• شنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 93082412165
  • منبع : نمایندگی فارس

رییس مرکز سنجش و ارزشیابی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش:

بهره‌وری در آموزش و پرورش در گرو ارزشیابی صحیح است

بهره‌وری در آموزش و پرورش در گرو ارزشیابی صحیح است

رییس مرکز سنجش و ارزشیابی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش گفت: تصور عمومی این است که ارزشیابی برای نمره است در حالی که هدف اصلی ارزشیابی بهبود و ارتقاء کیفیت آموزشی است.

رییس مرکز سنجش و ارزشیابی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش گفت: تصور عمومی این است که ارزشیابی برای نمره است در حالی که هدف اصلی ارزشیابی بهبود و ارتقاء کیفیت آموزشی است.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، عبدالرسول عمادی در گردهمایی مدیران و روسای جدیدالانتصاب آموزش و پرورش فارس، با اشاره به انواع ارزشیابی آغازین، مستمر و پایانی گفت: ارزشیابی همواره با فرایند یاددهی و یادگیری همراه و در تمام مراحل آن تاثیر گذار است و اگر تدریس انجام شود و ارزشیابی نباشد، کار تدریس ناقص خواهد ماند.

وی با اشاره به نظام آموزشی برخی کشورها گفت: محتوای آموزشی باید انعطاف داشته و در اختیارمعلم باشد تا معلم با استفاده از ارزشیابی، مراحل آموزش را کنترل کند.

وی با بیان اینکه، رفع مشکلات آموزش و پرورش منوط به رفع مشکلات ارزشیابی است، گفت: بهره‌وری در آموزش و پرورش در گرو ارزشیابی صحیح است. محصول آموزش و پرورش دانش‌آموز تربیت شده و آموزش دیده است که باید با ارزشیابی صحیح، بهره‌وری آنرا بالا ببریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha