• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 91111106925
  • خبرنگار : 71452

نابغه سه ساله ایرانی به جمع کوچکترین‌ اعضای انجمن جهانی تیزهوشان پیوست

نابغه سه ساله ایرانی به جمع کوچکترین‌ اعضای انجمن جهانی تیزهوشان پیوست

«شروین سرابی» کودک سه ساله ایرانی ساکن انگلیس با بهره هوشی 136 به عنوان جدیدترین عضو و یکی از کوچکترین اعضای سازمان «منسا»( قدیمی ترین و بزرگترین جامعه هوشبهر بالا) انتخاب شد.

«شروین سرابی» کودک سه ساله ایرانی ساکن انگلیس با بهره هوشی 136 به عنوان جدیدترین عضو و یکی از کوچکترین اعضای سازمان «منسا»( قدیمی ترین و بزرگترین جامعه هوشبهر بالا) انتخاب شد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کودک سه ساله که به همراه پدر و مادر خود در منطقه بارنزلی در جنوب یورکشایر زندگی می کند، جزو یک درصد افراد باهوش جهان محسوب می شود.

«شروین» از 10 ماهگی شروع به صحبت و از 20 ماهگی جملات را به طور کامل ادا کرد. در سن دو سالگی توانایی خواندن، شمارش تا 200 و گفتن نام کشورهای مختلف و شناسایی پرچم آنها، گفتن نام سیارات منظومه شمسی، اندام داخلی بدن انسان و حیوانات را پیدا کرد.

مادر شروین تأکید می‌کند: اطلاعات عمومی وی بی‌نظیر است و هیچگاه مانند سایر همسالان، برنامه های کودک را نگاه نمی کند و اغلب اخبار و گزارش های هواشناسی را تماشا می کند. شروین هیچگاه برای یادیگری تحت فشار قرار نداشته و در برخی موارد در برابر سوال های متعدد او جوابی نداریم.

«شروین سرابی» با این بهره هوشی به عضویت سازمان بین المللی «منسا» انگلیس در آمد که از بین 22 هزار عضو تنها 100 عضو زیر 10 سال در آن عضویت دارند.

«شروین» به تازگی در کلاس های مدرسه Rastrick در بریگهاوس در غرب یورکشایر برای یادگیری دروس اختصاصی حضور خواهد یافت.

سازمان منسا قدیمی ترین و بزرگترین جامعه هوشبهر (IQ) بالا در جهان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۲ ۰۷:۳۹

اگه این 22هزار باهوش را به حکومت ایران بدن 22 هزار حافظ درست میکنیم

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۲ ۲۲:۳۴

خوب سؤال كنيد؛ آيا اين پسر باهوش را مي‌توان به ايران برگرداند و إز هوش او استفاده كرد؟ يا مثل همه باهوشها كه مهاجرت كردن، كاري براي ايران عزيزمان انجام نمي‌دن و فقط اسمش إيراني خواهد بود؟ Barnsley يه شهر كوچك در شمال انگلستان هست؟ آيا در ايران ما هم مي‌توان از اين بچه‌ها رو در روستاها كشف كرد؟ من مي‌گم خير! به اميد اينكه ايران سربلند باشه!