يك بالگرد با قدرت انساني، ساخت دانشجويان مهندسي دانشگاه مريلند توانست براي 50 ثانيه در هوا باقي مانده و ركورد پيشين اين گروه را به مدت 11 ثانيه بهبود بخشد.
يك بالگرد با قدرت انساني، ساخت دانشجويان مهندسي دانشگاه مريلند توانست براي 50 ثانيه در هوا باقي مانده و ركورد پيشين اين گروه را به مدت 11 ثانيه بهبود بخشد.
به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين بالگرد كه با ركاب زني بر روي يك چارچوب دوچرخه مانند سبك نيرو مي گيرد توسط «كايل گلوسنكامپ» از دانشجويان دانشگاه مريلند هدايت شده بود.
اين دانشجويان اميدوارند بتوانند جايزه 250 هزار دلاري براي پرواز با نيروي انساني را به دست بياورند اما بالگرد «گامرا 2» بايد 10 ثانيه ديگر در آسمان باقي بماند تا بتواند استاندارد جايزه انجمن بالگرد آمريكا را تامين كند.
شركتكنندگان در رقابت بالگرد نيروي انساني انجمن باگرد آمريكا بايد يك بالگرد نيروي انساني را براي 60 ثانيه در هوا نگه داشته، در ارتفاع سه متر درون يك محدود 10 متر مربعي باقي بمانند.
گامرا 2 در پرواز 50 ثانيهاي خود توانست از ديگر بالگردها به زمان مورد نياز نزديكتر شود. نمونه قلبي اين بالگرد موسوم به «گامرا 1» ابتدا در سال 2011 پرواز كرد.
گامرا كه نام خود را از يك لاكپشت پرنده غولپ1يكر در فيلمهاي ژاپني گرفته، با مواد سبك طراحي شده و بدون خلبان تنها 63 كيلوگرم وزن دارد.
گامرا 18 متر طول داشته و قطر هر پروانه آن 12 متر است.اين نمونه از فيبر كربن، فوم و چوب بالسا ساخته شده است.
اگرچه بايد نوار اين پرواز تائيد شود اما به گفته داوران انجمن ملي هوانوردي به نظر ميرسد كه اين دانشجويان موفق به ثبت ركورد شدهاند.
تاكنون كسي موفق به كسب جايزه 250 هزار دلاري سيكورسكي بالگرد نيروي انساني نشده است. يك تيم ژاپني در سال 1994 توانستهاند خود را به نزديكي آن رسانده و 19.46 ثانيه را در ارتفاع هشت اينچي حفظ كنند.
پرواز با بالگردهاي نيروي انساني بسيار مشكل است چرا كه مانند هواپيما از يال ثابت برخوردار نيستند. با پدال زدن خلبانان ميتوانند نيروي محركه لازم را براي غلبه بر نيروي كششي كه آنها را عقب نگه داشته، جمعآوري و در هوا پرواز كنند.
اما از آنجايي كه بالگردها به جاي حركت رو به جلو با بالا رفتن از زمين بلند ميشوند، نيروي محركه به تنهايي كافي نيست.
انتهاي پيام
نظرات