• دوشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95031710317
  • منبع : نمایندگی همدان

معرفی 20 طرح مشارکتی و غیرمشارکتی روستائیان به صندوق کارآفرینی امید همدان

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان از ارسال 20 طرح‌ مشارکتی و غیرمشارکتی به صندوق کارآفرینی امید خبر داد و گفت: تا کنون 60 طرح از شهرستان‌ها به دبیرخانه طرح مشارکت روستائیان در ایجاد واحدهای تولیدی مستقر در روستاها رسیده است.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، فریدون عربی دوشنبه 17 خرداد در کارگروه تخصصی روستایی و عشایر استان همدان، اظهار کرد: در حال حاضر 10 طرح مشارکتی و 10 طرح غیرمشارکتی پس از تصویب استانی به صندوق کارآفرینی امید ارسال شد.

وی با بیان اینکه بازرسان این بانک پس از مراجعه به محل طرح از شرایط موجود بازدید خواهند کرد، یادآور شد: آنها به دنبال ایجاد طرح‌های دانش‌بنیان هستند تا از این طریق بتوان مقدمات سکونت بیشتر روستائیان را فراهم کرده و از مهاجرت روستائیان جلوگیری شود.

عربی با تأکید بر اینکه این طرح‌ها در همه صنایع از جمله خدماتی، صنعتی و تکمیلی و متناسب با شرایط روستا است، افزود: بین 20 تا 200 خانوار می‌توانند در هریک از این طرح‌ها مشارکت داشته و تا هفت میلیون و 500 هزار ریال بدون وجود سقف از تسهیلات استفاده کنند.

وثیقه افراد، کارت یارانه

وی با بیان اینکه وثیقه افراد در این طرح‌ها کارت یارانه آنها است، ادامه داد: با موافقت بانک عامل پس از ارائه تسهیلات نسبت به برداشت یارانه خانوار در این طرح‌ها اقدام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان خاطرنشان کرد: پس از ارائه تسهیلات طرح مشارکت تا یک‌سال دوره تنفس خواهد بود و بعد از یک‌سال بازپرداخت حداکثر تا چهار سال انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها تا 10 سال از معافیت مالیاتی بهره‌مند هستند، اظهار کرد: شرکت‌های خدماتی موظف هستند نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند.

وی افزود: پست بانک، بانک سینا و بنیاد علوی و جانبازان در این طرح مشارکت دارند و واحدهای استانی موظف هستند هر گونه خدمات را ارائه دهند.

جمعیت روستایی همدان به 30 درصد رسید

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان با تأکید بر حفظ روستائیان و ماندگاری آنان در روستاها، عنوان کرد: استان همدان دارای 1075 روستا است که تا سال گذشته 45 درصد جمعیت استان همدان در این روستاها ساکن بودند اما در حال حاضر، جمعیت روستایی استان همدان به علت مهاجرت به 30 درصد رسیده است.

عربی ضمن انتقاد از پخش شدن اعتبارات روستاها در بین دستگاه‌های مختلف، اظهار کرد: بیش از 20 دستگاه به اسم روستا اعتبار دریافت می‌کنند و همین موضوع باعث شده تا اعتبارات در جای خود هزینه نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha