• دوشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 95031709766
  • منبع : نمایندگی ایلام

راه کاهش آمار ورودی به زندان‌ها چیست؟

راه کاهش آمار ورودی به زندان‌ها چیست؟

مدیرکل زندان‌های استان ایلام گفت: متولیان اشتغال، فرهنگی و آموزشی در سطح جامعه می‌توانند عامل کاهش ورودی به زندان‌ها باشند.

«اکبر محبی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: بسیاری از کسانی که در حال حاضر گرفتار حبس هستند در نتیجه کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و اشتغال‌زا گرفتار شده‌اند.

وی افزود: اگر متولیان فرهنگی و آموزشی و بخصوص اشتغال در سطح جامعه فعالیت‌های خود را گسترش دهند و نقاط ضعف عملکرد خود را پوشش دهند به‌طورقطع آمار ورودی‌ها به زندان خیلی کم‌تر و آثار جرم در جامعه کمرنگ‌تر می‌شود.

محبی، بیکاری، بی‌سوادی، عدم آگاهی افراد به نتایج وقوع جرم و خطا و همچنین اعتیاد را از مسائل مهم واصلی در ارتکاب جرم دانست.

وی اقدامات دستگاه‌های قضایی در جهت کاهش جمعیت کیفری و اعمال مجازات جایگزین حبس را بسیار مهم و نتیجه‌بخش ارزیابی کرد و افزود: تعامل مراجع قضایی با زندان‌ها در کاهش بار روحی روانی زندانیان مثمر ثمر بوده است.

مدیرکل زندان‌های ایلام با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها شرعاً و قانونا وظیفه‌دارند، بنابراین کم‌کاری از هر دستگاهی نباید پذیرفته شود، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات عدم تناسب برنامه‌های فرهنگی و اقتصادی با نیازهای جامعه،منجر به تشکیل پرونده‌های بزهکاری می‌شود.

محبی بابیان اینکه در وقوع جرم فقط مجرم مقصر نیست و علت‌های مختلفی مانند تهاجم فرهنگی، بیکاری، سوء مدیریت و مشکلات اقتصادی تأثیر دارد و مسئولان باید به این مهم توجه جدی داشته باشند، افزود: اگر برنامه‌های متولیان فرهنگی و اقتصادی متناسب با نیازهای جامعه، محیط و مناطق نداشته باشند نتیجه کار تشکیل پرونده‌های بزهکاری برای بخشی از افراد جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد به اینکه دستگاه قضایی به‌تنهایی می‌تواند با بروز جرم مقابله کند، اعتقادی نادرست است و برخورد با بروز جرم با افزایش تعامل حوزه‌های مختلف امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha