• سه‌شنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 94031910674
  • خبرنگار : 71419

داورزنی: برخی نقدها دور از انصاف است/ امسال هدف والیبال جام جهانی است

داورزنی: برخی نقدها دور از انصاف است/ امسال هدف والیبال جام جهانی است

رییس فدراسیون والیبال با حمایت از ملی پوشان و کادر فنی و گلایه از برخی انتقاد‌ها تاکید کرد: هدف اصلی والیبال در سال 1394 مسابقات جام جهانی است و رقابت‌های لیگ جهانی فرصتی است تا بازیکنان ایران به هماهنگی مطلوب برسند و استعدادهای جدید نیز محک بخورند.

رییس فدراسیون والیبال با حمایت از ملی پوشان و کادر فنی و گلایه از برخی انتقاد‌ها تاکید کرد: هدف اصلی والیبال در سال 1394 مسابقات جام جهانی است و رقابت‌های لیگ جهانی فرصتی است تا بازیکنان ایران به هماهنگی مطلوب برسند و استعدادهای جدید نیز محک بخورند.

محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظها‌ر کرد: تیم‌های اول و دوم رنکینگ جهانی در هفته‌های نخست لیگ جهانی باخته‌اند، اما همه فقط به تیم ایران انتقاد می‌کنند. روسیه قهرمان لیگ جهانی و المپیک است که دقیقا شرایط ایران را در چهار هفته‌ نخست لیگ جهانی داشت و از چهار بازی یک امتیاز کسب کرد. تازه روسیه با کشوری بازی کرد که یک ساعت و نیم اختلاف زمانی داشت، اما تیم ایران مجبور بود تا در خانه تیم‌هایی بازی کند که ساعت‌ها اختلاف زمانی داشتند که همین موضوع مشکلات زیادی برای بازیکنان ایجاد کرد.

وی افزود: متاسفم که در زمان مسابقه و حساس‌ترین مقطع برای بازیکنان، اظهار نظراتی مطرح می‌شود که به ضرر تیم ‌ملی و والیبال است. بازیکنان من در فشار روحی و روانی زیاد در مسابقات هستند. طبیعی است که در جریان مسابقه آستانه تحمل ورزشکاران پایین بیاید. این نشان دهنده تعصب آنها است. بروید ببینید که در آخرین بازی با فنلاند و جمهوری چک همه بعد از برد روحیه خوبی داشتند. حالا این که بگوییم بازیکنان اخمو، عصبی هستند و با هم بحث می‌کنند و شرایط روحی تیم خوب نیست واقعا دور از انصاف است.

رییس فدراسیون والیبال اظها‌ر کرد: اگر یک آدم عادی به آمریکا سفر کند با توجه به اختلاف ساعت چند روز طول می کشد تا ساعت خواب خود را تنظیم کند. بازیکنان ما در آمریکا شب تا صبح نخوابیدند، اما صبح‌ها خوابشان می‌برد. این نشان می داد که اختلاف زمان روی آنها تاثیر داشت. برخی از دوستان می‌گویند که چرا بازیکنان سرحال نیستند و معلوم نیست کجا بوده اند. یا حتما در تیم اختلافی وجود دارد، چه کسی می داند که ممکن است یک بازیکن مشکلات شخصی داشته باشد و لزوما عدم آمادگی یک بازیکن به معنی بر‌نامه‌ریزی ضعیف برای یک تیم نیست.

رییس فدراسیون والیبال خاطر‌ نشان کرد: ما امسال تیم را برای جا‌م جها‌نی آماده می‌کنیم. البته قهرمانی آسیا را هم پیش‌رو داریم، ولی اصل کار ما موفقیت در جا‌م جها‌نی است. امروز باید جواد معنوی نژاد و حسن صنوبر در کنار سایر بازیکنان تست شوند، محک بخورند و به آمادگی برسند. اگر قرار بود ما از کسب نتیجه‌ بترسیم والیبال به اینجا نمی‌رسید. من سعی کردم هیچ فشاری برای کسب نتیجه‌ روی تیم نباشد. بازیکن وقتی گمان کند که با یک باخت زیر سوال می‌رود نمی‌تواند نمایش خوبی داشته باشد. خو‌شبختا‌نه مردم ایران شعور بالایی دارند. وقتی می‌بینند که تیم می‌جنگد و در خانه حریف یک ست می‌گیرد و مقابل قهرمان جهان با هزاران هو‌اد‌ا‌رش جنگنده کار می‌کند از بازیکنان تشکر هم می‌کنند. بروید و ببینید که مردم چه کامنت‌هایی در صفحه‌های اجتماعی می‌گذارند و چقدر از بازیکنان و کادرفنی تشکر می‌کنند، اما حالا برخی از کارشناسان موارد حاشیه‌ای را مطرح می‌کنند و از این جا عملکرد کواچ را زیر سوال می برند.

داورزنی گفت: من واقعا از بازیکنان متشکرم چون می دانم که همه تلاش خود را انجام می‌دهند. شهرام محمودی در ست‌های پایانی بازی با لهستان وقتی برای ارسال سرویس رفته بود آنقدر خسته شده بود که این موضوع در چهره‌اش مشخص بود. بازیکن با غیرتی همچون او که دو ساعت بارها با ارتفاع زیادی می پرد و حمله می‌کند و با تمام وجود برای ایران می‌جنگند شایسته برخی از این حرف‌ها نیست که بگویند بازیکنان تیم ‌ملی ایران شب قبل از بازی کجا بودند و چرا سرحال نیستند. یکی هم ایراد می گرفت که چرا سعید معروف ریش خود را اصلاح نمی‌کند که به تور برخورد نکند!

وی با اشاره به اخلاق مداری در خانواده‌ والیبال نیز بیا‌ن‌ کرد: من برای حفظ حرمت نمی‌خواهم موردی به برخی از انتقادات پاسخ دهم، اما می نویسند که پارسال کاپ قهرمانی برای ما بود، امسال هم کواچ عامل باخت است و باید نیمکت او تقویت شود ، ولی نمی بینند که چقدر سطح بازی ایران در مسابقه اول و دوم با لهستان تفاوت داشت. تیم لهستان کاملا بازیکنان ما را آنالیز کرده بود. آنها به نوعی حمله می‌کرد‌ند که دفاع ایران را جا بگذارند اما در بازی دوم تیم ایران 14 دفاع داشت. این نشان می‌دهد که کادر فنی ایران در فاصله چند ساعت بین دو بازی تحلیل و ارزیابی مناسبی داشته است.

داورزنی با اشاره به مصدومیت بازیکنان نیز توضیح داد: واقعا چه ارزشی بالاتر از این که بازیکنان ایران آنقدر متعصب و با غیرت هستند که با وجود مصدومیت بازی می‌کنند. محمد موسوی طوری آسیب‌دیده بود که حتی پزشک او را از بازی منع کرد، ولی به اصرار خودش و با تزریق مسکن به بازی رفت. حالا به جای این که این رفتار را منعکس کنیم و روحیه دلاوری او را تحسین کنیم می‌روند و می نویسند که چرا موسوی سر فرهاد قائمی در زمین داد زد. قائمی و موسوی هر دو از بهترین‌های ایران هستند ‌خارج و داخل میدان مثل برادر می مانند. اگر این که دو بازیکن در زمین به هم بگویند که باید بهتر دفاع می کردی یا جا گیر‌ی‌ات مناسب نبود و با هیجان فریاد بزنند به معنای اختلاف آنها نیست.

محمدرضا داورزنی در پایان گفت: از همه می‌خواهم که تیم ‌ملی والیبال ایران را حمایت کنند. حرکت والیبال مقطعی نیست. از سال‌ها قبل شروع شده و ادامه خواهد داشت. ما اهداف بزرگتری داریم. فراموش نکنیم که تیم ‌ملی ایران 30 روز است که خارج از کشور به سر می‌برد و تحلیل‌های ما می‌تواند برای بازیکنان امید بخش و یا مخرب باشد. خیلی‌ها شرایط تیم ایران در زمان ولاسکو را با حال مقایسه می‌کنند و برای زیر سوال بردن کواچ از موفقیت‌های ولاسکو یاد می‌کنند، اما ببینید که امسال ولاسکو در آرژانتین چگونه نتیجه‌ گرفته است. والیبال ورزشی است که در سطح اول آن هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد و ما برای این که در این سطح از والیبال موفق عمل کنیم باید ارزیابی درست‌تری از شرایط تیم خود و حریفان داشته باشیم.

انتها‌ی‌ پیا‌م

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha