پژوهش جدید شرکت مایکروسافت حاکی از آن است که دامنه توجه انسان حال حاضر، از ماهی قرمز هم کمتر است.
پژوهش جدید شرکت مایکروسافت حاکی از آن است که دامنه توجه انسان حال حاضر، از ماهی قرمز هم کمتر است.
به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، محققان به تحقیق بر روی 2000 شرکتکننده در کانادا و بررسی فعالیت مغزی 112 نفر دیگر با استفاده از الکتروانسفالوگرام پرداختند.
نتایج این پژوهش نشان داد که دامنه توجه انسان از 12 ثانیه در سال 2000 به هشت ثانیه کاهش یافته که در مقایسه، دامنه توجه ماهی قرمز حدود 9 ثانیه است.
به گفته محققان، کسانی که شیوه زندگی دیجیتالیتری دارند، زمانی که به توجه طولانیمدت نیاز باشد، به سختی تمرکز میکنند.
البته این تحقیق همچنین نشان داد که قابلیت انجام کار همزمان توسط انسان در این دوره ارتقا یافته است.
این محققان از پژوهش مرکز ملی اطلاعات بیوفناوری و کتابخانه ملی پزشکی آمریکا پیروی کردند که نشان داده بود، 79 درصد از شرکتکنندگان بطور منظم از دو نمایشگر استفاده کرده و در زمان تماشای تلویزیون، دستگاههای نمایشگر دیگر را نیز بررسی میکنند.
انتهای پیام
نظرات