• دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402053018882
  • خبرنگار : 71145

افسر آمریکایی: تمام ‌اف‌-۱۶هایی که به اوکراین بدهیم ظرف یک ماه منهدم می‌شوند

افسر آمریکایی: تمام ‌اف‌-۱۶هایی که به اوکراین بدهیم ظرف یک ماه منهدم می‌شوند

افسر اطلاعاتی سابق آمریکا گفت: رئیس جمهوری اوکراین درک نمی‌کند که تامین جت‌های جنگنده اف-۱۶ نمی‌تواند موقعیت نیروهای مسلح کشورش را که متحمل خسارات زیادی در جنگ می‌شوند، تغییر دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه آر تی، اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد که جنگنده‌های اف-۱۶ نمی‌توانند موقعیت اوکراین را که متحمل خسارات سنگینی می‌شود، تغییر دهند و ظرف یک ماه سرنگون می‌شوند.

ریتر در حساب کاربری خود در پلتفرم «X» (توییتر سابق) در مورد تصمیم هلند برای انتقال «اف-۱۶» به اوکراین نوشت: «همه آنها ظرف یک ماه سرنگون خواهند شد و این کمک‌ها فقط توهم امنیت را برای کی‌یف ایجاد می‌کند.»

این افسر سابق خاطرنشان کرد که «متفقین، زلنسکی را مجبور کردند که بیش از ۴۰۰ هزار اوکراینی را در یک مانور شکست خورده ناتو قربانی کند، شرم بر شما که اجازه دادید.»

پیش از این ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرده بود که با مارک روته نخست وزیر هلند برای انتقال ۴۲ فروند F-۱۶ به کی‌یف به توافق رسیده است.

مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با زلنسکی اعلام کرد که دانمارک ۱۹ جنگنده F-۱۶ آمریکایی را به اوکراین خواهد فرستاد.

وزارت خارجه دانمارک موافقت خود را با ارسال جنگنده‌های F-۱۶ به اوکراین در صورت ایجاد شرایط برای این امر اعلام کرد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، پیشتر اشاره کرده بود که آمریکا و حامیانش در ائتلاف ناتو خطر درگیری مسلحانه مستقیم با روسیه را ایجاد می‌کنند که با عواقب فاجعه باری همراه خواهد بود.

وی افزود: روسیه دستیابی کی‌یف به هواپیماهایی که قادر به حمل تسلیحات هسته‌ای هستند را یک تهدید هسته‌ای غرب برای خود تلقی خواهد کرد.

روسیه پیش از این به کشورهای «ناتو» درباره ارسال تسلیحات به اوکراین هشدار داده و تاکید کرده بود که هرگونه محموله حاوی سلاح به اوکراین هدف قانونی ارتش این کشور خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۰ ۰۸:۲۴

بزار بگیره ی روسی هم بکشند غنیمت هست. شما چرا نگران هستید

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۰ ۰۹:۰۸

به اظهارات این افسر اطلاعاتی ارتش آمریکا باید اضافه کرد که: روسیه با سامانه هایS700-S500-S400-S300 خودش ازکیلومترها جلوتر قادراست این جنگنده ها را در آسمان تبدیل به پودر خواهد کرد و این موضوع هم برای اتحادیۀ اروپا و هم برای آمریکا محرز و آشکار است...........

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۰ ۱۵:۴۷

دوست گرامی سامانه S700 نداریم، آخرین نسلش همان S500 هست. ولی جالب است که از S600 هم حتی استفاده نکردید بلکه S700 ههههه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۰ ۰۹:۳۲

این همه آدم نمی فهمن این یک افسر می فهمه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۰ ۱۲:۰۷

پس توهم موشک های اسکندر چی شد ؟ قرار بود نسخه جنگ رو یک هفته ای بپیچه الان نظر افسر سابق اطلاعات اونقدر مهمه ؟؟؟؟ یا چیزی که در واقیعت داره اتفاق میافته ؟؟؟؟ جوری بنویسید که حتی خوندنش برای مردم اهمیت داشته باشه لطفا از افسر ارشد اطلاعاتی روسیه بنویسید که چه بلای سر روسیه و متحدانش امده و چقدر خرج جنگ از کشور های متحد سرازیر جنگ میشه. جنگی که به متحدان روسیه هیچ ربطی نداره.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۰ ۱۲:۱۰

لطفا ایسنا پیگیر S300 و جنگنده های سوخوی که روسیه سالهاست پولشو گرفته و تحویل نمیده هم باشه لطفا . از نیروگاه هسته ای که روسها قراره تحویل بدن هم سوال بفرمایید.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۰ ۱۷:۲۴

آسمان اوکراین جای مناسبی برای هیچ نوع جنگنده ای نیست که بخواهد به مصاف روسیه برود .

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۳۱ ۱۹:۳۱

اسباب بازی ها رو نشونت میدن .اونا اسباب وحشت شما خواهد شد .