• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402042113918
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

تراکتورسازی آمادگی ایجاد خط مونتاژ در زیمبابوه را دارد

تراکتورسازی آمادگی ایجاد خط مونتاژ در زیمبابوه را دارد

ایسنا/آذربایجان شرقی همزمان با سفر رییس جمهور به قاره آفریقا، گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از آمادگی این گروه برای ایجاد خط مونتاژ در زیمبابوه خبرداد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در این خصوص گفت: هیاتی متشکل از مدیران حوزه صادرات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران برای آماده سازی و تهیه متن مشترک به عنوان تفاهمنامه که توسط روسای جمهور امضاء خواهد شد به زیمباوه اعزام شده اند.

مصطفی وحیدزاده ادامه داد: خوشبختانه گفت‌وگوها با جدیت و حمیت دو طرف و به صورت مثبت و با نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت صنایع کشورهای انجام شده و ادامه دارد.

وی افزود: طرف زیمباوه‌ای بیشتر تاکید بر انتقال تکنولوژی و راه اندازی خط تولید دارد که گروه صنعتی تراکتورسازی ایران آمادگی کامل برای تحقق این امر را اعلام می‌دارد منتها محقق شدن این اصل به همراهی طرف آفریقایی و انجام سرمایه گذاری‌های لازم منوط می‌باشد.

وی یادآور شد: در مذاکرات صورت گرفته بین طرف‌های ایرانی و آفریقایی حداقل تامین ۲۰۰ دستگاه انواع تراکتور از سوی تراکتورسازی ایران طی سال اول مشخصاً مورد تاکید است، سپس راه اندازی خط تولید و ایجاد هاب منطقه، به منظور تامین تراکتور مورد نیاز تمامی کشورهای این منطقه طی روز گذشته مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و هم‌چنین در این گفت‌وگوها بر رفع موانع موجود از جمله بحث‌های مالی و تبادلات ارزی، برای تحقق این خواسته‌ها نیز راهکارهای از سوی دو طرف پیشنهاد شده است.

وحیدزاده با اشاره به تاریخچه طولانی سال‌های گذشته مراودات تجاری مجموعه تحت مدیریتش با زیمباوه، اوگاندا و کنیا بیان کرد: خوشبختانه به جهت نگاه مثبت و استقبالی که کشاورزان این مناطق به تکنولوژی تراکتورهای تراکتورسازان دارند زمینه حضور موفق در این کشور و حتی تبدیل کردن این کشور به عنوان هاب و پایگاهی برای صادرات به سایر کشورهای آفریقایی و همجوار زیمباوه نیز وجود دارد که به این مزیت‌ها باید عضویت زیمباوه در اتحادیه اقتصادی شرق آفریقا و نبود تعرفه بین کشورهای عضو این اتحادیه را اضافه کرد.

عضو هیات مدیره گروه صنعتی تراکتورسازی از پیش بینی خود برای منافع اقتصادی حاصل از به وجود آمدن و محقق شدن این تفاهم‌نامه گفت: مطمئناً عواید ارزی حاصل از به وجود آمدن مراودات اقتصادی بین ایران و کشورهای آفریقایی، بخصوص در حوزه صنعت تراکتور که امروز از آن به عنوان سفیر صنعت ایران یاد می‌شود برای کشور قابل توجه خواهد بود.

گفتنی‌است؛ گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در حال حاضر به بیش از ۲۵ کشور دنیا صادرات داشته و سال گذشته بیش از ۴۴ میلیون دلار ارز از محل صادرات این گروه ارز آوری برای کشور صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی گروه صنعتی تراکتور سازی ایران، همزمان با سفر رئیس جمهور به سه کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمباوه، هیاتی از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران برای انجام مذاکرات و طی مراحل لازم جهت امضای تفاهم‌نامه‌ای بین روسای جمهور ایران و این کشورها به منظور انجام تبادلات صنعتی و اقتصادی در حوزه صنعت تراکتور در کشور زیمباوه حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha