• جمعه / ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8912-13427.173503

«پنگول» تلويزيون چهارساله شد كيك تمبر پنگول بين بچه‌ها تقسيم شد

«پنگول» تلويزيون چهارساله شد
كيك تمبر پنگول بين بچه‌ها تقسيم شد

جشن چهارمين سالگرد تولد «پنگول» و رونمايي از تمبر پنگول صبح امروز ـ جمعه ـ با حضور مدير شبكه‌ي تهران، معاون فني اداره پست و صاحب‌امتياز و مدير مسؤول مجله تمبر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در برنامه‌ي «رنگين‌كمان» كه‌ به‌طور مستقيم از شبكه‌ي تهران پخش مي‌شد، از مسعود احمدي (مدير شبكه‌ي تهران)، مجتبي نصيري (معاون فني مركز پست جمهوري اسلامي ايران) و محمدرضا عرب (صاحب‌امتياز و مدير مسؤول مجله‌ي تمبر) دعوت شد تا براي رونمايي از تمبر پنگول مقابل دوربين بروند.

نصيري در اين برنامه عنوان كرد: پنگول شخصيتي محبوب ميان بچه‌هاست در نتيجه تصميم گرفته شد تمبر اين شخصيت عروسكي طراحي شود تا بچه‌ها اين تمبر را در دفترچه‌هايشان به يادگار داشته باشند.

محمدرضا عرب نيز گفت: اين تمبر توسط ادارات پست به فروش مي‌رسد و اكنون در استان‌هاي تهران، البرز، قزوين، فارس، قم و سمنان توزيع مي‌شود.

وي افزود: در آلبومي كه از اين تمبر تهيه شده است، 330 ميليون ريال جايزه در نظر گرفته شده كه شامل يك جايزه‌ي يك ميليون توماني، دو 500 هزار توماني، دو 300 هزار توماني، 10 لپ‌تاپ، 10 دوچرخه و ... است.

عرب هم‌چنين عنوان كرد: تمبر نماديني كه در برنامه به نمايش درآمد، به رسم ياد‌بود در موزه‌ي پست نگهداري خواهد شد.

در پايان نيز تمبر نمادين پنگول توسط مدير شبكه‌ي تهران مهر و امضاء شد و وي كلام پاياني خود را براي بچه‌ها، با اين مضمون كه توجه به خيال كودكان اميد فرداي ايران عزيز است، بر روي تمبر نوشت.

***

به گزارش ايسنا، با سرمايه‌گذاري نشريه «دنياي تمبر» و همکاري شرکت پست جمهوري اسلامي ايران و شبکه پنجم سيما، اولين تمبر اختصاصي کودکان و نوجوانان از يک شخصيت نمايشي منتشر و طي مراسمي رونمايي شد.

پيشنهاد انتشار اولين تمبر شخصيت محور در حوزه کودک و نوجوان، اوايل سال 1389 از طرف نشريه دنياي تمبر به شبکه پنج سيما ارائه شد و بعد از بحث و گفتگوهاي فراوان و برگزاري جلسات متعدد مقرر شد با همکاري شرکت پست جمهوري اسلامي ايران، تمبر «پنگول» شخصيت عروسکي محبوب بچه‌ها در برنامه رنگين کمان، در قالب تمبر چاپ و منتشر شود.

به گفته علي زارعان، مدير گروه کودک و نوجوان شبکه تهران با توجه به اينکه انتشار تمبر قابليت ماندگارکردن چهره‌هاي محبوب و دوست‌داشتني بچه‌ها را دارد، چاپ تمبر پنگول، اين شخصيت عروسکي را که چهارسال از خلق آن مي‌گذرد براي هميشه به ذهن کودکان و نوجوانان خواهد سپرد.

سهم «دنياي تمبر» در اين ميان، سرمايه‌گذاري 600 ميليون توماني براي چاپ تمبر و تهيه اقلام فيلاتليک بود که نهايتاً منجر به انتشار تمبر مذکور در تيراژ يک ميليون قطعه شد.

آماده‌سازي به موقع و تهيه سريع اين اقلام با همکاري 50 گروه کاري امکان‌پذير شد تا از 21اسفند ماه، بسته فيلاتليک پنگول در باجه‌هاي پستي عرضه شود. در حال حاضر، بسته مذکور در 6 استان تهران، البرز، قزوين، قم، سمنان و فارس در دسترس علاقمندان قرار مي‌گيرد و در صورت استقبال و درخواست در ديگر استان‌ها نيز به تدريج عرضه خواهد شد.

تمبر پنگول در آتليه دنياي تمبر (توسط احمدي و رضايي) طراحي و قيمت بسته کامل آن براي فروش 1500تومان تعيين شده است.

حاشيه‌ها:

ـ اين برنامه توسط خاله نرگس، عمو نيما و پنگول اجرا شد و همزمان از شبكه تهران به روي آنتن رفت.

ـ‌ نمونه‌اي از تمبر پنگول بين بچه‌هاي حاضر در مراسم توزيع شد.

ـ همه عوامل برنامه به همراه مدير شبكه‌ي تهران، معاون فني اداره پست و صاحب امتياز مجله تمبر عكس يادگاري گرفتند.

ـ كيك تمبر پنگول كه نمايي از تصوير تمبر بر روي آن حك شده بود، بين بچه‌هاي حاضر در برنامه تقسيم شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha