• دوشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95031710311
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

افتتاح دفتر یک نشریه ایرانی در کردستان عراق

دفتر رسمی نشریه جام کوردی در اقلیم کردستان عراق افتتاح شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا منطقه کرمانشاه، رضا رحمتیان، مدیر نشریه جام کوردی در مراسم افتتاحیه این دفتر، گفت: جام‌ کوردی به عنوان رسانه چاپی مشترک فی ما بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق سه سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

رحمتیان با اشاره به اینکه دفتر مرکزی این نشریه در شهر کرمانشاه واقع شده است، افزود: ساکنین ایران بخصوص مناطق کردنشین با مردمان اقلیم کردستان نقاط مشترک زیادی داشته و از نظر زبان و فرهنگ خیلی به هم نزدیک هستند.

وی درباره راهبرد و شیوه کاری جام کوردی افزود: جام کوردی آمده است تا پل ارتباطی ایران و اقلیم کردستان باشد و تلاش خواهد کرد تا صلح و دوستی میان دو طرف را توسعه و تحکیم بخشد؛ ضمن اینکه توجه به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیز در اولویت کار این نشریه خواهد بود.

رحمتیان افزود: این نشریه تلاش خواهد کرد تا از راه نزدیکی بیشتر تجار و فعالین اقتصادی، محرک خوبی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی هم باشد.

مدیر جام کوردی افزود: جام کوردی در برنامه دارد تا با دیدی یکسان به اقلیم کردستان نگریسته و هیچ تفاوتی را در میان جریان های سیاسی قائل نخواهد بود و مبنای فعالیت های خود را خارج از محدوده فعالیت‌های سیاسی و در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی پیگیری خواهد کرد.

هاشمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه این نشریه توانسته به مشترکات دو کشور در تمام مباحث فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بپردازد و امروز بر همین اساس نگاه ویژه‌ای به این نشریه است.

وی درباره برگزاری کلاس‌های آموزشی برای روزنامه‌نگاران اقلیم و بازدید آنها از توانمندی رسانه ای جمهوری اسلامی ایران، گفت: در صورت ارسال درخواست رسمی از سوی ادارات کل فرهنگ و سندیکای روزنامه نگاران اقلیم کردستان، موضوع بررسی و برنامه سفردوستان فراهم خواهد شد.

کاروان انور، رییس شاخه سلیمانیه سندیکای روزنامه‌نگاران اقلیم کردستان نیز در این مراسم با اشاره به روابط تاریخی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق، گفت: ایران در زمره کشورهایی است که تمدن، فرهنگ و تاریخ غنی دارد و لازم است که ما از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی ایران بهره بگیریم.

وی گفت: یکی از درخواست‌های ما از مسؤولان جمهوری اسلامی ایران، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزش روزنامه‌نگاری و بازدید خبرنگاران و مدیران روزنامه‌ها از چاپخانه‌ها و روزنامه‌های ایرانی است تا با علم روز در این زمینه آشنا شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha