• دوشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 95031710107
  • منبع : نمایندگی قزوین

‌بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از جاده‌ در دست احداث "قزوین - رحیم‌آباد – کلاچای"

‌معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی به همراه استاندار قزوین و مسئولان استان قزوین و گیلان از در دست احداث جاده قزوین - رحیم‌آباد – کلاچای بازدید به عمل آورد.

‌به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قزوین، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از جاده در دست احداث "قزوین - رحیم‌آباد – کلاچای" اظهار کرد: این مسیر به‌عنوان یک راه ارتباطی، استان‌های قزوین، گیلان و مازندران را به هم متصل ساخته و چندین روستای مهم را به هم پیوند خواهد زد.

وی ادامه داد: برای بازسازی و اصلاح حدود 26 کیلومتر از مسیر 140 کیلومتری این جاده که در استان قزوین واقع‌شده طی قراردادی با قرارگاه خاتم و با دو هزار میلیارد ریال اعتبار از محل فروش سهام نیز به توافق رسیده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی افزود: امیدواریم با تسهیلات صورت گرفته و مساعدت مسئولان ذی‌ربط بتوانیم در طول سه تا چهار سال آینده شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با احداث جاده‌ی "قزوین - رحیم‌آباد – کلاچای"، ضمن کاهش ترافیک در راه‌های ارتباطی به شمال، مصرف سالانه سوخت در کشور را تا 60 میلیون لیتر کاهش می‌دهد.

به گفته‌ی امینی، تأمین نشدن منابع مالی و نیز وجود برخی مشکلات زیست‌محیطی کار احداث این مسیر را با مشکل روبرو ساخته که امیدواریم با برطرف شدن آن‌ها، ساخت این جاده شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وی با تأکید بر رفع مشکلات زیست‌محیطی این طرح، ادامه داد: در صورت تایید نشدن این مسیر از سوی سازمان محیط‌زیست تمامی زحمت‌های انجام‌شده در فازهای یک و دو به هدر می‌رود درصورتی‌که پیش از هرگونه اقدامی، مسیر یادشده باید به تایید نهایی این سازمان برسد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: باید ادامه مطالعات این مسیر با هماهنگی‌های لازم از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌عمل‌آمده و مسئولان ذی‌ربط نیز هم‌زمان از 26 کیلومتر این جاده که از جنگل‌ها و مراتع استان گیلان می‌گذرد را دوباره مورد بازبینی قرار دهند.

امینی در ادامه با اشاره به شیب 23 درصدی این جاده، گفت: با توجه به این موضوع، مناسب است با تأمین بخشی از اعتبارهای استانی و طرح ملی بهسازی، اصلاحات موردنیاز انجام و تا قبل از آغاز فصل زمستان این محور مورد بهره‌برداری افراد محلی قرار گیرد.

وی به مشاوران این طرح نیز پیشنهاد داد: از مسیر سپارده به ویار در شرق مسیر کنونی و با کسب مجوزهای زیست‌محیطی بهتر است مسیر جایگزینی طراحی تا با رفع مشکل شیب تند جاده، این مسیر برای تردد مردم روستاهای اطراف هموار شود.

به گزارش ایسنا، جاده در دست احداث "قزوین - رحیم‌آباد – کلاچای" به طول 140 کیلومتر که 75 کیلومتر آن در استان قزوین قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha