• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1402042012574
  • خبرنگار : 71613

جهانگیر سیدعباسی:

از والیبال روز دنیا فاصله گرفته‌ایم/ یک فرصت دیگر به عطایی بدهیم

از والیبال روز دنیا فاصله گرفته‌ایم/ یک فرصت دیگر به عطایی بدهیم

کارشناس والیبال در مورد نتایج ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ گفت: نتایج چنگی به دل نزد و ضعیف‌ترین عملکرد تیم ملی در لیگ ملت‌ها بود اما آقای عطایی از سرمایه‌های والیبال ماست و بایدحداقل یک فرصت دیگر به او بدهیم.

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران از مجموع ۱۲ دیدار خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳، ۱۰ باخت و ۲ برد ثبت کرد و با قرار گرفتن در رتبه چهاردهم به کار خود پایان داد.

جهانگیر سیدعباسی پیشکسوت و کارشناس والیبال در مورد عملکرد ایران در این دوره از مسابقات به ایسنا گفت: نتایج چنگی به دل نزد و ضعیف‌ترین عملکرد تیم ملی در لیگ ملت‌ها بود. البته در هفته سوم چند بازیکن اصلی و سرمربی تیم نبودند و این بدشانسی تیم ما را مضاعف کرد. این مسابقات برای ما تمام شد. لیگ ملت‌ها برای تیم‌های خوب دنیا به عنوان بازی تدارکاتی برای مسابقات مهم است و باید ما هم این نگاه را داشته باشیم و پرونده‌اش را ببندیم. مخالف نقد منصفانه نیستم اما باید همه پشت تیم ملی باشیم و کمک کنیم تا از این وضعیت خارج شود چون مسابقات مهمی را پیش رو داریم.  

او در پاسخ به این سوال که مشکل اصلی تیم ملی در لیگ ملت‌ها چه بود، بیان کرد: والیبال ما مقداری از والیبال روز دنیا و آنچه که ایتالیا، ژاپن، ‌لهستان و برزیل به نمایش می‌گذارند، فاصله گرفته است. از طرف دیگر باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که همه پتانسیل‌ والیبال در اختیار تیم ملی قرار بگیرد. این به هنر کادر فنی برمی‌گردد که به گونه‌ای مدیریت کنند که تمام بازیکنان تیم ملی با جان و دل در اختیار تیم باشند. بی‌دلیل برخی از بازیکنان را خط نزنیم. البته شخصیت مربی هم باید حفظ شود.

سیدعباسی در پاسخ به سوال دیگری که منظور شما جواد معنوی‌نژاد است، بیان کرد: معنوی‌نژاد، عبادی‌پور حتی می‌توانستیم از غفور هم استفاده کنیم. می‌شد به گونه‌ای راضی‌اش کرد که برگردد. این بازیکنان در اوج توان ورزشی خود به والیبال کشور خدمت کردند و فکر نمی‌کنم الان خود را دریغ کرده باشند. باید همدلی و وفاق تیم ملی مدیریت شود تا همه با تمام وجود کار کنند.

او با بیان اینکه موافق کنار گذاشتن بهروز عطایی از سرمربیگری تیم ملی نیست، ادامه داد: مسابقات مهمی را پیش رو داریم که برای والیبال ما حکم مرگ و زندگی دارد چون اگر به المپیک نرویم یک دهه عقب می‌افتیم اما آقای عطایی از سرمایه‌های والیبال ماست و بایدحداقل یک فرصت دیگر به او بدهیم، بعد اگر خواستیم کاری انجام بدهیم، تصمیم‌گیری کنیم. معمولا لیگ جهانی آنقدر اهمیت ندارد که به خاطر نتایج آن مربی را عوض کنیم. باید به او اجازه بدهیم در آرامش کار و تیم را بازسازی کند. موافق تغییر در این مقطع نیستم.

سیدعباسی در پاسخ به این سوال که اگر بازیکنانی مثل سعید معروف، امیر غفور و میلاد عبادی پور در تیم ملی بودند، باز هم همین نتایج به دست می‌آمد، گفت: به نظرم در کار تیمی صرف داشتن بازیکن خوب کافی نیست بلکه باید روح تیم را به گروه القا کرد. اگر ۶ بازیکن متوسط داشته باشیم که رابطه و ارتباط عاطفی و تاکتیکی خوبی با هم داشته باشند، برنده می‌شویم. باید ارتباط عاطفی دوران طلایی والیبالمان را احیا کنیم و ارتباط تکنیکی و تاکتیکی خوبی به وجود بیاوریم. اگر این اتفاق بیفتد با همین تیم فعلی هم می‌توان خیلی کارها انجام داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۱۳:۰۹

خداوکیلی نه فرصت چی بدهید تیم ایران بازیچه دست شماها شده

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۱۳:۱۹

عطایی چیزی برای آموختن ندارد والیبال را دست اهلش بدهید مگر در دور قبل که عطایی بود نباخیم دست از زدو بند بردارید

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۱۳:۳۷

فقط میگم آبروی ایران را بردید بی‌تعصب بودید و اشک ایرانی‌ها را درآوردید فکر کردین بازی کردین بلکه زنگ تفریح سایر تیم‌ها شدین و خجالت بکشید و اگر تیم باشگاهی شهرستان به جای شما می‌رفت بهتر بود و کمتر حرص می‌خوردیم

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۱۴:۰۲

جان مادرتون ..عطایی را حذف کنید .تمام توانش همین بود ..خواهش میکنم والیبال را از ما نگیرید در المپیک هم توان وبرش اقا همین قدر خواهد بود ..در ضمن با این اقا چند سال عقب میفتیم...

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۱۴:۱۱

فرصت چی داده بشه .عطایی دو ساله تیم در اختیارشه هیچ کاری نکرده با چند ماه چیکار میخوادبکنه .سرمایه های والیبال این جوانان تیم ملی هستن که یک نفر به تنهایی داره چند استعداد کشور رو از بین میبره

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۱۴:۲۴

عطایی آزموده شده و مردود شده انتخاب دوباره عطایی خطاست لطفا به داد تیم ملی والیبال برسید

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۱۵:۴۲

معلومه رفیق عطایی هستن ایشون .

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۱۶:۰۵

سلام وقت بخیر . مگر چیز مثبتی از عطایی دیدیم که فرصتی دیگه بهش بدهند. عطایی علم روز والیبال را ندارد و نمی شناسد.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۱۶:۱۲

اگر می‌خواهید تیم والیبال مجددا با عطایی ادامه بده ، لطفا دیگه بازی‌ها را پخش نکنید. چون جزء اعصاب خرد کنی چیزی دیگه ای نداره. الان دوبار به عطایی تیم دادید که کلا سقوط کردیم. وقتی ایران بازی داشت باور کنید یا خاموش میکردیم یا شبکه ورزش بازی دیگه ای را نگاه میکردیم.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۱۶:۱۷

فرصت دوباره اشتباه محض هستش عطایی زحمات فدراسیون‌های یزدانی وداورزنی رو نابودکرد

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۱۷:۵۰

یعنی اینا چطور اسم خودشون و گذاشتن کارشناس...؟!! تیم ملی یه کشور ... مگه محل آزمون و خطاست... که جایی باشه واسه سنجیدن یه مربی!!! ایشون تیم ملی و با تیم های محلی اشتباه گرفته..!!!

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۲۳:۰۲

یه فرصت دیگه به عطایی بدیم شاید بتونه بره المپیک تیم را قهرمان کنه البته از آخر. خجالت هم چیز خوبیه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۲۳:۱۴

آزموده را آزمودن خطاست ژاپن ده سال مربی داخلی داشت، متوجه شد نتیجه نمیگیره، بعد از ده سال رفت سراغ مربی تراز اول خارجی، اونوقت ما بعد از ده سال مربی خارجی، اومدیم سراغ مربی‌های بدون مطالعه داخلی، باور کنین با عطایی هیچی نمیشیم.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۱ ۰۰:۱۰

خودتون روخسته نکنید. تا داورزنی هست، عطایی هم هست. والیبال هم مافیایی شده.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۱ ۰۰:۴۰

لطفا بند پ رو حذف کنید دعوت عمومی از والیبالیست‌ها داشته باشین و بدون طرف از همه تست گرفته بشه رو اونهایی که بلدن وقت و سرمایه گذاشته بشه نه اونهایی که از قبل انتخاب شدن، مربی بزارین که بتونه تکنیک و آموزش حرفه ای به افراد یاد بده و فقط کچ کنار زمین نباشه، اونوقت شاید بتونیم کم کم به اونچه شایسته ورزش ما هست چه در والیبال چه سایر رشته ها برسیم...

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۱ ۰۸:۱۷

ده سال دیگه هم بهش فرصت بدین این ادم در حد تیم ملی نیست. دانش و علم تیم ملی رو ندارن تمام

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۱ ۱۰:۱۰

به نظرم ماندن اقای عطایی فقط فرصت‌سوزی مجدده. لطفا لطفا کسی در حد اقای ولاسکو پیدا کنید. بگردید هست. والا برای همیشه خداحافظ والیبال حرفه‌ای.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۱ ۱۲:۵۴

سلام وقتی نمانده که دوباره فرصتی به عطائی داده شود سقف توان ایشان همین لیگ اخیر بود وقت طلاست آن را نباید از دست داد

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۱ ۱۴:۰۹

تیم ملی است جناب. شما اصلا تیم ملی براتون اهمیتی نداره این حرفو میزنید در ضمن آمال و آرزوی کلی جوان که میخواهند دیده بشوند و افتخار کسب کنند فدای یک نفر کنیم ...

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۱ ۱۴:۵۰

باز هم پای دلالان در میان است! ترحم بر پلنگ تیزدندان ستمکاری بود بر گوسفندان

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۱ ۱۷:۱۹

داداش صد فرصت دیگر به او بدهید ذهن خلاقی ندارد بدتر از این خواهد شد عطایی توان ذهنش تا این اندازه هستش مگه ندید خیلی مواقع با تصمیمهاش و تعویضهاش کلا شیرازه تیمو به هم میریخت عطایی نباشد بهتر از این است که باشد به فکر حداقل یه مربی دیگر ایرانی باشید به نظر من سعید معروف میتونست بهتر باشد

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۲ ۰۱:۳۳

آقای عطایی محترم هستند ولی چیزی برای ارائه ب تیم ملی ندارن امیدوارم برای ارتقای تیم کناره‌گیری کنن و ی مربی ک ب فنون بروز آشنایی داره بیاد بالا سر تیم

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۲ ۰۶:۵۷

دیگه والیبال ایران با این وضع مربی و کارشناس به قهقرا میره

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۲ ۰۹:۵۹

واقعا کسی دلش برای سر مایه های وطن نمیسوزه.هر چی بی اطلاع تر ناشی تر باشی .مقام منزلت بیشتری داری.و هر چقدر مطلع تر.منزوی ومطرود.....