• پنجشنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1401042315803
  • خبرنگار : 71657

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح خبرداد:

مهارت آموزی به یک میلیون سرباز در ۴ سال گذشته

مهارت آموزی به یک میلیون سرباز در ۴ سال گذشته

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح از مهارت آموزی به یک میلیون سرباز در چهار سال گذشته خبرداد.

به گزارش ایسنا، سردار محمدجواد زاده‌کمند در اولین جشنواره سرباز ماهر، کارآمدی و اشتغال که صبح امروز در ستاد مرکزی فراجا برگزار شد، با اشاره به اهمیت آموزش سربازان وظیفه گفت: امروز بیش از چهار سال از ایجاد قرارگاه مهارت آموزی به سربازان نیروهای مسلح کشور، می‌گذرد و خدا را شاکریم که در این مدت توفیق پیدا کردیم در سایه لطف الهی با تدوین اسناد راهبردی، نهادسازی مناسب و هم افزایی ظرفیت‌ها به ویژه با همکاری ۲۶ نهاد در راستای تحقق یکی از تدابیر مهم مقام معظم رهبری اقدامات اساسی و مهمی انجام دهیم.


فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح ادامه داد: مهارت آموزی به سربازان یکی از اولویت‌های مهم فرماندهان نیروهای مسلح است و تبدیل به یک نهضت شده است. این افتخار بزرگی برای تمام متولیان اجرایی کشور است که در چهار سال گذشته حدود یک میلیون نفر از سربازان ایران تحت پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفته و ۷۰۰ هزار نفر نیز موفق به اخذ مدرک معتبر شده‌اند.

به گفته زاده‌کمند، در نتیجه اقدامات انجام شده از سوی قرارگاه مرکز مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح، امروزه می‌توان گفت که نیروهای مسلح علاوه بر ایفای نقش در دفاع و امنیت با کسب مهارت‌ها خدمت موثرتری داشته و برای نقش آفرینی بهتر در آبادانی کشور از آمادگی بیشتری برخوردارند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح ادامه داد: طبق برنامه پنجم توسعه بنا داشتیم تا آخر سال 1401 همه سربازان را تحت پوشش مهارت آموزی قرار دهیم اما اپیدمی کرونا سبب ایجاد یک وقفه شد. حالا برنامه داریم تا بتوانیم تا انتهای سال ۱۴۰2 این هدف را محقق کنیم.

وی اظهار کرد: برنامه ما آموزش ۳۰۰ هزار نفر سرباز در سال ۱۴۰۱ است. این آموزش‌ها در پنج حوزه مهارت‌های زندگی، امداد و نجات، سواد رسانه‌ای، مباحث حقوقی و مالی و اشتغال و کارآفرینی خواهد بود. همچنین باید ۲۲۰ هزار نفر بتوانند حداقل یکی از ۵۱۲ مهارت تخصصی شناخته شده را داشته باشند.


زاده‌کمند با اشاره به تسهیلات اشتغال برای سربازان گفت: ما می‌خواهیم علاوه بر توسعه کمی و کیفی برای اشتغال، برای پس از پایان خدمت سربازان نیز برنامه داشته باشیم. اولین گام بهره‌مندی ۲۰۰۰ نفر از دو میلیارد تومان تسهیلات بانکی است. همچنین می‌خواهیم با همکاری وزارت کشور و استانداری‌ها امسال پنج میلیارد تومان وام قرض الحسنه برای سربازان فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید:‌

باید سربازان را بر اساس علاقه و استعدادشان هدایت کنیم

احتمال الزام کارفرمایان به جذب سربازان ماهر

«مهارت آموزی» به قانون سربازی اضافه می‌شود؟


وی با بیان اینکه همکاری ما با وزارت کار نیز در حوزه بهره مندی سربازان از سامانه‌های وزارت کار برای تسهیل در شغل‌یابی خواهد بود، گفت: کیفی‌سازی دوره‌های مهارتی جزو اصلی ترین اهداف ماست.ما برنامه داریم تا سامانه‌ای یکپارچه طراحی کنیم تا شبکه‌سازی مناسبی برای قبل، حین و پس از سربازی داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه آموزش سربازان نیروهای مسلح گفت: نهادینه کردن مهارت آموزی و تصویب لایحه آن در مجلس شورای اسلامی نیز در دستورکار ما قرار دارد.


زاده کمند با تاکید بر لزوم قرارگیری سرباز در محیط کار گفت: باید مهارت آموزی سربازان در مخیط کار انجام شود. همچنین ترویج و تبلیغ مهارت آموزی و اشتغال نیز با جدیت دنبال می‌شود و برگزاری همایش امروز که با همت تمام متولیان فراجا و سازمان‌های مرتبط انجام شد بخشی از آن است. هم افزایی درون و برون سازمانی می‌تواند به تحقق هدف ما که مهارت آموزی سربازان است کمک شایانی کند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha