• یکشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۲ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 92081911832

کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران مصوب کرد:

تعطیلی 3روزه مهدهای کودک، مدارس ابتدایی وپیش‌دبستانی/ اجرای سراسری زوج وفرد/ کاهش ساعت کار

تعطیلی 3روزه مهدهای کودک، مدارس ابتدایی وپیش‌دبستانی/ اجرای سراسری زوج وفرد/ کاهش ساعت کار

معاون عمرانی استاندار تهران از ادامه تعطیلی کلیه مهدهای کودک، مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی استان تهران بجز دماوند و فیروزکوه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه -علاوه بر امروز یکشنبه- به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها و ادامه پایداری جوی خبر داد.

معاون عمرانی استاندار تهران از ادامه تعطیلی کلیه مهدهای کودک، مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی استان تهران بجز دماوند و فیروزکوه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه -علاوه بر امروز یکشنبه- به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها و ادامه پایداری جوی خبر داد.

حسن کریمی، معاون عمرانی استاندار تهران که در غیاب رییس کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران جانشین وی در نخستین جلسه این کمیته در سال جاری بود، در حاشیه آن در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی کشور مبنی بر تداوم پایداری جوی و افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزود: حاضران در جلسه پس از استماع گزارش وضعیت آلودگی هوا و پیش‌بینی وضعیت جوی مقرر کردند تا اطلاع ثانوی فروش آرم طرح ترافیک روزانه و هفتگی ممنوع شود. از سوی فعالیت کلیه کارگاه‌های شن و ماسه، تولید بتن و آسفالت در تهران و غرب و جنوب غرب استان تا زمان خروج از وضعیت هشدار آلودگی هوا ممنوع است.

وی افزود: بر اساس تصمیمات این جلسه طرح سراسری زوج و فرد از در منازل از روز دوشنبه تا اطلاع ثانوی بجز روزهای تعطیل اجرا می‌شود. همچنین تشدید برخورد با خودروهای دودزا و برخورد پلیس با موتورسیکلت‌های آلاینده نیز تشدید خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار تهران به ایسنا گفت: همچنین به دلیل آلودگی هوا ساعت پایان کار ادارات شهر تهران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از 16:30 به 14:30 کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مصوب شد که آموزش و پرورش به ازای این تعطیلی‌ها کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان برگزار کند.

به گزارش ایسنا، نخستین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران در سال جاری صبح یکشنبه با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، شهرداری تهران، هواشناسی، آموزش و پرورش، راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، صنایع و معادن استان و معاون عمرانی استاندار تهران در محل استانداری تهران برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۸-۱۹ ۰۹:۴۵

آقاي معاون شما که مهد کودکا رو تعطيل مي‌کنين فکر نمي‌کنين مادراي شاغل بايد چه کار کنن؟ پارسال که توي اين هوا بچه 3 سالم به جاي رفتن به مهد که 5 دقيقه تا خونه فاصله داره مجبور شد 2 ساعت تا محل کارم توي خيابون باشه. تازه با حضور بچه سر کار مگه مي‌شه کار کرد؟

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۱۹ ۱۰:۲۵

تکليف کساني که فرزند مدرسه‌اي دارند و خود اقدام به رساندن به مدرسه فرزندان ميکنند و امکان مالي جهت استفاده از آژانس و سرويس گران مدارس و ... را ندارند با طرح زوج و فرد چيست؟ بايد بنزين آلوده جمع شود .........

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۱۹ ۱۰:۳۹

لطفا كل روزها مدرسه را تعطيل كنيد

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۱۹ ۱۰:۴۲

سلام. با توجه به اينكه خيلي از پدران و مادران شاغل هستند چگونه مهد كودك يا مدارس را تعطيل ميكنيد ولي پدر و مادر بايد سر كارشان حاضر باشند؟ اين در حاليست كه جايي به جز مهد كودك يا مدارس را نداريم. شما ميخواهيد مشكل را حل كنيد ولي تمام برنامه‌هاي زندگيمان را مختل ميكنيد. اگر به فكر سلامتي هموطنان هستيد مطمئن باشيد با تعطيلي ادارات هم به هدف ميرسيد هم صرفه‌جويي بسياري در هزينه آب و برق و تلفن و گاز و اينترنت و ... ميشود. شما رو به خدا كمي به اين مسائل فكر كنيد چون داريد مردم را اذيت ميكنيد

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۱۹ ۱۰:۴۳

اگر همه مقاطع تعطيل نشود مردم نميتوانند از تهران خارج شوند و آلودگي کم نميشود. تازه اينکه برف نيست که بچه‌هاي بزرگ‌تر بتوانند از خود در برابر سرطان بيشتر مواظبت کنند

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۱۹ ۱۱:۰۰

با تشکر از شما: به نظر من کاهش ساعات اداري بايستي بصورت مداوم و حداقل تا پايان اسفندماه صورت پذيرد زيرا افزايش ساعات اداري عملا جز هدر دادن انرژي و هزينه‌هاي فراوان و همچنين تشديد آلودگي هوا و ايجاد ترافيک نتيجه ديگري ندارد

avatar
۱۳۹۲-۰۸-۱۹ ۱۱:۲۱

سلام از مسئولين يک سوال دارم. الان بچه من 6 سال دارد و پيش‌دبستاني ميرود. امروز که رفتم مهد گفتن تعطيل است. بعد موقعيت شغلي من طوري نيست که بچه رو ببرم اداره. به خاطر همين از رئيس طلب مرخصي کردم اما ايشان موافقت نکرد. حالا فردا و پس‌فردا نميدانم چه کنم. باخداست. آقايوني که تعطيل ميکنن به فکر ما هم باشند. تشکر