• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۱ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91071912770

در قالب طرح دو فوريتي وارد مجلس مي‌شود:‌

عرضه‌ دلار 1700 توماني به توليدكنندگان

عرضه‌ دلار 1700 توماني به توليدكنندگان

طرح دو فوريتي شامل عرضه‌ ارز 1700 تا 1800 توماني به توليدكنندگان و ثبات اقتصادي به مدت يكسال تا دو هفته ديگر وارد صحن علني مجلس مي‌شود.

طرح دو فوريتي شامل عرضه‌ ارز 1700 تا 1800 توماني به توليدكنندگان و ثبات اقتصادي به مدت يكسال تا دو هفته ديگر وارد صحن علني مجلس مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ارسلان فتحي‌پور - رييس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، با اعلام خبر فوق گفت: در حال حاضر دليلي ندارد كه مديريت شناور ارزي حفظ شود. ما در جنگ اقتصادي به سر مي‌بريم و بايد براي شرايط بدتر از اين هم آماده باشيم.

وي با بيان اين كه روزانه 200 ميليون دلار ارز به بازار تزريق مي‌شود، گفت: همچنين قرار است به منظور كاهش هزينه‌ها پيشنهاد تعديل نيروهاي اضافي كارخانه‌ها را به مجلس ارائه كنيم.

رييس كميسيون اقتصادي و مجلس با اشاره به مطرح شدن دوباره‌ي سهميه‌بندي كالا در مجلس تصريح كرد: پيشنهاد ما اين است كه به جاي يارانه نقدي كارت الكترونيك به مردم داده شود تا بتوان از طريق آن كارت كالاهاي اساسي خود را خريداري كنند.

وي با بيان اين كه در حال حاضر 19 ميليارد دلار ارز در منازل ذخيره شده است، بيان كرد: توليد ملي به شخصيت، هويت و ممات يك كشور بستگي دارد و زيربناي توسعه و پيشرفت تلقي مي‌شود.

رييس كميسيون اقتصادي مجلس ادامه داد:در سال 1390 حدود 60 تا 80 ميليارد دلار كالا به داخل كشور وارد شده ولي در مقابل بحث صادرات غير نفتي 31 ميليارددلار بوده است.

فتحي‌پور با بيان اين كه متاسفانه افتخار مي‌كنيم كه نفت مي‌فروشيم ولي كالاي مصرفي وارد مي‌كنيم، اظهار كرد: با اين وضع تورم چطور مي‌توانيم اقتصاد مقاومتي را اجرايي كنيم؟ همه با هم بايد همكاري كرده و توليد ملي را حمايت كنيم. بايد خود تحريمي را كنار گذاشته و به فكر توليدكنندگان باشيم.

رييس كميسيون اقتصادي مجلس در پايان با بيان اين كه نبايد اجازه دهيم سوء استفاده‌گران در اقتصاد كشور اختلال ايجاد كنند، بيان كرد: بايد به كالاهاي اساسي، دارو، درمان و همين طور دانشجويان ارز بدهيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha