• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400051610907
  • خبرنگار : 71477

آمریکا علیه ۵۰ تبعه نیکاراگوئه محدودیت صدور ویزا اعمال کرد

آمریکا علیه ۵۰ تبعه نیکاراگوئه محدودیت صدور ویزا اعمال کرد
اورتگا و همسرش

هزمان با اینکه رئیس جمهور نیکاراگوئه اقدامات سرکوب‌گرایانه علیه اپوزیسیون را در آستانه انتخابات نوامبر افزایش داده است، آمریکا علیه ۵۰ تن از اقوام و بستگان مقامات نیکاراگوئه محدودیت صدور ویزا اعمال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تصمیم وزارت امور خارجه آمریکا در تحریم صدور ویزا برای اعضای خانواده قانون‌گذاران، دادستان‌ها و قضات نیکاراگوئه به دنبال یک سری اقدامات که افراد نزدیک به دانیل اورتگا، رئیس جمهوری نیکاراگوئه از جمله "روزاریو موریلو"، معاون وی و همسرش را هدف می‌گیرد، صورت گرفته است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: آمریکا به ترویج مسئولیت‌پذیری گسترده در قبال هر کسی که مسئول حملات دولت اورتگا-موریلو به نهادهای دموکراتیک است و یا از آن نفع می‌برد، متعهد است.

دولت اورتگا بسیاری از رقبای اصلی خود را که قرار بود در انتخابات نوامبر در مقابلش بایستند، زندانی کرده و برخی از گروه‌های اپوزیسیون را کلا از این رقابت‌ها حذف کرده است.

اورتگا شدیدا در تلاش است تا برای چهارمین دوره متوالی در انتخابات ریاست جمهوری نیکاراگوئه پیروز شود.

به دنبال این بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، دولت اورتگا یکی از احزاب اپوزیسیون باقیمانده موسوم به حزب "ائتلاف شهروندان برای آزادی" را که به تازگی نامزهای خود را برای پست ریاست جمهوری و معاونت ریاست جمهوری اعلام کرده بود، به حالت تعلیق درآورد.

دادگاه انتخابات نیکاراگوئه در حکمی حزب اپوزیسیون "ائتلاف شهروندان برای آزادی" را به نقض مقررات احزاب سیاسی از جمله انجام اقدامات شفاهی که استقلال و حاکمیت را تضعیف می‌کند، متهم کرد.

این دادگاه همچنین کارت شناسایی رسمی رئیس حزب اپوزیسیون "ائتلاف شهروندان برای آزادی" را که یک شهروند دو تابعیتی نیکاراگوئه‌ای-آمریکایی است، باطل کرد.

حزب اپوزیسیون "ائتلاف شهروندان برای آزادی" در توییتی نوشت: این اقدامات دولت نیکاراگوئه نشان می‌دهد که چقدر آنها از روند انتخابات مدنی می‌ترسند.

پلیس نیکاراگوئه نیز روز چهارشنبه نامزد این حزب برای پست معاونت ریاست جمهوری را تحت حبس خانگی قرار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha