• چهارشنبه / ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92031508457
  • خبرنگار : 71489

حدادعادل: از شکست اصولگرایان نگران نیستیم/با تفکیک جنسیتی موافقم

حدادعادل: از شکست اصولگرایان نگران نیستیم/با تفکیک جنسیتی موافقم

غلامعلی حدادعادل درباره مساله حجاب گفت: حجاب و رعایت آن در جامعه حکمی الهی است و باید رعایت شود اما حکومت‌های سکولار معتقدند نباید احکام الهی را به قانون تبدیل کنیم. آنها معتقدند دین از مسائل اجتماعی جداست.

غلامعلی حدادعادل درباره مساله حجاب گفت: حجاب و رعایت آن در جامعه حکمی الهی است و باید رعایت شود اما حکومت‌های سکولار معتقدند نباید احکام الهی را به قانون تبدیل کنیم. آنها معتقدند دین از مسائل اجتماعی جداست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد جابری منطقه پیروزی تهران اظهار کرد: نهضت امام خمینی(ره) که 51 سال پیش آمد و مردم را به قیام دینی دعوت کرد، یکی برای استقلال کشور و دیگری تاسیس حکومت دینی است.

وی با بیان اینکه "مردم با نهضت امام خمینی(ره) به استقلال رسیدند و کشور از شر بیگانگان خلاص شد"، افزود: قبل از انقلاب بیگانگان برای ما تصمیم‌گیری می‌کردند و حتی نمایندگان مجلس باید به تایید سفارت انگلیس می‌رسیدند و کشور به ایستگاهی برای اجرای مفاسد آمریکا در منطقه تبدیل شده بود ولی امروز دیگر هیچ کشوری از ایران مستقل‌تر نیست.

حدادعادل اضافه کرد: امروز گرچه آمریکایی‌ها و دشمنان انقلاب پشت سر انقلاب اسلامی حرف‌های زیادی می‌زنند ولی آنها هیچ‌گاه نمی‌گویند که امروز ایران تحت تاثیر کشور خارجی قرار می‌گیرد. آنها به ما تهمت‌های زیادی می‌زنند ولی هیچگاه ایران را کشوری وابسته نمی‌دانند.

رییس پیشین مجلس شورای اسلامی یادآور شد: زمانی که من رییس مجلس بودم، به پاکستان سفری داشتم و در جلسه‌ای که مقامات پاکستانی در آنجا بودند، حضور یافتم. یکی از سناتورهای پاکستانی در آن جلسه به بیان خاطره‌ای از امام پرداخت و گفت "زمانی نزد امام خمینی رسیدم و از او پرسیدم که انقلابی که انجام داده‌اید چه فایده‌ای برای شما داشته است و ایشان نگاهی به من کردند و گفتند فرزندم فایده این انقلاب این بود که امروز برای ایران، در تهران تصمیم‌گیری می‌شود". پس از بیان این خاطره، همه حضار در مجلس به فکر فرو رفتند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "قبل از انقلاب، سیاستمداران ایران اجازه نداشتند سر سوزنی از سیاست‌های اربابشان تخطی کنند"، گفت: امروز همانگونه که مقام معظم رهبری می‌فرماید، ورزا و مسئولان کشور همگی از جنس مردمند. از پیروزی انقلاب تاکنون مشاهده می‌کنیم که همه ورزا از بین مردم انتخاب شده‌اند و حتی اگر وزرای دولت فعلی را مشاهده کنیم به همین نتیجه می‌رسیم.

حدادعادل با بیان اینکه "تاسیس حکومت دینی از دیگر دستاوردهای نهضت امام خمینی(ره) است"، اظهار کرد: در شرایطی که دنیا پرونده حکومت دینی را بسته بود، امام خمینی(ره) با تاسیس حکومتی دینی، حکومت اسلامی را در ایران بنیانگذاری کرد.

وی در ادامه، با اشاره به مساله حجاب افزود: ما در این مورد معتقدیم که حجاب و رعایت آن در جامعه حکمی الهی است و باید رعایت شود اما حکومت‌های سکولار معتقدند نباید احکام الهی را به قانون تبدیل کنیم. آنها معتقدند دین از مسائل اجتماعی جداست.

در ادامه، حدادعادل با اشاره به خاطراتش در ابتدای شکل‌گیری نهضت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امروز 50 سال از نهضت امام(ره) می‌گذرد. در این مدت اگر حوادث کشورهای همسایه را بررسی کنیم، خواهیم دید که این حوادث تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفتند؛ چراکه اگر انقلاب اسلامی در ایران پیروز نمی‌شد، امروز افغانستان از متعلقات شوروی به حساب می‌آمد. مردم افغانستان زمانی که مجاهدت ایرانیان را دیدند، در برابر شوروی ایستادگی کردند و می‌توان گفت یکی از عوامل فروپاشی شوروی، فرسودگی در برابر جنگ با افغانستان بود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی اتفاق نیفتاده بود، پرونده فلسطین نیز بسته شده بود. این امام بود که با روز قدس موجب شد که فلسطین تاکنون سرجایش باقی بماند تحولات لبنان و عراق نیز به برکت انقلاب اسلامی ایران و نهضت امام خمینی(ره) به وقوع پیوسته است.

حدادعادل با بیان اینکه "امروز در داخل کشور مشکلات فراوانی داریم و این در حالی است که در همه زمینه‌ها نیز پیشرفت‌های اساسی داشته‌ایم"، اظهار کرد: ما امروز در داخل کشور مشکلات اقتصادی داریم. اوباما ادعا می‌کند که تحریم‌های فلج‌کننده علیه کشور ما اعمال کرده است. آنها می خواهند مردم از انقلاب دست بکشند و جلوی این حکومت بایستند ولی ملت ما به آنها پاسخ می‌دهد که ما حسینی هستیم و برای این اسلام خود شهدا داده‌ایم و حاضر نیستم عزت، عظمت و استقلال حکومت اسلامی خود را از دست بدهیم.

وی با بیان اینکه "مشکلات اقتصادی امروز کشور به دلیل وابستگی اقتصادمان به نفت است"، تاکید کرد: باید وابستگی اقتصاد به نفت را کاهش دهیم و به مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری به سمت اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی برویم.

حدادعادل افزود: سبک زندگی اسلامی ابعاد مختلفی دارد و تا زمانی که بخواهیم به سبک زندگی غربی‌ها زندگی کنیم، گرفتار آنها می‌شویم و همواره طعمه تحریم‌هایشان خواهیم بود ما اگر سبک زندگی‌مان را اسلامی کنیم، ابتدا قناعت پیشه خواهیم کرد و سپس حرص و طمع را از خود دور می‌کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به واردات خودروهای لوکس به کشور اظهار کرد: یکی از انتقاداتی که به دولت داریم این است که دولت در حالی که از اعمال تحریم‌ها خبر داشت، چرا دلار 1200 تومانی را خرج وارد کردن ماشین‌های لوکس به داخل کشور کرد؟ سبک زندگی اسلامی یعنی خودرویی را که در داخل کشور ساخته می‌شود سوار شویم. ما باید این سبک از زندگی را در پیش بگیریم.

در ادامه، حدادعادل در پاسخ به پرسش یکی از حاضران مبنی بر اینکه "در دولت شما چه برنامه‌هایی برای جانبازان،‌ ایثارگران و خانواده‌هایشان در نظر گرفته شده است؟" گفت: من برادر شهیدم و از این افراد جدا نیستم. در مجلس هفتم که من ریاست آن را بر عهده داشتم، قانون جامع خدمات ایثارگران به تصویب رسید. من امتحان خود را در زمینه حمایت از جانبازان‌، ایثارگران و خانواده‌هایشان در مجلس هفتم پس داده‌ام و همواره تلاش می‌کنیم تا از خجالت این افراد در بیاییم.

این کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری در برابر این پرسش که "آیا در نهایت، اعضای ائتلاف پیشرفت به نفع یک نفر از این ائتلاف کناره‌گیری خواهد کرد؟" پاسخ داد: از ابتدای شکل‌گیری این ائتلاف نیت ما این بود که برای شکسته نشدن رای اصولگرایان، هر سه وارد انتخابات نشویم ولی با نزدیک شدن به انتخابات و بررسی وضع موجود و همچنین با مشورت‌هایی که در این زمینه با بزرگان انجام داده‌ایم به این نتیجه رسیدیم که حضور هر سه نفر ما در صحنه به شکست اصولگرایان منتهی نخواهد شد و طبق نظرسنجی‌ها هیچ نگرانی نیز در این مورد وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر وضعیت به گونه‌ دیگر تغییر کرد، ما به وظیفه خود در ائتلاف عمل خواهیم کرد. هدف ما جلوگیری از شکست اصولگرایان است که این نگرانی امروز حس نمی‌شود؛ چنانچه روزی این حس به ما دست بدهد، مطابق عهد و پیمانی که بسته‌ایم عمل خواهیم کرد.

حدادعادل درباره برنامه‌هایش در زمینه حجاب و حل مساله بدحجابی اظهار کرد: موضوع حجاب، موضوع مهمی است. من در سال 59 اولین کتاب را در انقلاب اسلامی در مورد حجاب نوشتم. من حجاب را پرچم مسلمانی و هویت جامعه اسلامی می‌دانم و معتقدم امروزه به قدری که چادر خانم‌ها معرف مسلمانی‌شان است، ریش مردان معرف این مسلمانی نیست. دشمن سعی دارد این پرچم را از دستمان بگیرد و ما نیز باید در اولین اقدام خود نسل آینده را به حجاب ترغیب کنیم؛ چراکه ریشه مبارزه با بی‌حجابی این است که اعتقاد به حجاب را در بین نسل‌های آینده ترویج دهیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به این پرسش که "چه برنامه‌ای برای اشتغال‌زایی در دولت خود دارید؟" اظهار کرد: معتقدم رفع بیکاری با ایجاد شغل ممکن می‌شود و این نیز با سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر است. برای ایجاد اشتغال باید سرمایه‌گذاری انجام گیرد و زمانی سرمایه‌گذاری انجام می‌گیرد بازار به یک آرامشی می‌رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بازار به دلیل نوسانات قیمت ارز در آرامش به سر نمی‌برد. اولین وظیفه دولت آینده این است که با تثبیت قیمت ارز آرامش را به بازار بازگردانده زمانی که آرامش به بازار برگردد سرمایه‌گذاری افزایش یافته و کارآفرینی نیز امکان می‌یابد.

در ادامه، یکی از نمازگزاران ابراز عقیده کرد: امروز مجلس چوب لای چرخ دولت می‌گذارد؛ چنانچه مجلس آینده نیز چوب لای چرخ دولت احتمالی شما بگذارد چه اقداماتی انجام خواهید داد؟

حدادعادل نیز پاسخ داد: من منکر نیستم که مجلس چوب لای چرخ دولت می‌گذارد. یکی از قول‌هایی که من به مردم می‌دهم، تعامل دولت با مجلس است. من با احمدی‌نژاد حدود سه سال همکاری داشتم. در این مدت اختلاف‌نظرهای زیادی داشتیم ولی تمام تلاش خود را می‌کردم که این اختلاف‌نظرها به بداخلاقی منتهی نشود سال گذشته من با طرح سوال از رییس‌جمهور مخالف بودم و به عنوان رییس فراکسیون اصولگرایان مخالفت خودم را با این امر مطرح کردم و به دیگر نمایندگان گفتم که این امر به مصلحت کشور نیست ولی در مقابل با اعتراضات زیادی از سوی برخی نمایندگان مواجه شدم. ما دیدیم که پس از مدتی رهبری تاکید کردند که تا به اینجا هم مجلس و هم دولت خوب عمل کرده‌اند و بهتر از است که دیگر ادامه ندهند.

وی ادامه داد: آنها به این اظهارات رهبری هیچ توجهی نکردند و گمان کردند که فقط باید طرح سوال از رییس جمهور را لغو کنند و پس از این مورد به استیضاح وزیر کار پرداختند که در جریان این استیضاح آن یکشنبه سیاه اتفاق افتاد. من هم مزاج مجلس را می‌دانم و هم با دولت‌ها کار کرده‌ام. اگر رییس‌جمهور شوم حداکثر تلاش خود را می‌کنم که بین مجلس و دولت رابطه‌ای صمیمانه برقرار کنم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان در برابر این پرسش که "نظرتان در مورد تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها چیست و آیا در دولت احتمالی خود برنامه‌ای در این زمینه دارید؟" پاسخ داد: من با تفکیک جنسیتی موافقم و معتقدم همانطور که بعد از انقلاب در اتوبوس‌ها تفکیک جنسیتی انجام دادیم می‌توانیم در جاهای دیگر این تفکیک را انجام دهیم. ما در ابتدای انقلاب پس از اینکه این اقدام را در اتوبوس انجام داده‌ایم مشاهده کردیم که درک این موضوع برای مردم سخت بود ولی امروز این اتفاق عادی شده است و حتی بدحجاب‌ها نیز هیچ مشکلی با این قضیه ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۵ ۱۰:۴۰

دانشگاه با اتوبوس خیلی فرق داره ها

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۵ ۱۱:۰۴

خد رو شکر که کمترین شانس را در بین کاندیداها دارد وگرنه باید منتظر تفکییک جنسیتی در پیاده رو ها و خیابانها و... بودیم

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۵ ۱۱:۱۹

سلام من تو بچگی در شهر کوچکمان تا کلاس پنجم ابتدائی تو مدرسه ای درس میخوندم که کلاس ها مختلط بود حضور دختر ها و پسرها در کنار هم باعث رقابت و رفاقت و صمیمیت بین آنها میشد و من همیشه جزو شاگردان ممتاز میشدم ولی وقتی به دوره راهنمایی و دبیرستان رفتم دیگر اشتیاق به رقابت را در خودم حس نمی کردم تا اینکه به دانشگاه رفتم و دوباره با شور و اشتیاق به علم آموزی رو کردم .تفکیک جنسیتی باعث حالت جمود در محیط علمی میشود باور کنید

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۵ ۱۱:۵۰

ادمی که دانشگاه و با اتوبوس مقایسه میکنه حتما تو انتخابات برنده میشه!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۵ ۱۲:۱۵

سلام. همیشه کسانی که دنبال رعایت قوانین دین مقدس اسلام هستند طرفدار کمی دارند.خوشم میاد با آنکه می داند این دوره زمونه دنبال بی حجابی آزادی پسر ودختر هستند حرف وعقیده اش را بیان می کند بدون آنکه نگران رای باشد این یعنی حاضر نیست به هر قیمتی رای بیاورد.رای ما فقط حداد عادل. اتفاقاً من از طرح تفکیک جنسیتی استقبال می کنم ودلم می خواهد مثل مدرسه محیط درس دانشگاه هم باشد که راحت تر وبا احساس بهتری درس بخوانم. تازه نه اینکه خیلی در اتوبوسها رعایت می کنید . مهم آن است که به خاطر رای بیشتر قوانین دین را پایمال نمی کنید. از آقای حداد عادل ممنونم که دین وحفظ حریم بین مردان وزنان برای امنیت بیشتر زنان برایش بیشتر از رای بالا اهمیت دارد. همیشه کسی که دنبال خدا ودین خدا باشد تنهاتر است. آرزویم رئیس جمهوری است که حجاب ورعایت قوانین دین زیبای اسلام را ارمغان بیاورد نه صرف آزادی که میل ونفس آدمی می خواهد.آزادگی نه آزادی

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۵ ۱۲:۳۲

جمله رو داشته باشید: "معتقدم رفع بیکاری با ایجاد شغل ممکن می‌شود"

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۵ ۱۳:۰۸

اگر ذات کسی مشکل دار باشه و به اصطلاح مریض باشه حتی اگه خیابان ها رو هم تفکیک جنسیتی کنن بازم از کار خوش دست بر نمیداره

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۵ ۱۳:۲۶

من در دانشگاهی درس می خونم که تفکیک جنسیتی شده و فضای دانشگاه بسیار بد است طوری که هیچکس خارج از وقت کلاسها حاضر نیست به دانشگاه بیاید حتی برای مطالعه در دوران امتحانات و همه فراری اند...

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۵ ۱۹:۰۲

خانم فاطیما تمام قد از صحبت های حداد دفاع کرد.آیا این محدودیت ها و فضای امنیتی توهین به دختران و پسران ایرانی نیست؟ ایا این تفکیک جنسیتی در مدارس باعث جلوگیری از ترویج فساد در جامعه شده؟ این درست که در جامعه افکار بیمار و سادیستی بسیاری وجود دارد و آفت جامعه هستند.اما این محدودیت ها 30 سال است که بهبودی در وضعیت نداشته که هیچ وضعیت را بغرنج تر کرده.فقط کافیست کمی بدون تعصب کورکورانه و با منطق به شرایط بنگریم

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۱۱:۲۵

سلام.چرا توهین باشد.ببینید باید هم دانشگاههایی باشد که خاص دختران یا پسران باشد مثل الزهرا (س) وهم مختلط مثل سایر دانشگاهها اونوقت هرکسی دوست داشت مختلط برود آنجا وهرکس دوست نداشت به دانشگاه خاص ما می رود اینکه دانشگاهها کلاً مختلط باشد این درست نیست باید از هردونوع باشد .تاجایی که من می دانم آقای حداد عادل در جایی که کامل درباره این موضوع صحبت کرده اند گفته اند در جایی که بشود وظرفیت کلاسها طوری باشد که بتوان در دوتایم مختلف یکی برای پسرها ویکی برای دخترها باشد اینکار بهتر است ایشون هیچ وقت نگفتند تفکیک در همه جا وبه هر قیمتی .

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۱۱:۳۶

این حرف دکتر حداد عادل است: "* غلامعلی حداد عادل: به عنوان یک مسلمان اعتقاد دارم در زمانی که اختلاط زن و مرد نیاز نباشد باید تفکیک صورت بگیرد. در دانشگاهها نیز همین. اگر در یک رشته و برای یک کلاس ۱۰۰ دانشجو وجود دارد و قرار باشد این کلاس در دو تایم تشکیل شود بهتر این است که کلاس ها به صورت مجزا برای خانمها و آقایان تشکیل شود."

avatar
۱۳۹۲-۰۳-۱۶ ۱۲:۵۵

آقاى حداد كاملا درست فرمو دند ما به داشتن چنين مسؤليني افتخار ميكنيم