• دوشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 95031709996
  • منبع : نمایندگی سمنان

پاسخ مدیرعامل درباره تغییر تعرفه‌های پستی

پاسخ مدیرعامل درباره تغییر تعرفه‌های پستی

مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تعرفه‌های پست در سال گذشته 5.5 درصد افزایش یافت، گفت: امسال برنامه‌ای برای افزایش تعرفه‌های پستی نداریم ضمن اینکه تلاش می‌کنیم که کیفیت خدمات‌رسانی نیز افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در سمنان، حسین مهری، روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در همین راستا شرکت پست با سازماندهی نیروی انسانی خود، کاهش هزینه‌های جاری، اصلاح فنی نیروی انسانی و برون‌سپاری بخشی از امور به بخش خصوصی تلاش کرده که کم‌کم این شرکت به یک شرکت سودآور نیز تبدیل شود.

او از سر به‌سر شدن درآمدها و هزینه‌های شرکت پست ایران در سال گذشته خبر داد و گفت: پست تا پیش از این زیان‌ده بود اما هم‌اکنون ما به نقطه سر به سر رسیدیم و برای امسال درآمد 10 میلیارد ریالی نیز هدفگذاری کردیم.

مهری با بیان اینکه همه برنامه‌های شرکت پست بر مبنای اقتصاد مقاومتی است، افزود: این شرکت هر اقدام و برنامه‌ای که برنامه‌ریزی کند بر مبنای بحث اقتصادمقاومتی انجام می‌شود.

وی از برنامه این شرکت برای تجهیز نیروی انسانی خود خبر داد و گفت: کار به‌روزرسانی وسایل و تجهیزات شرکت پست از سال قبل کلید خوده و بخش زیادی از تجهیزات به‌روزرسانی شدند.

مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران از تجهیز 100 درصد پستچی‌های کشور به کلاه ایمنی، کاور اختصاصی و البسه هماهنگ خبر داد و تصریح کرد: نیروهای این شرکت امسال نیز در همین راستا به تلفن همراه نامه‌رسان تجهیز می‌شوند.

وی با اشاره به تلاش این شرکت برای ارائه خدمات به‌روزتر به شهروندان ادامه داد: با اقداماتی که صورت گرفته شهروندان می‌توانند مرسوله خود را در فرآیند کاری پست ره‌گیری کنند.

مهری به انتقاد از انجام امور پستی از طریق پایانه‌های مسافربری و بخش خصوصی غیرمتخصص پرداخت و گفت: در همه دنیا تمامی امور پستی زیرنظر پست انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: البته ما مخالفتی با فعالیت این بخش‌ها نداریم اما فعالیت آنها باید تحت نظارت و زیر چتر پست جمهوری اسلامی ایران انجام شود.

مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: از طریق همین پستچی‌های غیرمجاز و موازی، می‌تواند قاچاق صورت گیرد چرا که هیچ نظارتی بر فرآیند جابه‌جایی مرسوله‌ها نیست. ضمن اینکه مرسوله‌ها باید در در منزل تحویل شود، اتفاقی که در فعالیت اینگونه فعالان اتفاق نمی‌افتد و همین‌ها هزینه‌های اضافی به شهروندان و کشور تحمیل می‌کند.

وی از پست به عنوان رابط امین بین دولت و مردم نام برد و گفت: شکل‌گیری دولت الکترونیک بدون پست امکان‌پذیر نیست. لذا اگر قرار است دولت الکترونیک در کشور ما نیز عملیاتی شود که طرح پایلوت آن در سمنان آغاز شده، نخستین گام تحقق آن، تقویت شرکت‌ پست جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha