• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۱ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 91102514260
  • خبرنگار : 90111

ادامه هفته نوزدهم لیگا

مالاگا هم حریف آبی‌-اناری‌ها نبود

مالاگا هم حریف آبی‌-اناری‌ها نبود

تیم فوتبال بارسلونا آخرین بازی نیم‌فصل خود را با پیروزی به پایان برد تا با رساندن اختلاف با رقیب سنتی به 18 امتیاز بهترین شروع تاریخ لالیگا را با هجده برد و یک تساوی تجربه کند.

تیم فوتبال بارسلونا آخرین بازی نیم‌فصل خود را با پیروزی به پایان برد تا با رساندن اختلاف با رقیب سنتی به 18 امتیاز بهترین شروع تاریخ لالیگا را با هجده برد و یک تساوی تجربه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکشنبه شب هفته‌ نوزدهم لیگا با انجام چهار دیدار پیگیری شد که در حساس‌ترین آنها بارسلونای صدرنشین در ادامه روند پیروزی‌های پی‌درپی این فصل خود با نتیجه‌ سه بر یک از سد مالاگا گذشت و اختلاف خود را با رئال مادرید بحران‌زده به 18 امتیاز رساند. این دوازدهمین برد پیاپی شاگردان تیتو پس از تساوی مقابل رئال مادرید در نوکمپ بود.

در این دیدار که در ورزشگاه خانگی مالاگا برگزار شد، تیتو ویلانووا که پس از یک بازی غیبت به نیمکت تیمش بازگشته بود، پدرو را به جای داوید ویای آسیب‌دیده در ترکیب اصلی قرار داد. شاگردان او همچون همیشه از همان ابتدا توپ و میدان را در دست گرفته و پس از خلق چند موقعیت گلزنی در دقیقه 27 توسط لیونل مسی به گل رسیدند. این گل روی اشتباه مدافعان مالاگا در ارسال پاس به عقب و فرصت طلبی مسی به ثمر رسید. حملات بارسلونا با وجود این گل ادامه یافت. شاگردان پیگرینی که در برابر هواداران پرشور خود بازی می‌کردند، خودی نشان دادند و چند بار روی ضد حمله دروازه‌ والدس را تهدید کردند، اما نتوانستند به گل برسند. ایسکو و سانتا کروز که در دیدار مقابل رئال مادرید موفق به گلزنی شده بودند در این دیدار نیز خطرناک‌تریک بازیکنان تیم میزبان بودند.

در نیمه دوم این شاگردان ویلانووا بودند که در دقیقه 50 گل دوم خود را توسط سسک فابرگاس و روی پاس استثنایی لیونل مسی به ثمر رساندند. فابرگاس روی پاس چیپ زیبای مسی در موفقیت تک به تک قرار گرفت و ضربه‌ی او پس از برخورد با تیر دروازه به گل تبدیل شد. بازیکنان مالاگا پس از دریافت گل دوم به بازی احساسی و روبه‌جلو روی آوردند اما موفق به خلق موقعیت 100 درصد گلزنی نشدند. پیگرینی برای هجومی کردن تیمش بونانوته را به جای آلسیو به بازی فرستاد.

تیاگو آلکانترا، هافبک جوان و آینده‌دار آبی - اناری‌ها گل سوم این تیم را پس از حرکتی تکنیکی و یک و دو در دقیقه 82 با شوتی سرکش به ثمر رساند، اما این پایان کار نبود. یک دقیقه قبل از پایان این بازی، مالاگا به دلیل خطای ماسکرانو صاحب ضربه آزاد شد که بونانوته، بازیکن تعویضی مالاگا یکی از گل‌های تیمش را با ضربه کاشته زیبا جبران کرد و از سنگینی این شکست خانگی کاست.

در دیگر دیدار حساس آتلتیکومادرید نزدیک‌ترین تهدید کننده آبی‌-اناری‌ها با دو گل از سد رئال ساراگوسا گذشت. گل‌های مادریدی‌ها را در این دیدار که در ورزشگاه ویسنته‌کالدرون برگزار شد، تیاگو مندس (31) و فالکائو (38،پنالتی) به ثمر رساندند.

رئال‌بتیس هم با همین نتیجه‌ از سد مهمانش لوانته گذشت. جدال دو تیم رئال‌سوسیداد با دیپورتیولاکرونیا برنده‌ای نداشت و با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در آخرین دیدار این هفته‌ هم امروز (دوشنبه) ختافه از گرانادا پذیرایی می‌کند. رقابت‌های نیم فصل نخست با این بازی به پایان می‌رسد.

در جدول بارسلونا با 55 امتیاز بهترین نتیجه یک تیم لالیگایی در نیم فصل رقابت‌ها را رقم زد. هجده برد و تنها یک تساوی حاصل کار آبی - اناری‌ها بود. کسب 55 امتیاز و به ثمر رساندن 64 گل در نیمه‌ی راه این تیم را امیدوار به شکستن رکورد فصل پیش مادریدی‌ها نگه داشت، کسب 46 امتیاز از 57 امتیاز ممکن در نیم فصل دوم و به ثمر رساندن 58 گل ( تقریبا 3 گل در هر بازی) به معنای شکستن زودهنگام رکورد فصل گذشته شاگردان مورینیوست. رئال مادرید که فصل گذشته بهترین لالیگای تاریخ را با 102 امتیاز به دست آورده بود، در نیم فصل 4 امتیاز بیشتر از کل فصل گذشته امتیاز از دست داد تا حتی به رکورد دو امتیاز از هر بازی نیز نرسد.

انتهای پیام