• چهارشنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 91012307316
  • منبع : نمایندگی ایلام

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

گردو خاک پی‌درپی سلامت مردم ايلام را به خطر انداخته است

گردو خاک پی‌درپی سلامت مردم ايلام را به خطر انداخته است

ایسنا/ایلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ايلام گفت: پژوهش زیربنای توسعه ملت‌ها به شمار می‌رود که از طریق آن ناشناخته‌های علمی جوامع شناسایی می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ايلام گفت: پژوهش زیربنای توسعه ملت‌ها به شمار می‌رود که از طریق آن ناشناخته‌های علمی جوامع شناسایی می‌شود.

دکتر خیرالله اسدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهارکرد: روی آوردن به پژوهش یک نیاز در ابعاد فردی ، دانشگاهی و رشد جامعه علمی کشور است که این نیاز ضروری باید در کشور نهادینه شود.

وی با بیان این که فرهنگ از دانشگاه‌ها شروع می‌شود، افزود: برای آن که مسئله‌ای در جامعه نهادینه شود باید برای آن قوانین وضع کرد و در دسترس همگان قرار داد و در امر پژوهش پزشکی باید زیرساخت‌های آن در جامعه فراهم کرد.

اسدالهی با اشاره به این که برای ایجاد فرهنگ پژوهش و فرهنگ سازی این مهم باید در اولویت‌ها و ارزش‌های علمی شناسایی شود، خاطرنشان کرد: در کنار آن نیز آموزش دانشجویان و برگزاری دوره‌های آموزشی ، پژوهشی و اختصاص بودجه برای طرح‌های تحقیقاتی ضرورت دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نيز دررابطه با تاثیر گرد وغبارهای پی‌درپی در استان گفت: گرد و خاک شدید هوا و ذرات معلق موجود سلامت مردم استان را به خطر انداخته است.

مهندس سمیر ایار با اشاره به این که این گرد وخاک از کشور همسایه وارد استان می‌شود، تصریح کرد: گردش ریزگردها در هوا برای مردم استان بسیار مضر شده است.

وی با اشاره به تاثیر این گرد و غبار بر روی سلامت مردم استان خاطر نشان کرد: این ریزگردها زمینه بیماری‌های تنفسی، ریوی و آسم را در افراد بالا می‌برد و حتی بیماران قلبی و عروقی استان نیز در معرض خطر تشدید بیماری خود قرار دارند.

وی به برنامه‌های مرکز بهداشت استان برای کاهش عوارض جسمی و روانی این پدیده مخرب در بین مردم اشاره كرد و افزود: مرکز بهداشت استان کارگاه‌های آموزشی شیوه‌های مقابله با پدیده گرد وغبار و توزیع ماسک بهداشتی و اجرایی برنامه‌های مداخله‌ای با سایر ارگانها و نهادهای دولتی استان را از اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

ایار به بیماران قلبی وعروقی استان توصیه کرد: تا جایی که امکان دارد به دلیل وجود ذرات مضر و مخرب سلامت در هوا از منازل خود خارج نشوند. انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha