• شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۱ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 91080603664
  • منبع : نمایندگی همدان

اشیاء زینتی در آکواریوم برای ماهی استرس ایجاد می‌کند

اشیاء زینتی در آکواریوم برای ماهی استرس ایجاد می‌کند

ایسنا/همدان مدیرکل دامپزشکی استان همدان توصیه کرد: پرورش دهندگان ماهیان زینتی تراکم ماهی موجود در آکواریوم را رعایت کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان توصیه کرد: پرورش دهندگان ماهیان زینتی تراکم ماهی موجود در آکواریوم را رعایت کنند.

احمد کریمی مخصوص در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه همدان، با بیان این مطلب عنوان کرد: پرورش دهندگان ماهیان زینتی باید تراکم ماهی موجود در آکواریوم را رعایت کنند چراکه خفگی بر اثر کمبود اکسیژن بیشترین عامل تلفات ماهیان آکواریومی است.

وی افزود: پرورش دهندگان ماهیان زینتی باید به نوع ماهی توجه داشته باشند و از نگهداری ماهیان غیر هم نوع در کنار یکدیگر جلوگیری کنند.

دکتر کریمی مخصوص تاکید کرد: در داخل آکواریوم از گذاشتن انواع اشیاء زینتی خودداری شود چراکه وجود این اشیا برای ماهیان استرس ایجاد می‌کند.

وی اظهارکرد: تلفات ناشی از بیماری‌های محیطی در بین ماهیان زینتی بیشترین عامل تلفات ماهیان را شامل می‌شود که پرورش دهندگان باید شرایط ایده‌آل و محیطی آرام را برای ماهیان فراهم کنند.

دکتر کریمی مخصوص بیان کرد: یکی دیگر از بیماری‌هایی که ماهیان را تهدید می‌کند بیماری‌های تغذیه‌ای است که توصیه می‌شود با کارشناسان ماهیان آبزی در مجموعه دامپزشکی در ارتباط باشند.

وی تاکید کرد: افزایش و کاهش میزان اسید آب موجود در آکواریوم‌ها، وجود سختی آب و تغییر میزان کربنات موجود در آب ماهیان را تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین بهتر است با توجه به تراکم موجود در آکواریوم آب آکواریوم در زمان مشخص تعویض شود.

کریمی مخصوص گفت: پرورش دهندگان ماهیان زینتی به هنگام تعویض آب آکواریوم باید به مدت 24 ساعت آب مورد نظر را داخل ظرفی جدا نگهداری کنند تا کلر زدایی شود.

وی تصریح کرد: در برخی موارد برخورد ماهی‌ها به دیواره آکواریوم موجب استرس در بین ماهیان و تلفات آنها می‌شود.

دکتر کریمی مخصوص در پایان عنوان کرد: نگهداری لا‌ک‌پشت‌ها به ویژه لاک‌پشت‌های گوش قرمز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و پرورش دهندگان باید از نگهداری لاک‌پشت‌ها در درون اکواریوم در کنار ماهیان خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha