کمپانی تولید «کشتی هوایی تجهیز» نوادا در حال معرفی خط جدید کشتیهای UAV (وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین) به نام Sky Sentinel است که ظرفیتهای ترابری بزرگ، با دوام بیشتر، سازگاری، ماژولار و عملکرد اقتصادی بهتری را بدون استفاده از بال، نوید میدهد.
کمپانی تولید «کشتی هوایی تجهیز» نوادا در حال معرفی خط جدید کشتیهای UAV (وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین) به نام Sky Sentinel است که ظرفیتهای ترابری بزرگ، با دوام بیشتر، سازگاری، ماژولار و عملکرد اقتصادی بهتری را بدون استفاده از بال، نوید میدهد.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به عنوان یک UAV، این وسیله نقلیه سبکتر از هوا، ماژولهای با ظرفیت ترابری بزرگ، اتصالات حسگری چندگانه (برای هر ماژول باری هشت حسگر)، قدرت الکتریکی شایان توجه و دوام در مقیاس روز و نه ساعت را ارائه میدهد.
کشتی هوایی میتواند بسیار آرام باشد و محیطی تقریبا عاری از نویز و ارتعاش را برای حسگرها فراهم کند.
خط کشتیهای هوایی از پیکربندهای موتور متنوع استفاده میکند که توسط نوع ماموریت تعیین میشود و شامل پروانه عقب کشتی با سرعت پایین، بزرگ و منفرد است و پروازی تقریبا ساکت را ارائه میدهد.
موتو دیزلی منفرد، نیروی الکتریکی را تامین میکند و درست مانند بسیاری از کشتیهای هوایی، کیسه هوایی داخلی به نام ballonet امکان تغییر فشار درونی را برای منطبقشدن با تغییرات فشار هوای بیرون فراهم میکند.
کشتی طراحی شده قادر است تا 18 ساعت در هوا بماند و نظارتی آرام را بر ناحیه وسیعی در ارتفاع سه هزار و 48 متری ارائه دهد.
پاول آدامز، رئیس تولیدات هوایی کشتی هوایی، هدف از طراحی Sky Sentinel را کارآیی از لحاظ هزینه، دوام طولانی و سامانه ترابری بزرگ دانست که خدمه زمینی حداقل را میطلبد.
افراد زیادی روی زمین برای کنترل کشتی هوایی به هنگام فرود، نیاز است اما کشتی جدید طوری طراحی شده که فقط به چهار یا پنج نفر برای این امر نیاز دارد.
آزمایشهای اولیه با این پیکربندی منجر به عملکرد قابل توجه کشتی هوایی جدید شده و آن را قادر میکند در برابر بادهایی با سرعت 20 تا 35 گره بخوبی عمل کند.
نسخه معرفی شده Sky Sentinel سی متر طول دارد و حاوی 736 متر مکعب هلیوم است.
انتهای پیام


نظرات