• پایگاه‌های اطلاع‌رسانی

  • پرتال امام خمینی (ره)
  • سایت مقام معظم رهبری
  • سایت ریاست جمهوری
  • سایت مجلس شورای اسلامی
  • سایت قوه قضاییه
  • سایت شورای نگهبان
  • سایت جهاد دانشگاهی
  • خبرگزاری‌ها

  • آنا
  • ایلنا
  • ایکنا
  • ایرنا
  • تسنیم
  • تابناک
  • دفاع مقدس
  • سینا پرس
  • شانا
  • قرآنی
  • موج
  • واحد مرکزی خبر
  • هنر آنلاین
  • دانشگاه‌ها

  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه علامه طباطبایی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه خوارزمی
  • دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
  • دانشگاه شهید چمران اهواز
  • دانشگاه فردوسی مشهد
  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه تبریز
  • دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی
  • دانشگاه پیام نور
  • دانشگاه علم و فرهنگ
  • دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • روزنامه‌ها

  • آفرینش
  • اطلاعات
  • جمهوری اسلامی
  • خراسان
  • رسالت
  • مردم‌سالاری

isna header

  • آرشیو
  • خط مشی
  • درباره ایسنا
  • تماس با ایسنا
  • پیوندها
  • شبکه‌های اجتماعی
  • ایسنا ۲۴
  • فارسی
  • العربية
  • English
  • صفحه اصلی
  • علمی‌ و دانشگاهی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • جهان
  • ورزشی
  • استان ها
  • عکس
  • ویدئو
  • گرافیک
  • صوت
  • بازار
  • ایسنا+
  • دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۰
  • GMT 05:30

سرویس ایسنا+

  • رسانه دیگر
  • ایسنا+
  • دیدگاه

  • آرشیو
  • خط مشی
  • درباره ایسنا
  • تماس با ایسنا
  • پیوندها
  • شبکه‌های اجتماعی
  • ایسنا ۲۴
  • صفحه اصلی
  • علمی‌ و دانشگاهی
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • جهان
  • ورزشی
  • استان ها
  • عکس
  • ویدئو
  • گرافیک
  • صوت
  • بازار
  • ایسنا+
  • دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴ - ۰۹:۰۰
  • GMT 05:30

سرویس ایسنا+

  • رسانه دیگر
  • ایسنا+
  • دیدگاه

از بی‌ام‌و جنجالی در ایران چه خبر؟ + تصاویر

واردات بی‌ام‌دبلیو i8 که گفته می‌شود یکی از پیشرفترین خودروهای جهان است که تاکنون وارد بازار ایران شده در حالی خبرساز شد که بررسی‌ها نشان می‌دهد برخلاف اینکه گفته شده بود تنها تعداد محدودی از این خودرو وارد کشور شده اما این روزها در برخی نمایشگاه‌های پایتخت بین یک تا چهار دستگاه بی‌ام دبلیو i8 به نمایش گذاشته شده است.

۱۴ تیر ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۸

واردات بی‌ام‌دبلیو i8 که گفته می‌شود یکی از پیشرفترین خودروهای جهان است که تاکنون وارد بازار ایران شده در حالی خبرساز شد که بررسی‌ها نشان می‌دهد برخلاف اینکه گفته شده بود تنها تعداد محدودی از این خودرو وارد کشور شده اما این روزها در برخی نمایشگاه‌های پایتخت بین یک تا چهار دستگاه بی‌ام دبلیو i8 به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش ایسنا، اقتصادنیوز در ادامه نوشت: این موضوع نشان می‌دهد که واردات این خودرو محدود نیست و در حالی که پیش از این رئیس کل گمرک گفته بود تنها سه دستگاه از این خودرو که جزو سهمیه ورزشکاران قهرمان بوده، وارد کشور شده، برخی از فروشندگان این خودروها معتقدند چند دستگاه بی‌ام دبلیو i8 با مجوز جانبازی هم وارد کشور شده‌ است.

اما بر اساس تازه‌ترین اطلاعات، این خودروی جنجالی بیشتر از این رقم‌ها در نمایشگاه‌ها عرضه شده و با اینکه زمان اندکی از ورود این خودرو هیبریدی به بازار ایران می‌گذرد، تاکنون استقبال بسیاری از این محصول تازه وارد بی‌ام‌و نشده است و برخی از فعالان بازار معتقدند تاکنون تنها یک دستگاه از این خودرو فروخته شده است.

رکود در بازار خودرو از یک سو و دست نگه داشتن مشتریان برای خرید به دلیل توافق هسته‌ای از سوی دیگر سبب شده برای این خودرو خارجی هم تقاضای بسیاری نباشد؛ اگرچه مشتریانی سراغ این خودرو لوکس می‌روند که قدرت خرید بالایی در شرایط کنونی اقتصاد دارند.

با این وجود در نمایشگاه‌های مرکز شهر در کنار خودروهای لوکس‌ کمپانی‌های دیگر، این خودرو هیبریدی جنجالی نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کرده و حتی یکی از نمایشگاه‌ها، چهار دستگاه از همین خودرو را با رنگ‌های سفید، مشکی و آبی به نمایش گذاشته شده که افراد بسیاری را به تماشای خود می‌کشاند.

با این حال این خودروها در بدو ورود به بازار داخلی ایران در سایت‌های آنلاین حدود سه میلیارد تومان قیمت‌گذاری شدند در حالی که همین شایعه بود که طرفداران پر و پا قرص خودروهای لوکس را پراند زیرا این خودرو هم‌اکنون در بازار حداقل یک میلیارد و 700 تا 800 هزار تومان فروش می‌رود.

به اعتقاد فعالان بازار خودروهای هیبریدی فعلاً قیمت‌گذاری نشده‌اند و این واردکننده‌ها هستند که قیمت آنها را تعیین می‌کنند و بیشتر نمایشگاه‌داران معتقدند اگر واردکننده‌ای قصد داشته باشد زودتر به سود و سرمایه خود برسد، ممکن است این خودرو را با قیمت پایین‌تری هم تا حدود یک میلیارد و 500 بفروشد. با این وجود دیگر خبری از قیمت سه میلیارد تومانی این خودرو در بازار نیست.

برخی از کارشناسان فروش خودروهای لوکس بر این باور هستند که این خودروها جدید هستند و گرچه ممکن است با استقبال مشتریان مواجه شوند اما احتمال دارد بنا به دلایلی مانند بافت شهری، نگه‌داری سخت، عدم وجود پارکینگ مناسب و خدمات پس از فروش با مشکل مواجه شوند. با وجود اینکه پرشیاخودرو نماینده اصلی بی‌ام‌دبلیو در ایران هم گفته است این خودروها خدمات پس از فروش ندارد و در نظر گرفتن این نکته چرا باید این خودروها منتخب مشتریان بازار باشند؟

بر اساس اظهارات نمایشگاه‌داران این خودرو بیشتر از 500 تا 600 میلیون تومان ارزش ندارد و بهتر است مشتریان به جای خرید این خودرو با قیمت حدوداً یک میلیارد و 500 میلیون تومان، از خودروهای لوکسی که از برندهای معتبری مانند مازراتی عرضه کرده‌اند، بهره‌مند شوند که البته این پیشنهادی برای طرفداران خودروهای لوکس و خاص است.

به گزارش اقتصادنیوز، اما بازار خودرو همیشه تشنه ورود جدیدترین‌ مدل‌های خودرو است و اگر مشتریان متوجه شوند خودرویی با قیمت بیش از ارزش خود عرضه شده دیگر تمایلی به خرید آن نشان نمی‌دهند. همین وضعیت برای بی ام دبلیو i8 صدق می‌کند. در حال حاضر استقبالی از این خودروهای هیبریدی صورت نگرفته و این مساله می‌تواند ناشی از وضعیت نامناسب بازار یا قیمت بالای این خودرو باشد.

انتهای پیام

  • خودرو
  • خودروی وارداتی
  • بازار خودرو
  • خودروهاي لوكس
  • مخابرات
  • مدیران خودرو

لینکستان

    شارژر آیفون بلیط اتوبوس دانلود آهنگ خرید سرور مجازی پهنای باند اختصاصی بوکینگ تجهیزات پزشکی بهترین جراح بینی بلیط هواپیما ارزان‌ترین تورهای داخلی و خارجی بلیط استانبول به تهران رزرو هتل بلیط هواپیما خارجی ویزای دبی تور آهنگ جدید ایرانی خرید سی‌ پی کالاف دستگاه لیزر برش فلز سوالات آیین‌ نامه تور کیش با اقساط و شرایط ویژه شرکت‌های طراحی سایت در تهران خرید قسطی ساندویچ پانل پزشک 24 دانلود آهنگ جدید
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
علي
۱۳۹۴-۰۴-۱۴ ۱۷:۰۱

عزيزي ميگفت تحريم ها هيچ اثري در زندگي مردم نداشته است! راست مي گفت ها ببينيد برخی آقا زاده ها چه ما شين هايي سوار مي شن

پاسخ
avatar
هسين
۱۳۹۴-۰۴-۱۴ ۲۰:۲۱

اگه مردم دنيا بفهمن ما براي يه ماشين 600 ميليوني 3ميليارد ميديم نميدونم چه فکري خواهند کرد

پاسخ
avatar
پ
۱۳۹۴-۰۴-۱۴ ۲۲:۳۱

آقا من دارم فکر مي کنم 2 سال جمع کنم تا پول ليزينگ يه پژو 206 جور شه بعدش هم 5 سال قسطش رو بدم. اين شعارها که مي دن براي مردمه نه براي آقايون .

پاسخ
avatar
سعيد
۱۳۹۴-۰۴-۱۵ ۰۰:۱۸

سلام. خسته نباشيد من هر وقت سراغ اينگونه ماشين ها. البته از نوع خبريش. ميرم هميشه سعي ميکنم زير چشمي بهشون نگاه کنم دليلي نميبينم چيزي رو که دستم بهش نميرسه رو از روي عشق و علاقه نگاه کنم که فقط حسرتش نصيبم ميشه. من هنوز چشمم دنبال همون گالانتيه که در سال 77 ديدم و هرسال پيش خودم ميگفتم بالاخره يکروزي ميخرم بيش از 30 سال گذشت و نتونستم به وصال برسم و الان هم نميتونم لاشه ان ماشين رو بخرم.... فکر کنم اولي که امده بودند همون عشق رو در دلم ايجاد کرد که الان جوان هاي اين دوره زمونه با ديدن اين بي/ام/دبليو...در دلشان ايجاد ميشه...30 سال پيش تفعلي بر گفته حافظ زدم که فرمود ..... دور گردون گر دو روزي بر مراد تو نرفت.........دائما يکسان نباشد حال دوران غم مخور......باز هم همين چند روز پيش با همون نيت تفعلي زدم ..... ايندفعه هم حافظ فرمود....دور گردون گر ...........غم مخور..... به انحضرت قول دادم که ديگر غم نخورم

پاسخ
avatar
علي
۱۳۹۴-۰۴-۱۵ ۰۸:۴۹

بايد ديد کدام يک از دلواپسان پشت اين تحريم ها هستند

پاسخ
avatar
علي
۱۳۹۴-۰۴-۱۵ ۱۰:۲۱

لامصب!

پاسخ
avatar
ارش
۱۳۹۴-۰۴-۱۵ ۱۱:۵۰

کجاي کاريم؟

پاسخ
avatar
محمد
۱۳۹۴-۰۴-۱۵ ۱۳:۱۶

کي اينارو سوار میشه

پاسخ
avatar
علي
۱۳۹۴-۰۴-۱۵ ۱۳:۲۰

باپرايد بزني به اين ماشين چي ميشه

پاسخ
avatar
عباس
۱۳۹۴-۰۴-۱۵ ۱۳:۲۴

من که اين ماشين تو رويا هم نميبنم خوش به حال صاحبش

پاسخ
avatar
گل
۱۳۹۴-۰۴-۱۵ ۱۴:۴۵

دوتا بخرم چقدر تخفيف مي دي؟!

پاسخ
avatar
پرايدي
۱۳۹۴-۰۴-۱۵ ۱۴:۴۶

اون موتوري چي ميگه اونجا؟

پاسخ
ISNA
ایسنا؛ اخلاق، امید، آگاهی
استفاده رسانه‌های داخلی دارای مجوز از محتوا، با ذکر منبع ایسنا مجاز است.
  • آرشیو
  • خط مشی
  • درباره ایسنا
  • تماس با ایسنا
علمی و دانشگاهی
  • علم
  • پژوهش
  • فناوری
  • جهاد دانشگاهی
  • هوش مصنوعی
  • آموزش
  • صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • دانش‌بنیان‌ها
  • پیشرفت
  • rubika-icon
  • eitaa-icon
  • bale-icon
  • soroush-icon
  • telegram-icon
  • youtube-icon
  • x-icon
  • instagram-icon
  • rss-icon
  • aparat-icon
Nastooh Logoنرم‌افزار تحریریهٔ نستوه
© 2025 Iranian Students' News Agency. All rights reserved