• دوشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 95031710288

در نشست شورای حکام آژانس

آمانو: برای پایدار ماندن برجام، تعهدات محکم همه طرف‌ها ضروری است

آمانو: برای پایدار ماندن برجام، تعهدات محکم همه طرف‌ها ضروری است

مدیرکل آژانس گفت: برای پایدار ماندن اجرای برجام، تعهدات محکم همه طرف‌ها ضرورت خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ابتدای نشست چهار روزه شورای حکام در سخنانی درباره نظارت و راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای ایران گفت: شما گزارش من در مورد راستی‌آزمایی و نظارت بر جمهوری اسلامی ایران در پرتو قطع‌نامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که به اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران تحت برنامه جامع اقدام مشترک می‌پردازد را پیش‌رو دارید. این گزارش خلاصه‌ای از فعالیت‌های نظارتی و راستی‌آزمایی است که آژانس تحت قطع‌نامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل و قطع‌نامه‌های مربوطه شورای حکام انجام داده است. این فعالیت‌ها با اقدامات پادمانی استاندار آژانس تطابق دارد. این گزارش واقعیات را بی‌طرفانه و واقع‌گرایانه ارائه می‌دهد و شامل اطلاعات مناسبی است که آژانس می‌تواند با کشورهای عضو به اشتراک بگذارد.

او ادامه داد: ما در مراحل ابتدایی روندی قرار دادیم که به توجه دقیق و مداوم همه طرف‌های ذی‌نفع نیاز دارد. همه طرف‌ها برای تحقق اجرا تلاش کرده‌اند. در ماه‌ها و سال‌های پیش‌رو برای پایدار ماندن اجرا ادامه تعهدات محکم همه طرف‌ها ضرورت خواهد داشت.

آمانو افزود: فعالیت‌ها تحت پروتکل الحاقی توافق پادمان‌های ایران که ایران به طور مشروط آن را اعمال می‌کند و اجرایی شدن آن قریب الوقوع است ادامه دارد. از زمان آخرین گزارش من آژانس تحت پروتکل الحاقی به سایت‌ها و دیگر مکان‌ها در ایران دسترسی مضاعفی داشته است. من به اطلاع‌رسانی به شورای حکام ادامه خواهم داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha