• چهارشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402061509818
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

خرید توافقی بیش از ۱۴ هزار تن لیمو ترش از کشاورزان هرمزگانی

خرید توافقی بیش از ۱۴ هزار تن لیمو ترش از کشاورزان هرمزگانی

ایسنا/هرمزگان معاون بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: امسال ۱۴ هزار و ۲۰۰ تن لیمو ترش به صورت توافقی از کشاورزان هرمزگانی خریداری شده است.

محمد رضا ماندگاری صبح امروز (۱۵ شهریورماه) اظهار کرد: خرید توافقی لیموترش در استان هرمزگان از ۱۲ مردادماه امسال همزمان با فصل برداشت این محصول آغاز شد و تا ۱۲ شهریورماه ادامه داشت، اما باتوجه به درخواست باغداران، تا ۱۳ شهریورماه تمدید شد.

وی با اشاره به افزایش سه تا چهار برابری خرید توافقی لیموترش در هرمزگان نسبت به پارسال، تصریح کرد: به علت شرایط آب و هوایی و نبود محل ذخیره لیموترش برای خُشک کردن، دیگر امکان خرید توافقی محصول و تمدید آن در استان وجود ندارد.

ماندگاری با بیان اینکه در این مدت روزانه ۵۰۰ تا۸۰۰ تُن محصول در مراکز خرید توافقی لیموترش از باغداران استان خریداری می‌شد، اظهار کرد: حدود۲۰۰ تن از لیموهای خریداری شده برای فرآوری به کارخانه کنستانتره جیرفت استان کرمان ارسال شد.

معاون بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان ادامه داد: همزمان با خرید توافقی لیموترش، کار خشک کردن محصول نیز در مراکز خشک کن آبنمای رودان، حاجی‌آباد، جغین رودان و هشتبندی میناب آغاز شد که اکنون به مرحله کیسه‌گیری و انتقال به انبار رسیده است.

وی پیش بینی کرد ۱۷۰۰ تن لیموی خشک تولید شود و بیان کرد: بخشی از لیموهای خریداری شده نیز طبق نیاز اعلامی تعاون روستایی به استان‌های تهران، اصفهان و یزد ارسال شده است.

ماندگاری با بیان اینکه مرحله نخست پرداختی لیموترش به باغداران این استان در سامانه ساتراپ (سامانه جامع خرید و فروش محصولات کشاورزی) ثبت شده و آماده واریز به حساب باغداران است، عنوان کرد: نخستین پرداختی حدود ۴۸ میلیارد تومان است که چک لیست آن به کمیسیون خرید ارسال شده و تا اوایل هفته آینده به حساب باغداران واریز می‌شود.

معاون بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان در پایان اضافه کرد: محصول لیموترش در سه نوع درجه یک، درجه ۲ و درجه سه به ترتیب با قیمت ۷ تا ۱۰ هزار تومان با توجه به اندازه و کیفیت لیموترش زیر نظر کمیسیون خریداری شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha