• چهارشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 94020905488

دست رباتیک برای ارائه خدمات به مشتریان بانک + تصاویر

دست رباتیک برای ارائه خدمات به مشتریان بانک + تصاویر

سالهاست که کارشناسان در مورد بر سر کار آمدن ربات‌ها بجای نیروی انسانی هشدار داده‌اند و اکنون این امر برای کارکنان بانک‌های ژاپن با حضور ربات Nao به واقعیت پیوسته است.

سالهاست که کارشناسان در مورد بر سر کار آمدن ربات‌ها بجای نیروی انسانی هشدار داده‌اند و اکنون این امر برای کارکنان بانک‌های ژاپن با حضور ربات Nao به واقعیت پیوسته است.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، ربات انسان‌نمای Nao فعالیت آزمایشی خود را در شعبه‌های گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی آغاز کرده است؛ در صورت موفقیت‌آمیز بودن این کارآزمایی، کارکنان رباتیک تا سال 2020 به شعبه‌های دیگر بانک‌های ژاپنی ارسال خواهند شد.

ربات Nao توسط شرکت فرانسوی Aldebaran Robotics ساخته شده و از دو دوربین در بالای سر خود برخوردار است که به عنوان چشم عمل می‌کنند؛ همچنین چهار میکروفون جهت‌دار نیز به عنوان گوش این ربات فعالیت می‌کنند.

این ربات 58 سانتیمتری همچنین از حسگرهای لمسی برخوردار است؛ از دیگر توانایی‌های این ربات باید به قابلیت خواندن و واکنش به احساسات توسط بررسی حالات چهره اشاره کرد؛ این بررسی با استفاده از نرم‌افزار داخلی موسوم NAOqi انجام می‌شود.

ربات Nao به مشتریان بانک خوشامد گفته و در مورد خدمات مطلوبشان شامل افتتاح حساب یا نزدیکترین عابربانک از آنها سوال می‌کند.

شرکت رباتیک Aldebaran تاکنون بیش از 5000 ربات Nao را تولید کرده و در درجه اول از آن برای اهداف تحقیقاتی و آموزشی استفاده کرده است؛ پیش از این نیز این شرکت ربات دیگری موسوم به Pepper را معرفی کرده بود.

ربات‌های Pepper همچنین در فروشگاه‌های Softbank به عنوان دستیار فروشنده به کار مشغول هستند. این ربات که به جدیدترین فناوری شناسایی احساس و صدا مجهز است، می‌تواند حالات چهره افراد را خوانده و به تن صدای آن‌ها برای بررسی احساساتشان گوش کنند.

ربات‌های Aldebaran از قیمت 1107 پوند در بازار ارائه شده و می‌تواند 80 درصد مکالمات را درک کند. آن‌ها همچنین می‌توانند از مکالمات چیزهای جدید یاد بگیرند.

انتهای پیام

ربات NAO

ربات Pepper

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha