• دوشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95031710314
  • منبع : نمایندگی همدان

بهره‌مندی 4486 روستایی همدان از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان همدان گفت: سال گذشته 4486 نفر در روستاهای استان همدان از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای بهره‌مند شدند.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، علیرضا محرابی دوشنبه 17 خرداد در کارگروه تخصصی روستایی و عشایری استان، اظهار کرد: 109 تیم سیار روستایی در شهرستان‌های مختلف اتان کار آموزش به روستائیان را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه 64 درصد از مهارت‌آموزان سازمان فنی‌وحرفه‌ای را زنان روستایی تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: سرانه آموزش در روستاهای استان در سال 92، 0.55 درصد بوده که این سرانه در سال 94 به 1.3 درصد رسیده است.

وی افزود: ضریب نفوذ آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در روستاها از 7.26 در سال 92 به 12.45 در سال 94 رسیده که نشان‌دهنده رشد خوب در این زمینه است.

ضریب نفوذ روستایی در استان همدان 3.5 برابر کشور است

وی ادامه داد: ضریب نفوذ روستایی در استان همدان 3.5 برابر کشور است به‌طوریکه میانگین کشوری در حال حاضر 3.61 درصد است.

محرابی یادآور شد: در سال گذشته 163 روستا تحت پوشش سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان قرار داشت و در سال‍‌جاری نیز آموزش بازارمحور و کارآفرینی را آغاز کرده‌ایم تا افراد کارآفرین شناسایی و آموزش داده شوند.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه این سازمان بخشی از آموزش‌ها را براساس نیاز جامعه ارائه می‌دهد، تصریح کرد: در آموزش فنی‌وحرفه‌ای غیررسمی محدودیت حرفه و رشته نداریم و هر رشته‌ای که نیاز باشد، می‌توانیم در برنامه‌های آموزشی بگنجانیم.

وی با اشاره به نیاززسنجی روستایی و عشایری نیز خاطرنشان کرد: طی تفاهمی که با دهیاران صورت گرفته نیازسنجی روستایی در 9 شهرستان انجام گرفته و تفاهم‌نامه نهایی با فرمانداران بسته شده است.

عملکرد آموزش روستائیان در استان 5 برابر بیش از کشور است

وی تأکید کرد: جمعیت روستایی 30 درصد جمعیت استان همدان را تشکیل می‌دهد این درحالیست که در عملکرد آموزش روستائیان در استان 5 برابر بیش از کشور است.

محرابی یادآور شد: در سال گذشته در مجموع 8 میلیون و 850 هزار نفر ساعت در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای استان همدان آموزش دیدند که از این تعداد 54 هزار نفر آزمون سنجش مهارت داده و 70 درصد توانستند گواهینامه مهارت دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha