• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400051913372
  • خبرنگار : 71415

نیکاراگوئه سفرایش را از آرژانتین، کلمبیا، مکزیک و کاستاریکا فراخواند

نیکاراگوئه سفرایش را از آرژانتین، کلمبیا، مکزیک و کاستاریکا فراخواند
اعتراض به دولت دانیل اورتگا

وزارت امور خارجه نیکاراگوئه اعلام کرد، سران هیاتهای دیپلماتیک این کشور در آرژانتین، کلمبیا، مکزیک و کاستاریکا را به منظور رایزنی و بعد از اتخاذ گامهای مشابهی از سوی این کشورها فراخوانده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه نیکاراگوئه در بیانیه‌ای که از سوی پایگاه متعلق به کانال 4 تلویزیون این کشور پخش شد، گفت: دولت آشتی و وحدت ملی به مردم ما و جامعه بین‌المللی اطلاع می‌دهد که طبق کنوانسیون وین و در پاسخ به فراخوانهای مشابه دولت‌های آرژانتین، کلمبیا، مکزیک و کاستاریکا نسبت به هیات‌های دیپلماتیکشان در نیکاراگوئه، نمایندگان و سفرای ما نزد دولتهای این کشورهای ذکر شده را به جهت رایزنی فراخوانده است.

این وزارتخانه توضیح داد که دلایل اتخاذ این گام "اتهامات مداوم، غیرمحترمانه و ناشایست...مداخله در امور داخلی ما از سمت مقامهای هر کدام از این کشورها در ارتباط با مسائلی که تنها به مردم ما و دولت ما مربوط هستند" است.

این در حالی است که این کشورهای آمریکای لاتین پیشتر نیز نمایندگان دیپلماتیک خود را برای رایزنی و در واکنش به اقدامات حقوقی و سیاسی "هشدار دهنده" دولت دانیل اورتگا که به تهدید آزاد و امنیت سیاستمداران و نامزدهای ریاست جمهوی و فعالان و کارآفرینان مخالف پرداخته، فراخوانده بودند.

دولتهای سوسیالیست مکزیک و آرژانتین، به رغم فراخواندن سفرایشان، علیه یک قطعنامه سازمان کشورهای قاره آمریکا در محکوم کردن دستگیری‌های چهره‌های مهم مخالفان نیکاراگوئه رای دادند.

در مدت اخیر هفت نامزد ریاست جمهوری در نیکاراگوئه در ارتباط با اتهامات مختلف بازداشت شده‌اند که شامل دختر کریستیانو چامورو، رئیس جمهور اسبق آن نیز می‌شود. پروسه ثبت نام قانونی کاندیداها از 28 ژوئیه تا دوم اوت انجام گرفت. قرار است در 12 اوت لیست مقدماتی شرکت کننده‌های در رقابت انتخاباتی اعلام شود و لیست نهایی آن در 18 اوت اعلام خواهد شد.

حزب حاکم موسوم به جبهه آزادی ملی ساندینیستا در دوم اوت دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه و معاونش روزاریو موریلو (همسرش) را به عنوان جفت کاندیداهایش تایید کرد. کمپین انتخاباتی نیکاراگوئه قرار است از 21 اوت تا سوم نوامبر برگزار شود. انتخابات یاست جمهوی نیکاراگوئه که هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود، برای هفتم نوامبر برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha