم باید دنبال راهکار باشیم و ساده‌ترین راهکار این است که از همین امروز برنامه ریزی کنیم. باید برای سه سال آینده برنامه ریزی کنیم نه چهار سال آینده. سال آخر سال مسابقات است و امیدوارم از تجربیات مربیانی مانند عنایتی، مهدی مهدوی کیا و حمید استیلی استفاده کنیم. همه این افراد آمدند و رفتند ولی به آن‌ها فرصت ندادیم تا از تجربیات خود صحبت کنند. همیشه مربیان و بازیکنان را مقصر دانستیم که این چیزی را تغییر نمی‌دهد. به نظرم باید یک استراتژی بلندی داشته باشیم که این فقط مختص به تیم امید نیست، حتی برای تیم ملی بانوان و همینطور تیم ملی فوتبال ساحلی باید چنین برنامه‌ای را زیر نظر داشته باشیم.

دوران موفقیت با تمرینات کوتاه گذشته است

او اضافه کرد: دوران کسب موفقیت با تمرینات کوتاه مدت گذشته است، رقبای ما خیلی پیشرفت کرده‌اند. باید از الان به فکر تیم‌های نوجوانان و جوانان در آینده باشیم که قرار است در تیم امید ایران بازی کنند. باید یک خط مشی مشخص ایجاد کنیم تا بازیکنان از سن کم تا تیم ملی بزرگسالان مطابق آن پیش بروند. باید یک الگوی خوب داشته باشیم تا آن زمان انتظار موفقیت هم داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha