• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1402041207240
  • خبرنگار : 71610

المسیره: یمن وارد مرحله تعیین کننده جنگ می‌شود

المسیره: یمن وارد مرحله تعیین کننده جنگ می‌شود

یک رسانه عرب زبان در یادداشتی درباره تحولات جنگ یمن نوشته است: به نظر می‌رسد امور به سمت گزینه‌های تعیین کننده برای عبور از مرحله رکود و بازی با زمان پیش می‌رود؛ چراکه صنعا به پایان دادن به مرحله کاهش تنش و بازگرداندن تعادل به منطقه اشاره می‌کند.

به گزارش ایسنا، شبکه المسیره در این یادداشت خود آورده است: اظهارات محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن، اظهارات مشابهی از زبان یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن را به دنبال داشت که موید خروج از مرحله کاهش تنش و بازی متجاوزان با زمان است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخیرا گفته بود: در صورتی که ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی به خواسته‌های برحق ملت یمن درباره پایان تجاوز، محاصره و خروج نیروهای متجاوز از کشورمان عمل نکنند ما آماده رویایی و انجام عملیات زمینی و رویایی هستیم.

وی در دیدار با مبارزان یمنی در جبهه‌های جیزان افزود: ما تجهیزات را آماده می‌کنیم و در نهایت آمادگی برای انجام دستورات فرماندهی خود و انجام عملیات زمینی و دریایی و غیره قرار داریم و همه منتظر اشاره رهبر انقلاب هستیم. پاسخگویی به حق و خواسته‌های مردم یک امتحان و محک برای متجاوزان به یمن است، چراکه درد و رنج مردم بدون پاسخ نخواهد ماند و به همین شکل ادامه نخواهد یافت و این در حالی است که کشورهای متجاوز گمان می‌کنند که برای خود زمان می‌خرند؛ اما عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله پیشتر اعلام کرده بود که علی‌رغم ایجاد فضا برای مذاکرات و میانجیگری اما یمن نمی‌تواند مدت زیادی را منتظر بماند و شاهد توطئه علیه خود باشد و متجاوزان سرنوشت بدشان را خواهند دید.

همچنین در این راستا مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در جریان رژه نظامی در «إب»، به استفاده از سلاح‌های جدید در هر نبردی در آینده اشاره کرد و به کشورهای متجاوز نسبت به اتلاف وقت و از دست دادن فرصت هشدار داد.

این تهدیدهای مقامات یمن و اشاره به گزینه‌های متنوع ارتش یمن برای رویارویی با متجاوزان درحالی است که یمن در یک مرحله مبهم و مغایرت میان خواسته‌های ائتلاف متجاوز عربی و خواسته‌های ملت یمن و صنعا قرار گرفته است.

طی یک سال و نیم گذشته پیشرفت‌های نسبی در برخی پرونده‌های انسانی در جنگ یمن رخ داده است و برخی مسائل نیز ازجمله پرداخت حقوق‌ها و خروج متجاوزان از یمن همچنان حل نشده باقی مانده است.

در حالی که کشورهای متجاوز قصد دارند طرح تجزیه را به عنوان یک اتفاق انجام شده در یمن پیش ببرند، شکاف همچنان عمیق است و شیطان آمریکایی همچنان جزئیات این طرح را تعیین می‌کند، با این حال، صنعا حاضر نخواهد بود در زمینه حقوق ملت یمن، حاکمیت کشور و عزت مردم سازش کند و به تبع آن بدون برقراری صلح عادلانه در یمن راه گریزی برای متجاوزان وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha