• شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91091105227
  • منبع : مطبوعات

با مستندی از حداد عادل؛

پخش گزارش‌های تبلیغات انتخاباتی از صدا و سیما کلید خورد

پخش گزارش‌های تبلیغات انتخاباتی از صدا و سیما کلید خورد

صدا و سیما جمعه شب با پخش مستندی از حداد عادل پخش گزارش‌های تبلیغات انتخاباتی از این رسانه که می‌تواند جنبه غیرقانونی داشته باشد را کلید زد.

صدا و سیما جمعه شب با پخش مستندی از حداد عادل پخش گزارش‌های تبلیغات انتخاباتی از این رسانه که می‌تواند جنبه غیرقانونی داشته باشد را کلید زد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در بخشی از این مستند که حدود یک‌ساعت زمان در پر بیننده‌ترین ساعات را داشت، حداد عادل نماینده مجلس شورای اسلامی به مقاطعی از زندگی خود در ارتباط با تاریخ انقلاب اسلامی اشاره داشت و سپس با حضور در دبستانی دخترانه در اسلامشهر به یکی از کلاس‌های درس رفت و پس از صحبت برای دانش‌آموزان به تک تک آن‌ها هدیه داد و در مقابل از آن‌ها گل دریافت کرد.

بهانه این گزارش تالیف کتاب درس اجتماعی پایه سوم ابتدایی توسط حداد عادل بود که دانش‌آموزان یک بخش نسبتا محروم در حاشیه تهران با ارسال نامه‌هایی از او دعوت کرده بودند که از مدرسه آن‌ها بازدید کند. در این فیلم تبلیغاتی ده‌ها بار نام و عکس‌هایی از حدادعادل در حالت‌های مختلف پخش شد که آن را در سطح سی‌دی‌های تبلیغاتی نامزدها که در ایام انتخابات به رایگان توزیع می‌شود نازل کرده بود.

شاید از نظر صداوسیما این اقدام رسما با هدف تبلیغات انجام نشده باشد، اما در دیدگاه مخاطبان آگاهی که می‌دانند از شخصیت محوری این مستند در عرصه سیاسی به عنوان یکی از کاندیداهای بالقوه ریاست جمهورری یاد می‌شود، هدفی جز این برداشت نخواهد شد.

ضرغامی رییس سازمان صداوسیما اخیرا در پاسخ به پرسشی درباره‌ تبلیغات تلویزیونی این روزها، توضیح داد: سازمان صداوسیما نیمی از اعتباراتی را که برای اداره‌اش نیاز دارد از طریق درآمدهای بازرگانی به دست می‌آورد. من فکر می‌کنم هیچ دستگاهی این توانمندی را ندارد که بخش بزرگی از بودجه خود را که بالغ بر 600 تا 700 میلیارد تومان می‌شود، از طریق درآمدهای خود کسب کند اما همین قدر هم که باید از طریق درآمدهای خود کسب کند تبلیغات مجانی انجام می‌دهد.

حدادعادل تاکنون به صراحت از حضور در انتخابات سخن نگفته اما آن را نفی هم نکرده است.

وی در حاشیه بیست و نهمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که آیا برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم کاندیدا می‌شوید؟ اظهار کرد: فرصت زیادی برای تصمیم‌گیری هست عجله نکنید.

گفته‌ می‌شود جمعیت رهپویان و جمعیت ایثارگران دو تشکل حامی حدادعادل برای ورود به عرصه انتخابات هستند. علی دارابی معاون فعلی سیمای سازمان صداوسیما از موسسان جمعیت ایثارگران و از فعالان این حزب سیاسی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۹-۱۱ ۱۲:۵۲

تا باشه از اين تبليغات. كشور يه كمي هم به شور و نشاط از نوع انتخاباتي احتياج داره.

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۱۱ ۱۳:۳۵

ايسنا براي اطلاع‌رساني دقيق و به‌موقع، تشکر.

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۱۱ ۱۳:۳۷

اين مستند به صورت آماتور و بدون استفاده از تكنيكهاي فني رايج ساخته شده بود و ايشان به بخشهايي از زندگي خانوادگي خود هم اشاره كرد. سوال: آيا اين فرصت به صورت عادلانه در اختيار تمامي چهره‌هاي مالدگار و شخصيتهاي سياسي مي‌باشد؟

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۱۱ ۱۳:۵۱

اين كار "م" است(!)

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۱۱ ۱۶:۵۱

سلام، چی می‌گید شما...؟ شما که این‌قدر دم از قانون و نمی‌دونم چی و... می‌زنید، اگه راست می‌گید بريد اقای لاریجانی ريیس مجلس رو ببینید. من نمی‌دونم یه یک ماهی هست که آقای لاریجانی با گذشته‌ها فرق کرده و از یک ماه پیش سفرها و بازدیدها و... رو شروع کرده و الان هم در کربلا هستند! ... اینها... فقط واسه تبلیغه. اصلا از روزی که اسم انتخابات و نزدیک شدن انتخابات توی کشور سر زبانها افتاده، آقای لاریجانی به بیمارستانها، مدارس و دانشگاها و خیلی جاهای دیگه سفر می‌کنند. چرا اومدید راست چسبیدید به این آقای حداد عادل و به بقیه کاری ندارید؟! این ... حالا خواسته یه سری به مدرسه‌ها بزنه و از اوضاع دانش‌آموزان خبر داشته باشه، چون کار ایشان ادبیات هست و به نظر من باید هم به مدارس سری بزنه. خوبه که آقای حداد مثل آقای لاریجانی به کربلا یا دانشگاهی نرفته که سخنرانی بکنه و گرنه قیام می‌کردید و ... و ... به راه می‌انداختید. خلاصه آقای حداد عادل هر چه هست بهتر از این اقای لاریجانی هست و من و همشهریام همه دوستش داریم!

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۱۱ ۲۳:۰۵

ان‌شاءالله ملت ایران برخي اشتباهات گذشته را تکرار نخواهند کرد. ضمن این که این آقا اصلا در کلاس ریاست‌جمهوری هم نیست!

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۱۲ ۰۹:۲۵

آیا این آقا حداد عادل هستند یا غیرعادل؟!